Wpis z mikrobloga

@lupaczkokosow: akurat bzdury i nie heheszki, fotka jest z testu zderzeniowego smarta z nieruchomą betonową przeszkodą. Manekin wyszedł cało. Prawdą jest, że smart przetrwa zderzenie z tirem, bo to jedna klatka bezpieczeństwa, odbije się i tyle. Problemem jest bezpośrednie przeniesienie sił na klatkę/człowieka. Przy dużej prędkości nie będzie obrażeń zewnętrznych, ale mogą wystąpić wewnętrzne jak pęknięcie aorty i śmierć. Przy małej prędkości, tir przesunie lub odrzuci smarta, a człowiekowi nic nie
@lupaczkokosow: mówię, prędkość była 45km/h, drugi test 60km/h, to nie jest prędkość, która zabija czy rani, jeśli siedzisz w klatce bezpieczeństwa ;)
Przy wyższych, jak napisałem, pójdą obrażenia wewnętrzne, ale przy prędkościach miejskich, smart jest bezpieczniejszy do przetrwania niż jakieś volvo. Fakt, smart pójdzie na złomowanie, ale człowiekowi nic nie będzie.

http://www.autocentrum.pl/euroncap/smart/smart-fortwo-999cc-petrol-lhd-2014/

pamiętaj, że testy ncap są robione przy większych prędkościach ;) wynik niezły