Wpis z mikrobloga

Half Life 2 to gra wypuszczona w roku 2004, dokładnie za 3 dni stuknie jej 11 lat, żeby działała wystarczy komputer z procesorem 1.2 ghz ( jednordzeniowy ! ) 256mb ramu ( tak megabajtów a nie gigabajtów ) i kartę graficzną typu gf 2
oczywiście zalecane: p4 2.4ghz, 512 ram, gf4400
gra może nie wygląda na dzisiejsze standardy wyśmienicie, ale grafika w nowych grach moim zdaniem nie tłumaczy tak dużych wymagań sprzętowych, teraz często wymagane jest przynajmniej 8gb ramu, to jest przecież 32 razy więcej niż minimum potrzebne do odpalenia hl2, nowe procesory też są wydajniejsze dziesiątki razy niż stare celerony czy p4 to samo z kartami graficznymi. Wiem że grafiki nie da się określić np że jest 2x lepsza czy gorsza, ale czy taki skok jakościowy na prawdę wymaga aż takiego skoku wydajności komputerów ?
#halflife2 #pcmasterrace #oszukujo
czlowiekproso - Half Life 2 to gra wypuszczona w roku 2004, dokładnie za 3 dni stukni...

źródło: comment_lKoOSWtsUHWVxJbmnu9Ib4EcQZbvLsls.jpg

Pobierz
  • 80
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@czlowiekproso: 2x większa tekstura (w rozdzielczości) to 4x< więcej ramu potrzebnej na nią.
Nowsze silniki posiadają bardziej realistyczne shadery itp (pbr, a nie tekstury na oko), więcej źródeł światła, dynamicznie oświetlenie, więcej unikalnych modeli i tekstur itd. Itp.
I masz ten skok wymagań.
Oczywiście sam Source jest świetnie zoptymalizowany i jego nowsza wersja tez (dota2, portal 2, itd)
Hl1 tj. Source gold tez miał o rząd mocy mniej potrzebne do
  • Odpowiedz
@czlowiekproso:
bo to była 100% pecetowa gra którą dopiero później przenieśli na konsole. I to byly czasy gdzie gry raczej wypuszczało się dopracowane. I to były czasy gdzie nie n----------o na ekran stu milionów blurów i filtrów

A sam HL2 to genialna gra, praktycznie wszystko dopracowane z najmniejszymi szczególami. A silnik fizyczny nadal jest w------y.

fun fact, gry z silnika source(hl2, csgo, tf2, portal2) działają na moim tablecie z baytrailem(co
  • Odpowiedz
@kazak77:
Ten przykład który przedstawiłeś nie ma wielkiego wpływu na grę, ponieważ postacie nie są renderowane na żywo, tylko korzystają z modeli i określonych setów animacji dla nich. Jeszcze nigdy nie widziałem gry w której byt postaci byłby 1:1 z jej modelem.
@czlowiekproso:
Producenci co lepszych produkcji faktycznie czasem zawyżają minimalne wymagania gier, lecz jest to zabieg celowy, aby zapewnić płynność akcji. Owszem, możesz odpalić taką grę na
  • Odpowiedz