Aktywne Wpisy
![maciekqtno](https://wykop.pl/cdn/c0834752/0705b2e3507588b46163d938dfa94533f6382bd39bba2cd4c507e5ecfd027816,q60.jpg)
maciekqtno +46
Chłop sie porwał na czeleńdż i idzie z Kutna do Łodzi na mecz Widzewa z Lechem z buta, ponad 20km za mną jeszcze niecałe 40 ( ͡° ͜ʖ ͡°)
#mecz #ekstraklasaboners #ekstraklasa
#mecz #ekstraklasaboners #ekstraklasa
![maciekqtno - Chłop sie porwał na czeleńdż i idzie z Kutna do Łodzi na mecz Widzewa z ...](https://wykop.pl/cdn/c3201142/4310664e393baca2a0a6bfe9ef463425cf6c831ef92e2075a34b8d82b7657e7f,w150.jpg?author=maciekqtno&auth=99f05d9b7b08791b4264fdaa7f14a592)
źródło: Zdjęcie z aparatu
Pobierz![Corvus_Frugilagus](https://wykop.pl/cdn/c0834752/29dc47e05889276d22e1d796c6fecd02a7bd0daf4f412ec4863814d659fffdbb,q60.png)
Czasami odnoszę wrażenie że występuje tu coś, co jest odmianą inteligencja zbiorowej, nazwijmy to głupotą zbiorową.
Widać to w następujących sytuacjach :
- Plusowaniu bo inni plusują,
- Minusowaniu bo inni minusują
- Niesamowitą wręcz podatnością na wszelkiego rodzaju płatnych trolli, niezależnie o jakich trollach mówimy
- Infantylnym podejściu do takich spraw jak wojna na Ukrainie
- Podatność na wszelkiego rodzaju osoby które charyzmatycznie potrafią przedstawić jakiś temat. Następnie traktowanie takich osób
Widać to w następujących sytuacjach :
- Plusowaniu bo inni plusują,
- Minusowaniu bo inni minusują
- Niesamowitą wręcz podatnością na wszelkiego rodzaju płatnych trolli, niezależnie o jakich trollach mówimy
- Infantylnym podejściu do takich spraw jak wojna na Ukrainie
- Podatność na wszelkiego rodzaju osoby które charyzmatycznie potrafią przedstawić jakiś temat. Następnie traktowanie takich osób
a) Moc - 326 KM przy 5900 RPM, Moment obrotowy 480 nm przy 3900RPM, przyśpieszenie 0-100 - 7 sekund, prędkość maksymalna ograniczona do 250 km/h, 32 zawory, 4 wałki rozrządu, Średnie spalanie według instrukcji 13.5L
b) teraz jak wygląda to po 23 latach i 400 tys. km przejechanych.
Na hamowni niestety nie byłem bo boje się hamować ASB ale zarówno moc jak i moment według moich subiektywnych odczuć trzymają serie :) Przyśpieszenie 0-100 zależności od mojego refleksu wahało się od 7 do 8 sekund. Prędkość maksymalna jaką osiągnąłem do 230 km/h ale bałem się na prawdę już jechać szybciej :) Średnie spalanie 15-16l (pamiętajcie ŚREDNIE :))
Sam silnik jest jak to stary mercedesowski czołg - pancerny. Są dwa problemy dotyczące bezpośrednio samego silnika. Pierwszy poważny to rozrząd. Mercedes zaleca kontrolę przy 200 tys. Jeśli wyciągnięcie przekracza 5 stopni należy wymienić. Poniżej 5 stopni wyciągnięcie kasuje hydrauliczny napinacz łańcucha. Do tego dochodzą łamiące się plastikowe ślizgi, których odłamki zapychają smoka pompy oleju i lądują w misce. Druga sprawa to wycieki oleju. Jest multum miejsc gdzie może sączyć się oliwa. Tak na prawdę powinienem wypisać wszystkie możliwe :) ale wypiszę tylko te charakterystyczne. Pokrywy zaworów, przednia obudowa rozrządu, miska olejowa dolna i górna (tak tak są dwie:)) wariatory zmiennych faz rozrządu. Jest jeszcze jedna przypadłość, która akurat mojego silnika nie dotyczy bo wystąpiła dopiero w silnikach montowanych rok później czyli w 93 roku. Otóż mercedes postanowił zmienić aluminiowe olejarki na plastikowe, z których wypadały zaślepki i uciekało ciśnienie oleju i powodowało stukot podobny do niesprawnych popychaczy zaworowych. Co to jest olejarka? Jest to tak rurka łącząca kaniliki olejowe w głowicy przez którą dopływa olej do górnych części silnika (zdjęcie w komentarzu) W silnikach z lat 91 i 92 olejarki na szczęście były aluminiowe :) To tyle jeśli chodzi o problemy samego silnika. Oczywiście jest sporo innych przypadłości związanych z samym osprzętem ale to opiszę kiedy indziej.
Aha jeszcze krótkie info na temat kompresji. Prawidłowa kompresja zawiera się w przedziale 10-14 barów. Oczywiście bardzo ważne jest żeby nie było zbyt dużo różnic pomiędzy cylindrami. Kompresje mierzymy na ciepłym, dobrze rozgrzanym silniku, na zimnym pomiar będzie przekłamany (wartości zawyżone) U mnie wyszło na każdym cylindrze w zakresie od 11.8 do 12 barów. Kompresje mierzymy wpinając manometr w miejsce świecy zapłonowej, wciskamy pedał gazu w podłogę i kręcimy rozrusznikiem. Pomiar najlepiej wykonać 2 razy i zapisać wartości dla poszczególnych cylindrów. Jeśli wyjdzie nam gdzieś pomiar poniżej normy to wykonujemy próbę olejową żeby namierzyć którędy ucieka kompresja. Wlewamy łyżeczkę oleju do cylindra i przeprowadzamy pomiar jeszcze raz jeśli jest lepszy to gorszy scenariusz bo ucieka nam dołem silnika czyli najpewniej pierścienie do wymiany a co z tym idzie zapewne remont generalny. Jeśli pomiar jest taki sam to ucieka nam górą czyli głowica i zawory. Przyjemniejsza i mniej kosztowna robota ale i tak ok 3 tyś w tym silniku trzeba na to przygotować.
#mercedes #140blauschwarz
źródło: comment_FfdBw93DSX5KLwh6kSTYlzUb06greoyX.jpg
Pobierzźródło: comment_mopWxCayvFPHaEqx5IfQFp7UzsajoQKi.jpg
Pobierzmało trochę ;/.
Nawet jak miałby 10 to i tak fajny samochód ;).
O LPG myślałeś czy raczej nie jesteś fanem?