Wpis z mikrobloga

Hmm, zależy jak dokładne wykonanie, może np koła stożkowe jak w przeniesienie napędu w kątówkach, lub przekładnia ślimakowa. Ale myślę że napęd pasowy mógłby zdać egzamin. Przejrzyj sobie, może na coś wpadniesz http://www.ebmia.pl/
@Norskee: Jeżeli XTRy montują w rowerach z marketów to tak, w takich również :)
Kółka przerzutki są dużo mniej wytrzymałe od zębatek kasety, mają za zadanie przenosić tylko obciążenie wynikające z napinania wózka (i to tylko kółko napinające, prowadzące nawet tego nie musi), mają mniejszą powierzchnię styku z rolkami łańcucha no i są zwykle tylko w rozmiarze 11T (do tańszych przerzutek znajdziesz nieco większe).
@Golomp: a do ciebie dotarło, że można kupić te kółka przykładowo z aluminium i ma napędzać robota a nie samochód? Czym się różni niby aluminium z kółka przerzutki rowerowej z aluminium jakiegoś innego aluminiowego koła zębatego?
@Norskee:
Nawet nie wiemy do jakiego napędu to ma być, założyłem, że skoro z wkrętarki silnik to moment może być dość spory (20Nm?).

Czy ja napisałem o różnicach w materiale? Napisałem o różnicach w konstrukcji, która jest dość znacząca.
Po drugie zębatki do kasety mogą być również stalowe oraz tytanowe (no dobra, ceny tych ostatnich są dość spore) co dodatkowo może podnieść wytrzymałość.

Zresztą ja tylko zasugerowałem OPowi dostępną opcję -
Czym się różni niby aluminium z kółka przerzutki rowerowej z aluminium jakiegoś innego aluminiowego koła zębatego?


@Norskee: Jezeli kolo nie jest projektowane do przenoszenia sil, tylko do napinania lancucha to moze byc uzyty inny stop, moze nie byc obrobki termicznej itp.

@Maciek-roboblog Zamiast bawic sie w dobieranie kol zebatych z roweru raczej przejrzal bym katalog z normaliami. Moze sie okazac ze dostaniesz dokladnie to co chcesz i wcale nie bedzie zawrotnie