Wpis z mikrobloga

Mirki!

Potrzebuję chwili Waszego czasu i doświadczenia ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Od dawna czytam bloga @szaffi777 i wiele on mi dał. Tak więc jeżeli go jeszcze nie znacie to warto go poznać:)

Planuję a w zasadzie już postanowiłem, że od tego miesiąca zacznę na poważnie oszczędzać na moją "realną" emeryturę!

Tak jak napisałem na początku potrzebuję Waszego wsparcia.

Obecnie mam #trzydziescilat i chcę oszczędzać na emeryturę 1000 zł miesięcznie.

Plan jaki wymyśliłem to:

500 zł - IKE - Obligacje 10 letnie w PKO (mam nadzieje, że to najbardziej "bezpieczna" forma)
500 zł - Fundusze (z podziałem na 2, 3 "portfele" czyli fundusze pod jakimiś parasolami) (tutaj nie mam jeszcze wybranych żadnych funduszy)

Taki to wygląda i żyję z nadzieją, że za 30 lat będę mieć "większy" zysk niż na zwykłej lokacie.

Dodam od razu, że nie mam doświadczenia w funduszach i akcjach.
Wiem, że można by również zainwestować w nieruchomość (jakąś kawalerkę) ale nie chce w chwili obecnej tracić zdolności kredytowej. Może mi się jeszcze przydać.. :>

Mam nadzieje, że wywiąże się tutaj jakaś dyskusja:) odnośnie mojego planu.

Dzięki za uwagi i pomoc.
Miłego dnia!

#jestemmilionerem #potrzebuje #emerytura #oszczedzanie #jakzyczemerytury #jakoszczedzacpieniadze #finanse #pytanie #obligacje #pieniadze #fundusze #lokata #lokaty
  • 14
@empe: Też mnie ten temat interesuje ostatnio. Aczkolwiek duże plusy widzę w IKZE, tzn. kupujesz akcje za +-4500 zł rocznie i w ramach tego możesz odliczyć z podatku chyba 1500zł. Także 3000zł nie możesz ruszać, ale faktycznie operujesz 4500zł. Takie widzę dla siebie plusy. Dlaczego chcesz wrzucać w IKE tylko obligacje? Skąd taka motywacja podziału? Jak wrócę do domu, to podeslę fajny film na temat IKE/IKZE. Pozdro
@PoProstuMichal: sorki za spóźnienie.. 2 miesięczne.. ()
@ruchliwy: w chwili obecnej mam dwa "portfele" jeden:

IKE - zgodnie z założeniami obligacje 10 letnie z PKO tzw IKE-Obligacje