Wpis z mikrobloga

Nowina się niesie że w Zagórzu obecnie żadna Gama nie jeździ.

Żeby nie być nieobiektywnym ku ucieszy zwolenników #narodowypesjanizm podrzuce taką króciótką listę problemów z Flirtem.
Ale moi drodzy - nie cieszmy się bo Darty jeszcze nie są w pełnej eksploatacji i takich nowinek będzie zdecydowanie więcej w odniesieniu do #pesa Dart :D

W dniu wczorajszym

ED160-003 - drzwi
ED160 - 004 - uszkodzony pantograf
ED160-005 - awaria
ED160-18 - wczoraj rowniez awaria drzwi, zamknięto, okartkowano, dzis to samo.

i przedwczoraj:

ED160-019 - awaria, ponad 30 minut opoznienia
ED160-020 - awaria hamulcow, w konci wymienili sklad na 019, ktry i tak sie psul po drodze (jw).
ED160-012 - awaria automatu wysuwania i chowania jednego ze stopniów - schody.
ED160-015 - awaria komputera
ED160-005 - awaria ogrzewania, podmieniono na ED160-002.

#pkp #pociagiboners #koleje #stadler #newag #intercity
  • 5
@eyeti: Niestety, Flirty dla PKP Intercity to najgorszy produkt Stadlera w ostatniej dekadzie.

Zresztą trudno się dziwić skoro przetarg był robiony perfidnie pod "możliwości" Pesy i sam Stadler musiał sporo zmienić w projekcie Flirta, by dostosować swoją platformę pod zupełnie inne parametry (stąd takie smaczki, jak siedzenia naprzeciwko drzwi wejściowych, zbyt ciężkie drzwi itp.). Było to widoczne już podczas targów kolejowych TRAKO 2015, ale wtedy nie przykuwałem do tego takiej uwagi,
@MarkG: To też napisałem że poczekajmy na kilkanaście Dartów w Obiegu. Z resztą pasażerowie IC Bystrzyca poczuli co to defekty. Być może to wszystko zostanie poprawione. W końcu z Pendolino było też sporo podobnych przygód jak problemy z drzwiami. Dziś już jest zdecydowanie lepiej.
@eyeti: pociągi są na gwarancji i tylko jakaś awaria się zdarzy to wpada serwis i naprawia. w pierwszych stadlerach dla #kolejemazowieckie podczas mrozów szły uszczelki (albo coś innego, pamiętam sprawę nie szczegóły) i wymienili na inne konkretniejsze. potem tych problemów nie było.
po to jest gwarancja producenta żeby wszystkie niedoróbki usuwać na początku użytkowania
@eyeti: Było kilka przygód z drzwiami, ale tylko w pierwszych dniach eksploatacji. Do dzisiaj jeżdżą praktycznie bez problemów.

@gmm2005: W województwie śląskim, pierwsze Flirty doznawały awarii w pierwszym miesiącu swojej eksploatacji. Teraz mają ponad 98% sprawności technicznej, wyłączając wykolejenie pojazdu EN75-003. Oczywiście, w przypadku Flirtów 3 może być podobnie, jednakże są to dosyć eksperymentalne składy, jak na Stadlera.