#chripuber Nie pisałem, bo szczerze mówiąc monotonne i lekko uwsteczniające to zajęcie, nic ciekawego się nie działo, a nie chciałem zapychać tagu mało interesującymi rzeczami typu plamy na tapicerce, czy pogaduszki z "wszystkowiedzącymi" pasażerami. Z ciekawszych rzeczy to popularny kod play100 wzbudził euforię wśród kierowców i startery play miały wzięcie w ilościach hurtowych, osobiście raz skorzystałem i zauważyłem, że Uber sprawdza imei telefonu, co mocno utrudnia zakładanie fakeowych kont, ale oczywiście da się to obejść zakładając konto z pcta. Najciekawsze jest to co Uber w tej chwili planuje, czyli konieczność założenia działalności przez każdego kierowcę lub w każdym razie podpięcie się pod takie, aby dalej istnieć w platformie. Dużo wątpliwości wzbudza fakt, ze polskie prawo transportowe nie przewiduje czegoś takiego jak aplikacja Ubera, na przewozy osób wymagana jest licencja i prowadzenie działalności w zakresie przewozu osób bez licencji, bez kasy fiskalnej i co za tym idzie bez wystawionego paragonu, zgodnego z taksometrem po prostu jest nielegalne ... ale uwaga!!! Uber wymyślił, że kierowcy Ubera nie realizują zwykłych przewozów osób, tylko przewozy osób P2P, a tego nie ma w polskim prawie i dlatego trzeba zmienić prawo, a licencja nie jest konieczna. Poniżej mail od supportu:
Dziękuje za wiadomość. Chętnie pomożemy. Właśnie z tego powodu nie jest wymagana licencja na przewóz osób w zakresie przewozu osób P2P.
Mamy nadzieję, że wyjaśniliśmy wszelkie wątpliwości.
i drugi:
Dziękuje za wiadomość. Chętnie pomożemy. Aktualnie w Polsce nie ma licencji w zakresie przewozu osób P2P, w związku z tym jedynym wymogiem z naszej strony jest posiadanie prawa jazdy kategorii B od minimum roku.
Mamy nadzieję, że wyjaśniliśmy wszelkie wątpliwości.
@chripal: Ale przecież trzeba się stosować do przepisów w danym kraju. Coś wątpię aby gdy się #!$%@? jakiś urząd do szaraka tłumaczenie że to p2p coś da. A jak to teraz wygląda finansowo? Nie warto było by to zalegalizować, działność i przewóz osób czy się właśnie pod kogoś podpiąć?
@ElCidX: właśnie problem w tym, że nijak nie ma jak tego zalegalizować, sama DG nie wystarczy, bo prawo transportowe w PL jest bardzo rygorystyczne i usługa taka jak Uber nie ma w nim odniesienia.
Przypominam, że na umowie o prace 20 000 zł brutto to tylko 14 000 zł netto i to tylko przez pół roku, bo później wpada się w 32% próg i jest to już 11 000 zł netto. Wynajem w Warszawie to +/- 4 000 zł. Pozdrawiam. #praca #pracbaza #pieniadze #zarobki #warszawa
Nie pisałem, bo szczerze mówiąc monotonne i lekko uwsteczniające to zajęcie, nic ciekawego się nie działo, a nie chciałem zapychać tagu mało interesującymi rzeczami typu plamy na tapicerce, czy pogaduszki z "wszystkowiedzącymi" pasażerami.
Z ciekawszych rzeczy to popularny kod play100 wzbudził euforię wśród kierowców i startery play miały wzięcie w ilościach hurtowych, osobiście raz skorzystałem i zauważyłem, że Uber sprawdza imei telefonu, co mocno utrudnia zakładanie fakeowych kont, ale oczywiście da się to obejść zakładając konto z pcta.
Najciekawsze jest to co Uber w tej chwili planuje, czyli konieczność założenia działalności przez każdego kierowcę lub w każdym razie podpięcie się pod takie, aby dalej istnieć w platformie. Dużo wątpliwości wzbudza fakt, ze polskie prawo transportowe nie przewiduje czegoś takiego jak aplikacja Ubera, na przewozy osób wymagana jest licencja i prowadzenie działalności w zakresie przewozu osób bez licencji, bez kasy fiskalnej i co za tym idzie bez wystawionego paragonu, zgodnego z taksometrem po prostu jest nielegalne ... ale uwaga!!! Uber wymyślił, że kierowcy Ubera nie realizują zwykłych przewozów osób, tylko przewozy osób P2P, a tego nie ma w polskim prawie i dlatego trzeba zmienić prawo, a licencja nie jest konieczna.
Poniżej mail od supportu:
i drugi:
A jak to teraz wygląda finansowo? Nie warto było by to zalegalizować, działność i przewóz osób czy się właśnie pod kogoś podpiąć?