Wpis z mikrobloga

Mireczki z #emigracja w #uk Dostaliśmy mieszkanie z housing association. Oczywiście rozpidziaj i kompletne zero w środku. Pozdzierane tapety, #!$%@? poplamiony brzydko pomalowany lining paper. Porysowana jakaś dziwna tapeta (anaglypta???) albo inne tłoczone gowno o_O (stawiałbym że to wygląda jakby tłoczona gipsowa ściana bo w clozecie gdzie nie ma farby to coś jest szare jak szary gips ?????), na podłodze z drewna jakieś stare paździerze, które trzeba podokręcać bo odstają przybite cienkimi gwoździkami. Ogólny burdel i tego typu story. Tak do powiedzmy 15-20 stycznia mamy na podstawowy remont, żeby chociaż bathroom, kitchen i jeden bedroom był zdatny do życia. Oczywiście po kosztach. Jakby się zamknęło w 700-800£ byłoby dobrze. Mieszkanko dostaliśmy ku naszemu zdziwieniu dużo szybciej niż sięspodziewaliśmy. Praktycznie po miesiącu od aplikacji. No i ręka odrobinę muska zawartość nocnika. Sytuacja jest taka. Nie znam się. nigdy nie robiłem w budowlance, ale cokolwiek wydaje mi się znane z życia albo do ogarnięcia w Polsce, to tutaj jest postawione na głowie. Design tragedia wszystkie sofy #!$%@? skórzane, wszystkie żyrandole udziwnione albo w kryształy z plastiku, żeby być bardziej royal niż royal family, wszystkie płytki udają kamień, wszystykie winyle udają drewno a drewna nie uświadczysz nigdzie bo stosuje się tylko gównorozwiązania. Nie wiem jak się w tym odnaleźć. Nie wiem z czym jeść papier gładziowy, jak go zdjąć jak położyć, czy muszę w ogóle zdejmować? Nie chcę #!$%@? (ani tym bardziej mój #rozowypasek nie chce) dumnej brytyjskiej tapety w kwiaty czy inne wzory. Tylko farby. Już dostrzegłem, że #uk całe bije wszystkich #januszebudownictwa z polski na głowę przyjętymi tutaj rozwiązaniami (bądź ich brakiem?). Czy ktoś z #wielkabrytania #anglia #walia #szkocja robił tu remont i może posłużyć jakimiś radami i odpowiedziami na głupie pytania laika? Jak zrobić w prosty cywilizowany sposób, w miarę tanio (bo to w końcu najem a nie nasze własne)