Aktywne Wpisy
monky +456
Właśnie dokonałem zatrzymania obywatelskiego. Typ jechał 10-20km/h, zatrzymywał się kilkukrotnie bez przyczyny, na moich oczach prawie dwa razy wjechał na chodnik.. On twierdzi że jest trzeźwy tylko bardzo zmęczony ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Czekam już od 15min na komendatów..
#stopcham #policja #weekend #alkoholizm
Czekam już od 15min na komendatów..
#stopcham #policja #weekend #alkoholizm
bulba1605 +645
Wczoraj jakiś Mirek napisał zdumiony post, że ludzie jeżdżą na wakacje i to dla nich normalne - to ja napiszę z drugiej strony: za to będę wdzięczna mojemu ojcu do końca życia. Mama jest skąpa i było jej szkoda kasy, ale tata zawsze dbał, żebym w wakacje pojechała gdzieś za granicę na kolonie - mówił, że nie wiadomo jak mi się życie ułoży, więc póki ich było stać, chciał żebym coś zobaczyła.
#staypremium #motoryzacja #samochody #technologia #swiat
Poniżej informacja prasowa od Audi, Merca i BMW
Przyszłość to HERE: mobilność jutra zaczyna się od cyfrowych map tworzonych w czasie rzeczywistym
- Audi AG, BMW Group i Daimler AG z sukcesem sfinalizowały kupno HERE
- HERE to czołowy dostawca rozwiązań dla cyfrowej mobilności
- Dane pozyskiwane z czujników pojazdu przyspieszają rozwój otwartej platformy lokalizacyjnej
- HERE rozbuduje pion komercyjny i zdobędzie kolejnych klientów poza przemysłem motoryzacyjnym
- Właściciele udziałów są otwarci na pozyskiwanie kolejnych partnerów i inwestorów ze wszystkich branż
Berlin/Ingolstadt, 8 grudnia 2015 r. Inteligentne mapy tworzone w czasie rzeczywistym, lokalne usługi, wysoce zautomatyzowana jazda: przyszłość mobilności to świat cyfrowy, do którego dojść można z pomocą produktów i usług HERE. Najwyższej klasy mapy oraz innowacyjne rozumienie usług lokalnych to podstawa, na której HERE - przedsiębiorstwo otwarte, niezależne i kreujące wartości - zbuduje swój wzrost i sukces. Skorzystają na tym setki klientów HERE z najróżniejszych branż.
Tę strategię zdecydowanie wspierają nowi udziałowcy: Audi AG, BMW Group oraz Daimler AG. Finalizacja procesu kupna zajmującej się tworzeniem cyfrowych map firmy HERE, której dotychczasowym właścicielem była Nokia, nastąpiła 4 grudnia 2015 roku, w momencie uzyskania odpowiedniego zezwolenia właściwych władz antymonopolowych. Nowa struktura właścicielska i zarządcza została przy tym tak skonstruowana, by zapewnić HERE niezależność i nie ingerować w działalność operacyjną firmy.
Platforma lokalizacyjna – sztandarowy produkt HERE - łączy wysokiej rozdzielczości mapy z lokalnymi informacjami pozyskiwanymi w czasie rzeczywistym. W ten sposób, z dokładnością co do sekundy, klient otrzymuje obraz realnego świata osadzonego w rzeczywistym czasie. Jest to możliwe dzięki opracowanej przez HERE innowacyjnej technologii mappingu, gromadzącej i przetwarzającej dane z ogromnej ilości źródeł, takich jak pojazdy, telefony, sektor transportu i logistyki oraz elementy infrastruktury.
Firma codziennie wprowadza do mapy miliardy pojedynczych informacji z ponad 80 tysięcy źródeł, a teraz pracuje nad uwzględnieniem dodatkowych - milionów pojazdów i ich czujników, by zbierać w ten sposób informacje o otoczeniu pojazdu. Cel działań: im więcej danych wpłynie do platformy HERE, tym lepsze będą mapy, produkty i usługi. Ta olbrzymia dla wszystkich klientów HERE korzyść, zaowocuje większym komfortem jazdy dla kierowcy i pasażera, większym bezpieczeństwem ruchu drogowego, mniejszymi korkami oraz czystszymi miastami.
Zapewniając firmie HERE niezależność i otwartość, tworzone są nowe możliwości dalszego postępu technicznego z wykorzystaniem dostarczanych przez klientów dużych ilości anonimowych danych. Olbrzymi potencjał tkwi w ponad dwóch milionach skomunikowanych pojazdów produkowanych przez koncerny Audi AG, BMW Group i Daimler AG, które gromadząc wysokiej jakości lokalne dane, dają ogromne możliwości dalszego rozwoju platformy lokalizacyjnej HERE. Trzy koncerny motoryzacyjne wspólnie z HERE oceniają obecnie korzyści, jakie mogą przynieść dane pozyskiwane z czujników produkowanych przez nie pojazdów. Dzięki tym danym, HERE mogłoby zoptymalizować swoją platformę lokalizacyjną, ulepszyć produkty i zaoferować klientom nowe usługi. Wszyscy klienci HERE - z branży motoryzacyjnej, biznesowej i ostateczni konsumenci - mogą się przyłączyć do projektu i odnosić z tego korzyści. Działanie takie może uczynić HERE firmą jeszcze bardziej atrakcyjną dla klientów i dla kolejnych inwestorów.
