Wpis z mikrobloga

Słuchajcie mam siostrę która chodzi do 3 klasy i miała ostatnio sprawdzian, jednak nie udało jej się zrobić tego poprawnie. Przyszła do mnie z tym sprawdzianem aby jej wytłumaczyć co z tymi butelkami się dzieje.

Zadanie:

Na szkolną zabawkę andrzejkową potrzeba 30 litrów napojów w dwóch smakach. Zakupiono 20 butelek napoju pomarańczowego po 1 litrze, a napoje jabłkowe były w butelkach półlitrowych.

Pytanie:
1. Ile litrów napoju było o smaku jabłkowym?
2. Ile było tych butelek


Nie chce robić żadnej inby ale chce się upewnic czy ja mam racje czy nauczycielka.

#podbaza
#matematyka
PiotrokeJ - Słuchajcie mam siostrę która chodzi do 3 klasy i miała ostatnio sprawdzia...

źródło: comment_vwKyhGuE5zPEMPkJqExYZehkhSIIpkgy.jpg

Pobierz
  • 16
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@PiotrokeJ: Moim zdaniem te pytania zachowują ciągłość logiczną -> pytamy o ilość litrów soku o smaku jabłkowym, a potem o ilość TYCH butelek (a więc gdzieś wcześniej wspomnianych). Mi w trakcie czytania (przed Twoim spoilerem i obrazkiem) od razu zapaliła się w głowie odpowiedź 20.
  • Odpowiedz
@PiotrokeJ: Pytanie jest fatalnie skonstruowane. Przypomina mi to tą pastę typu "i potem pojechałem przez park" czy jakoś tak. Lepsza wersja pytania mogła by brzmieć na przykład "Zakupiono 20 butelek napoju pomarańczowego po 1 litrze, oraz pewną ilość półlitrowych butelek napoju jabłkowe.
  • Odpowiedz
rozumiem ale to jest nowe pytanie, nie zadane po przecinku i nie jest to oczywiste że odnosi się do wcześniejszego pytania.


@PiotrokeJ: no a co bys oczekiwal?
1. Ile litrów wg. standardów ISO znajdowało się soku jabłkowego spełniającego definicje rozporządzenia ministra rolnictwa o sokach?
  • Odpowiedz
@megan_, @PiotrokeJ: Pytanie jest skonstruowane fatalnie lecz nie wydaje mi się, by dorosły człowiek miał z tym problem. Mimo wszystko tutaj mowa o dziecku, które przetwarza tryliard myśli na sekundę i nie wiadomo co sobie ubzdura. Jednak mimo wszystko co napisałem bym poszedł i powalczył.
  • Odpowiedz
@randomdrop: Nie chce zwalać winy na nauczycielkę. Po prostu chciałem zapoznać się z rozwiązaniem z innymi osobami. Nie ma sensu potem nauczycielka poczuć się urażona i będzie czepiała się.
  • Odpowiedz
@PiotrokeJ: To nie czaję. Potem zrobi kolejny sprawdzian z nie do końca logicznym pytaniem, znowu się Twoja siostra pogubi i takie kółko się zrobi. Może nie tyle walczyć, co pogadać i po prostu to z nią wyjaśnić.
  • Odpowiedz
@PiotrokeJ: Uderzaj do nauczycielki, to taki skrót myślowy w praktyce. Też mi sie wydaje ze są dwie poprawne odpowiedzi na to konretne pytanie, i obie powinny być zaliczane bo dala d--y przy ukladaniu samego pytania do zadania
  • Odpowiedz