Wpis z mikrobloga

#burcadbadeeduczy

Obiecałem stare historie ale tak jak już pisałem straciły już dla mnie emocjonalną wartość, nie to co pisanie na gorąco, to lubię i dziś taką mam, ale starsze jak mnie najdą jakieś wspomnienia też będą.

Telefon z dziś:
- Yyy, dzień dobry, chciałabym zgłosić eeee awarię. - pierwsze wrażenie, młoda kobieta i raczej z tych co przepraszają że dzwonią
- Słucham Panią, co się dzieje?
- Nie działa
- No ale co nie działa? Co się dzieje dokładnie
- No pisze "serwer DNS nie odpowiada" nie znam się - ok czyli Pani z tych co raczej niewiele mi pomogą z usunięciem awarii przez telefon, a do tego mówią "pisze" zamiast "jest napisane", ale nic spróbuję
- Czy nie działa na jednym urządzeniu czy na kilku? - to pytanie pozwala mi zidentyfikować czy klient ma w domu router bezprzewodowy i czy problem przypadkiem nie jest po prostu z komputerem
- Nie działa ani na komputerze ani na laptopie - bo laptop to nie komputer ehh
- Czyli ma Pani router bezprzewodowy?
- Modem? Tak

Skrócę bo już samo pisanie mnie nudzi, często ludzie którzy nawet nigdy w życiu nie mieli linii telefonicznej na wszystko mówią modem, przyzwyczaiłem się. Panią metodą dedukcji doprowadziłem do miejsca gdzie znajduje się "modem". Wytłumaczyłem kolorami co to port WAN i czemu pozostałe są żółte.

Pokrótce wyjaśnię jak wygląda standardowa instalacja klienta na "radiu" - antena z urządzeniem aktywnym na zewnątrz zasilana po PoE czyli po tym samym kablu co idą dane tylko po innych parach a już w domu jest albo bezpośrednio do komputera (już rzadkość) lub router, tu był router. Do "anteny" (czyli urządzenia aktywnego gdzieś na dachu) mogę się zalogować i zobaczyć np czy coś jest wpięte do kabla o ile działa

U Pani działało, zalogowałem się, nie mam nic na LAN-e, Pani już kolorami opisałem co i jak
-Niech Pani sprawdzi czy wszystkie kable są dociśnięte
-No są