HERE już dzisiaj odgrywa wiodącą rolę w rozwoju technik wysoce zautomatyzowanej jazdy, ponieważ jak dotąd żaden producent z branży motoryzacyjnej nie jest w stanie rozwijać tej dziedziny mobilności jutra bez bardzo dokładnych i nieustannie aktualizowanych map. HERE zajmuje czołową pozycję w tworzeniu takich właśnie map. Cztery na pięć nowych samochodów ze zintegrowanym systemem nawigacji sprzedawanych w Europie i Ameryce Północnej, wyposażonych jest w mapy stworzone przez HERE. W przyszłości, dzięki tym mapom, pojazdy mogłyby „spojrzeć“ co np. dzieje się za rogiem i w ten sposób odpowiednio wcześnie rozpoznać niebezpieczne miejsca, dopasować własne warunki i sposób jazdy oraz przygotować kierowcę na potencjalnie groźną sytuację.
„Nikt nie rozumie lepiej potencjału cyfrowych map, niż 6500 pracowników HERE na całym świecie. Dlatego jako udziałowcy pozostawiamy HERE wolną rękę, by dalej przyspieszało swój wzrost“ – mówi prof. Rupert Stadler, prezes zarządu Audi AG. „HERE przez minionych 30 lat ciągle na nowo definiowało mapę. Wychodzimy z założenia, że także w następnej fazie swego innowacyjnego rozwoju, będzie zajmować wiodącą pozycję w branży i zwiększać swą wartość.“
„Mapy autorstwa HERE oraz dane pozyskiwane z czujników pojazdów, urządzeń mobilnych i z elementów infrastruktury, to jedyne w swoim rodzaju połączenie, które firmie i jej klientom zapewni znaczną przewagę w rozwoju usług mobilnych“ – stwierdził Klaus Fröhlich, członek zarządu BMW AG ds. rozwoju. „Im więcej partnerów i klientów przyłączy się do tego projektu, tym bardziej aktualne, dokładniejsze i lepsze mapy będzie tworzyć HERE, odwzorowując mobilny świat w rzeczywistym czasie.“
„Wysoce zautomatyzowana jazda jest dla klientów wyjątkowo interesująca. Ale HERE to zdecydowanie coś więcej niż wiodącą firma tworzącą cyfrowe mapy“ – podkreśla prof. dr Thomas Weber, członek zarządu Daimler AG, odpowiedzialny za prace badawcze koncernu i rozwój pojazdów marki Mercedes-Benz. „Dzięki sile innowacji i świetnym pracownikom, przedsiębiorstwo to ma potencjał, by stać się czołowym dostawcą rozwiązań lokalnych usług oferowanych w czasie rzeczywistym, w cyfrowym świecie mobilności.“
By to osiągnąć, HERE oprze się na swoich obecnych mocnych stronach, uzupełniając je o nowe kompetencje. Ponadto, przez organiczny wzrost, partnerstwa strategiczne i nowe akwizycje, wzmocni swą pozycję w branży motoryzacyjnej, rozbudowując jednocześnie obecność wśród klientów indywidualnych i biznesowych. Celem HERE jest stworzenie wiodącej w świecie platformy lokalizacyjnej, gromadzącej informacje o wszystkich formach mobilności i tworzącej punkty styku między codziennym życiem, a cyfrowym światem map.
Wdrożenie tej długofalowej strategii zapewnić ma nowa struktura zarządcza, kontrolowana przez radę nadzorczą złożoną z przedstawicieli nowych udziałowców oraz niezależnych, cieszących się dużym autorytetem wysokiej rangi reprezentantów przemysłu. Audi AG, BMW Group i Daimler AG nie dążą do wspólnej kontroli nad HERE i potwierdzają klarowny rozdział ich ról jako klientów, kooperantów i inwestorów. Firma HERE pozostanie otwarta dla wszystkich klientów i kolejnych inwestorów, co ma poszerzyć bazę właścicielską. Nowi udziałowcy wyraźnie deklarują otwartość i niezależność HERE. Trzej producenci samochodów segmentu premium pragną wyrazić szczególne podziękowania firmie Celsius Capital pod kierownictwem Carlosa Bholi, za wsparcie od samego początku i za osiągnięcie pozytywnego zakończenia procesu inwestycyjnego.