Wpis z mikrobloga

@WasylSpalinov: Chodzi o to, co widać na zdjęciu: nieznani sprawcy wymalowali samochód krakowskiego kierowcy Ubera farbą, dopisując z boku "#!$%@?". To nie moje auto. Jestem kierowcą Ubera. Info od kierowców z Krakowa.

@HetmanPolnyKoronny: @rurek49: jest legalne, bo nie ma przepisów regulujących ten stan. dodam jeszcze, że kierowcy są zobowiązani odprowadzać podatek dochodowy (to o czym pisze Hetman to dobra wymówka dla BlaBlaCara), ale nie są oni zatrudnieni na żadną
Nie rozumiem tylko oburzenia na złotówy że są korumpowani i w ogóle to mafia jest. Przecież to normalne że nie chcą dopuszczać konkurencji na swoje terytorium? Tak samo jest w przypadku każdej firmy/biznesu. Ktoś chce robić wszystko legalnie, a tu przyjdzie szara strefa która to zrobi za pół ceny
@rurek49: myślę, że to wynika z faktu, iż mało kto ich lubi. taksówkarz to obecnie synonim cwaniaka, krętacza, zadufanego w sobie jaśnie pana, który mentalnie żyje w czasach PRL-u i wydaje mu się, że robi łaskę podwożąc ludzi za pieniądze. aż tu nagle pojawia się ktoś, to w przejrzysty i komfortowy sposób robi to samo co pan taksówkarz, tyle tylko że taniej i w zdecydowanie milszej atmosferze :)
@LiberalnyLibertarianin: OC też płacisz wyższe? przecież ci taksówkarze nie protestują przeciw konkurencji, tylko nieuczciwości w obciążeniach. Oni muszą mieć taksometr, przejść szkolenia, uzyskać licencje, zaświadczenia o niekaralności, opłacić wszystko, a potem na rynek wpada kto tego w ogóle nie płaci ii nic nie wymaga uważa, że jest super. otóż nie jest. znieśmy te wszystkie regulacje dla taksówkarzy i zobaczmy, czy Uber wtedy jest taki super.
@lasic01: otóż to, znieśmy je. ale złotówy nie będą za tym optować, bo są beneficjentami obecnego systemu. po co wozić ludzi za 1,40, jak można to robić za 3,5 czy 4 zł, wliczając 4 taryfy? tak im źle, ale jednak taryfiarzy przybywa. czemu żaden taksówkarz nie chce się przyznać ile faktycznie wyciąga na rękę miesięcznie? czemu żaden z nich nie przejdzie do Ubera, skoro jazda na taksówce to taki cięzki
@LiberalnyLibertarianin: oczywiście, że oni będą za status quo, ale to nic dziwnego, ponieśli koszta. ale mimo to powinniśmy te regulacje znieść, wystarczy zobaczyć jak sprawnie działał przewóz osób, na tym rynku Uber wcale konkurencyjny nie był. Sam jeździłem z ND za czasów przewozów, koszt niewiele ponad 1zł, jazda z GPSu, opłata startowa symboliczna. Bielany - Lotnisko 24zł w szczycie. No ale znajomą wywieźli do lasu w wesołej...
@LiberalnyLibertarianin: Nieźle mają Wykopki mózgi wyprane skoro wszystko musi być obciążone biurokracją, licencjami, opłatami i opodatkowane parę razy. A w praktyce i tak każdy taksówkarz na Śmieciówce 2.0 czyli wymuszonej działalności gospodarczej. Lada moment popularne zrobią się Sp. z o.o. w trybie S24 z kapitałem zakładowym 1zł i wtedy dopiero wszyscy wylądują na wyższym poziomie śmieciówkach bez nawet podstawowych świadczeń i ubezpieczeń.

Inna sprawa, że ci taksówkarze to często i tak