Aktywne Wpisy
Davn +201
Partiboi +31
Ale #!$%@? #badoo #tinder #zwiazki #podrywajzwykopem #rozowepaski #pierdziawa #tyleczki #p0lka #logikarozowychpaskow
Aktywne Znaleziska
Zawiera treści 18+
Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.
- całość jest w 2D, widok z góry i może być oparte na kwadratowej siatce
- wygenerowane pomieszczenia mają mieć ścisłą zabudowę - ma być jak najmniej luk (ten warunek eliminuje większość znanych mi sposobów)
- każde pomieszczenie na być połączone korytarzem z pewnym punktem, stałym dla wszystkich pomieszczeń. Korytarzem, nie innym pokojami.
Znacie jakieś algorytmy czy sposoby na uzyskanie czegoś takiego? Artykuły, książki itp. Czytałem sporo na necie, jednak żaden sposób czy choćby jego fragment mi nie odpowiada. Będę wdzięczny za algorytmy robiące tylko część opisanej przeze mnie pracy, albo za ogólny opis tychże.
#algorytmy #gamedev
1. Generujesz pomieszczenie.
2. Szukasz ścieżki od wyjścia z pomieszczenia do stałego punktu. (A* lub coś innego)
3. Generujesz korytarz
@BezdomnySkynet: tak, szukałem. Nic szczególnie interesującego, jednak jest jeden algorytm którego mógłbym od biedy użyć. Wygląda dość sztucznie, więc wolałbym nie.
Pierwsza część wykładu jest o renderowaniu grafiki, ale druga właśnie o generowaniu. Co ciekawe zaczynali oni od bardziej "losowego" podejścia, po czym zmienili je i bardziej projektują poszczególne typy pomieszczeń. Jest bardziej schematycznie i powtarzalnie, ale ładniej i lepiej dla gameplayu. Jakoś