Wpis z mikrobloga

Half Life 2 to gra wypuszczona w roku 2004, dokładnie za 3 dni stuknie jej 11 lat, żeby działała wystarczy komputer z procesorem 1.2 ghz ( jednordzeniowy ! ) 256mb ramu ( tak megabajtów a nie gigabajtów ) i kartę graficzną typu gf 2
oczywiście zalecane: p4 2.4ghz, 512 ram, gf4400
gra może nie wygląda na dzisiejsze standardy wyśmienicie, ale grafika w nowych grach moim zdaniem nie tłumaczy tak dużych wymagań sprzętowych, teraz często wymagane jest przynajmniej 8gb ramu, to jest przecież 32 razy więcej niż minimum potrzebne do odpalenia hl2, nowe procesory też są wydajniejsze dziesiątki razy niż stare celerony czy p4 to samo z kartami graficznymi. Wiem że grafiki nie da się określić np że jest 2x lepsza czy gorsza, ale czy taki skok jakościowy na prawdę wymaga aż takiego skoku wydajności komputerów ?
#halflife2 #pcmasterrace #oszukujo
czlowiekproso - Half Life 2 to gra wypuszczona w roku 2004, dokładnie za 3 dni stukni...

źródło: comment_lKoOSWtsUHWVxJbmnu9Ib4EcQZbvLsls.jpg

Pobierz
  • 80
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@czlowiekproso: HL2 to arcydzieło w każdym aspekcie, także optymalizacji. Ale nie zgodzę się, że teraz developerzy są leniwi. Tzn są oczywiście potwornie leniwi robiąc gry na PC, ale prawdziwym mistrzostwem w optymalizacji i wyciskaniu siódmych potów ze sprzętu jest np The Last Of Us, albo GTA V na starą generację. Patrzysz na specyfikację, patrzysz na grafikę i to w zasadzie nie ma fizycznego prawa działać.
  • Odpowiedz
@czlowiekproso: Ale wiesz, że jednym z powodów dlaczego HL ma niskie wymagania, jest fakt, że silnik tej gry nie obsługuje dużych map? Efekt jest taki, że owszem, plansza pożera mało zasobów, ale dość często oglądasz ekran ładowania. Dzisiejsze gry mają dużo większe światy i brak ekranów ładowania. Jedną z konsekwencji doczytywania i dużych map są ogromne tekstury, które pokrywają ogromne połacie terenu - dlatego karty graficzne potrzebują tyle GB pamięci.
  • Odpowiedz
Pójdzie mi na
i3-4150 i 4GB RAM bez dodatkowej grafiki (Intel HD Graphics 4400)
Nigdy w to nie grałem, w sumie to kilku ładnych lat w nic nie grałem, a mam teraz trochę czasu i chyba popykałbym w coś.
  • Odpowiedz
na GF2 nie pójdzie, bo nie obsługuje pixel shadera


@Kaczorra: bujdy na resorach. to ja miałem jakiś prototypowy egzemplarz? bo grę przeszedłem na gf2 mx400 64mb
  • Odpowiedz
@kujtek: u mnie na GF2GT wywalało błąd, że karta nie obsługuje pixel shaderów i dlatego kupiłem radka 9600 pro. Pamiętam to jak dziś. Chyba że miałem jakieś sterowniki skopane czy coś :P.
  • Odpowiedz
@Kaczorra: dam se uciąć to i owo, dopiero przy nfs carbon karta się poddała, bez pixel i vertex shaderów w menu były same prostokąty a po wyklikaniu wyścigu teoretycznie dało się jechać (zero efektów specjalnych) ale wszystko było modelem 3d pokrytym jednolitą teksturą :D

@besiege: o kurde, ale ci zazdroszczę że jeszcze w to nie grałeś!
  • Odpowiedz