Wpis z mikrobloga

Mirki, mam mały problemik z autkiem. Rozchodzi się o Vectrę C i problem z immobilizerem. Coraz częściej nie mogę odpalić auta, bo po przekręceniu kluczyka rozrusznik nie rusza (wyskakuje wtedy na liczniku grafika z samochodem i kłódeczką), czasami pomaga wyjęcie i włożenie kluczyka, ale zazwyczaj skutek przynosi jedynie odpięcie akumulatora na 5 - 10 minut. Pytanie do ekspertów. Co konkretnie może się rozpadać, oraz czy jest jakiś sposób, żeby sprawdzić sprawność kluczyka?Drugi kluczyk niestety zgubiłem. ( ͡º ͜ʖ͡º)

#motoryzacja #mechanikasamochodowa #opel #vectra #immobilizer #pomocy
  • 13
@WisniowyDzem: Prawdopodobnie wygląda to tak: Na stacyjce (pod obudową) założony jest plastikowy pierścień, od którego idzie kabel gdzieś do skrzynki bezpieczników. Gdzieś tam wchodzi od tyłu w moduł immobilizera. Dojście przeważnie jest koszmarne ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@WisniowyDzem: U mnie wyglądało to nieco inaczej, ale ja miałem Alfę :D Czarny pierścień przy stacyjce, od którego szedł czarny kabel do czarnego komputerka (Jak w prawym górnym rogu na foto) :D
Szukaj pod hasłami centralka/ antena immobilizera a na coś trafisz.
@WisniowyDzem: w VC nie ma zadnej puszki od immo. W niej jest moduł o nazwie CIM i znajduje sie w tych plastikach ktore zabudowuja kolumne kierownicza (te plastiki gdzie sa manetki od wycieraczek i swiatel). Jedz na kompa i niech ktos sprawdzi bledy w cimie czy moze wlasnie petla immo nie chrzani i nie czyta transpondera, jezeli to nie to, polecam ci na dobry poczatek wyciagnac cima (zdejmujesz kierownice, plastiki itd.
@mickovsky: Dzisiaj podjechałem do "dorabiacza kluczy" i okazało się, że kluczyk jest jak najbardziej ok. Też podejrzewam CIMa, ale jutro podjadę do elektryka i spróbujemy sczytać błędy. Jeśli będę coś wiedział, to dam jutro znać. Wielkie dzięki za wyczerpującą odpowiedź. :D
@supremin1: Sczytywałem u siebie błędy metodą gaz-hamulec. Mam 3 błędy. 1614 - Niewłaściwy kluczyk z transponderem, 1616 - CIM (Modul kolumny kierowniczej) błedny identyfikator srodowiska i 1811 - Sygnał momentu obrotowego silnika nieciągły (CAN). Obstawiam problem z CIMem. Muszę skoczyć do jakiejś dobrej złotej rączki z OP-COMem, żeby go przeprogramować, a jeżeli to nie pomoże, pozostanie mi wymiana. Co do kosztu wymiany CIM cena zależy od modelu. W każdym razie poza