Aktywne Wpisy
![ZiobroZaskoczenia](https://wykop.pl/cdn/c0834752/614dcebe93f4bd287d046aa273945eaa1e65e116b298bb96ae316bc62e256381,q60.jpg)
Po co komuś grzanie dupy w fotelach w aucie? Ktoś kiedyś z tego skorzystał?
Ja nawet zapomniałem na kilka lat że to mam w aucie XD
Ja nawet zapomniałem na kilka lat że to mam w aucie XD
Kupić auto czy się wstrzymać?
Przeciw:
1. Mieszkam w mieście i na co dzień samochód jest zbędny:
a) do biura jeżdżę rowerem
b) sklepy mam do 5 minut pieszo
c) prawie wszędzie da się dojechać MPK
d) od niedawna alternatywą dla MPK są hulajnogi
e) nie muszę szukać miejsca do zaparkowania
2. Utrzymanie samochodu generuje koszty.
3. Obecnie mieszkam w PRL-u i auto musiałoby stać na zewnątrz, a okoliczne parkingi są zawalone.
Przeciw:
1. Mieszkam w mieście i na co dzień samochód jest zbędny:
a) do biura jeżdżę rowerem
b) sklepy mam do 5 minut pieszo
c) prawie wszędzie da się dojechać MPK
d) od niedawna alternatywą dla MPK są hulajnogi
e) nie muszę szukać miejsca do zaparkowania
2. Utrzymanie samochodu generuje koszty.
3. Obecnie mieszkam w PRL-u i auto musiałoby stać na zewnątrz, a okoliczne parkingi są zawalone.
a) Moc - 326 KM przy 5900 RPM, Moment obrotowy 480 nm przy 3900RPM, przyśpieszenie 0-100 - 7 sekund, prędkość maksymalna ograniczona do 250 km/h, 32 zawory, 4 wałki rozrządu, Średnie spalanie według instrukcji 13.5L
b) teraz jak wygląda to po 23 latach i 400 tys. km przejechanych.
Na hamowni niestety nie byłem bo boje się hamować ASB ale zarówno moc jak i moment według moich subiektywnych odczuć trzymają serie :) Przyśpieszenie 0-100 zależności od mojego refleksu wahało się od 7 do 8 sekund. Prędkość maksymalna jaką osiągnąłem do 230 km/h ale bałem się na prawdę już jechać szybciej :) Średnie spalanie 15-16l (pamiętajcie ŚREDNIE :))
Sam silnik jest jak to stary mercedesowski czołg - pancerny. Są dwa problemy dotyczące bezpośrednio samego silnika. Pierwszy poważny to rozrząd. Mercedes zaleca kontrolę przy 200 tys. Jeśli wyciągnięcie przekracza 5 stopni należy wymienić. Poniżej 5 stopni wyciągnięcie kasuje hydrauliczny napinacz łańcucha. Do tego dochodzą łamiące się plastikowe ślizgi, których odłamki zapychają smoka pompy oleju i lądują w misce. Druga sprawa to wycieki oleju. Jest multum miejsc gdzie może sączyć się oliwa. Tak na prawdę powinienem wypisać wszystkie możliwe :) ale wypiszę tylko te charakterystyczne. Pokrywy zaworów, przednia obudowa rozrządu, miska olejowa dolna i górna (tak tak są dwie:)) wariatory zmiennych faz rozrządu. Jest jeszcze jedna przypadłość, która akurat mojego silnika nie dotyczy bo wystąpiła dopiero w silnikach montowanych rok później czyli w 93 roku. Otóż mercedes postanowił zmienić aluminiowe olejarki na plastikowe, z których wypadały zaślepki i uciekało ciśnienie oleju i powodowało stukot podobny do niesprawnych popychaczy zaworowych. Co to jest olejarka? Jest to tak rurka łącząca kaniliki olejowe w głowicy przez którą dopływa olej do górnych części silnika (zdjęcie w komentarzu) W silnikach z lat 91 i 92 olejarki na szczęście były aluminiowe :) To tyle jeśli chodzi o problemy samego silnika. Oczywiście jest sporo innych przypadłości związanych z samym osprzętem ale to opiszę kiedy indziej.
Aha jeszcze krótkie info na temat kompresji. Prawidłowa kompresja zawiera się w przedziale 10-14 barów. Oczywiście bardzo ważne jest żeby nie było zbyt dużo różnic pomiędzy cylindrami. Kompresje mierzymy na ciepłym, dobrze rozgrzanym silniku, na zimnym pomiar będzie przekłamany (wartości zawyżone) U mnie wyszło na każdym cylindrze w zakresie od 11.8 do 12 barów. Kompresje mierzymy wpinając manometr w miejsce świecy zapłonowej, wciskamy pedał gazu w podłogę i kręcimy rozrusznikiem. Pomiar najlepiej wykonać 2 razy i zapisać wartości dla poszczególnych cylindrów. Jeśli wyjdzie nam gdzieś pomiar poniżej normy to wykonujemy próbę olejową żeby namierzyć którędy ucieka kompresja. Wlewamy łyżeczkę oleju do cylindra i przeprowadzamy pomiar jeszcze raz jeśli jest lepszy to gorszy scenariusz bo ucieka nam dołem silnika czyli najpewniej pierścienie do wymiany a co z tym idzie zapewne remont generalny. Jeśli pomiar jest taki sam to ucieka nam górą czyli głowica i zawory. Przyjemniejsza i mniej kosztowna robota ale i tak ok 3 tyś w tym silniku trzeba na to przygotować.
#mercedes #140blauschwarz
źródło: comment_FfdBw93DSX5KLwh6kSTYlzUb06greoyX.jpg
Pobierzźródło: comment_mopWxCayvFPHaEqx5IfQFp7UzsajoQKi.jpg
Pobierzmało trochę ;/.
Nawet jak miałby 10 to i tak fajny samochód ;).
O LPG myślałeś czy raczej nie jesteś fanem?