Wpis z mikrobloga

Pytanko, jeśli mam funkcję f(x)=|2x-2|-1 i mam do niej dojść przekształcając funkcję g(x)=x to:

g(x)=x
g1(x)=g(2x)= 2x
g2(x)=g1(|2x)|=|2x| przesunięta o wektor i teraz pytanie, jaki to będzie wektor. Wiem, że jest (-p,q), to będzie wektor (1,-1) ?

#matematyka #studbaza
  • 15
@export: Wydaje mi się jednak że najpierw powinieneś przesunąć funkcję o wektor 2; 0, później zrobić g(2x), następnie zrobić moduł, a na końcu przesunąć o wektor 0 ;-1
g(x)=x

g1(x)=g(2x)= 2x

g2(x)=g1(|2x)|=|2x|


@export: Ja bym tak nie podstawiał. Jeśli tak napisałeś to g2(x)=g1(|2x|)=2*|2x|=4|x|. Nie ma to sensu takie podstawianie. Wg mnie można operować tylko na funkcji wejściowej poprzez mnożenie, dzielenie, dodawanie, odejmowanie, wartość bezwzględną i przesunięcie. Jak narysujesz takie podstawienie g2(x)=g1(|2x)| jeśli będziesz miał daną funkcję g1(x)?

Wg mnie:
g(x)=x
g1(x)=2(g(x))=2x
g2(x)=|g1(x)|=|2x|
v=[1,-1]
g3(x)=|2(x-1)|-1 = |2x-2|-1
Takie coś wiesz jak narysować.
@tweant: w sumie masz racje, ale nurtuje mnie to, czy jeśli napisałeś |g1(x)| to na tym etapie nic nie zmienia czy napiszesz tak czy g(|x|), ale patrząc na całą funkcję to jest różnica, czy wtedy mam tylko funkcję 2x i wykładowca raczej sie do tego nie przyczepi?
@export: Ja bym się do tego przyczepił, bo nigdy nie uczono mnie robienia tego typu zadań w sposób, który pokazujesz. Trochę tego w liceum przerobiłem. Nie wiem czy w tym momencie się nie mylę ale gdybym miał do narysowania g(|x|) to narysowałbym tylko dla xe<0,inf). Jaki to kierunek, że robicie takie rzeczy?
@motokate: miałem to w liceum, teraz też było, w sumie nie wiem czemu, głównie były funkcje złożone, odwrotne, granice ciągów, badanie zbieżności szeregów, kierunek elektrotechnika, przedmiot 'wstęp do matematyki'
@tweant: ja też nigdy tak nie robiłem, ale wymaga żeby pisać w taki sposób :/