Wpis z mikrobloga

Mirki spod tych wszystkich tagów. Proszę nie bić za to. Mam pytanie: warto się w to bawić dla samego hobby, a nie zawodu? Rysowanie mi się podobało, ale po roku przestałem, tak samo miałem z kilkoma hobby. Także wykreślam z listy coś, co mi się nie spodobało i szukam w końcu czegoś, co byłoby w miarę produktywne i ciekawe. Grafika 3d mnie dosyć zainteresowała i podziwiam ludzi modelujących różne rzeczy. Także, warto jako takie hobby po 1-2 godziny dziennie się zająć? A jeśli tak, to od czego zacząć, i jakie tutoriale są dobre?
#grafika3d #3dsmax #3d #blender
  • 15
@volq: Bo często z czymś jest tak, że jak chcę zrobić coś prostego (np. jakiś rysunek) to nawet po roku mi g... wychodzi. Niby słomiany zapał, ale np. rysowałem strasznie dużo. I po czasie stwierdziłem, że meh. Po jakimś roku. No i chciałem się kiedyś zająć 3d, ale byłem młody, że nawet GUI nie ogarniałem. Pewnie teraz też będę miał problemy. :D
@volq: No gubiłem się w GUI po prostu. Stworzenie czegokolwiek to tyle kliknięć było, że masakra jakaś. Jak sobie trial 3ds maxa ogarnąłem, to byłem w szoku jakie to bardziej intuityjne jest.
@ofczy: Tylko 4.920,00 € lub €133-200/month ;).
Chyba, że mówimy tu o wypożyczalni.
Ale od maxa lepsza chyba maya.

@Drakalen: Tak, 'opłaca się' bawić 3d jako hobby ;).
Wybór softu zostawiam Tobie. Możesz sobie zobaczyć jakieś filmiki jak ludzie modelują w Blenderze, 3ds max'ie i Maya'i. Albo może zamiast modelowania spodoba Ci się sculptowanie w Zbrushu (ale trzeba mieć tablet). Choć jest jeszcze trochę softów wartych zainteresowania, których nie wymieniłem.
@Drakalen: 3d to jest narzedzie tak samo jak mlotek i pila - uzywasz ich jak chcesz cos zrobic, ale musisz wiedziec co chcesz zrobic....
dlatego najwazniejsze to zebys sie zastanowil - co tak na prawde chcesz rysowac ? smoki czy budynki, co wlasciwie cie kreci ?
postaw sobie Sculptris - to jest najprostsze rzezbienie w 3d i nie wymaga zadnej nauki - jedynie wyobraznie, mozesz w tym #!$%@? potwory i glowy
@Drakalen: @Gorion103: Nie chodzi o to co jest lepsze badz nie, bo do modelowania to polece Modo, do animacji Maye, a do #!$%@? Maxa. Chodzi o to, do czego jest najwiecej tutkow, co jest standardem w branzy, a co najwazniejsze, co pozwoli Ci nauczyc sie pozniej nowych softow. Uwazam, ze znajac Maxa przejscie na cokolwiek innego dla srednio inteligentnej malpy to 2 do 3 tygodni i w podstawowym zakresie swoich
@Drakalen: Zawsze warto mieć jakieś hobby - choćby po to żeby mieć o czym przy piwie gadać ;)
Od czego zacząć? - najlepiej od poznania interfejsu, bez rzucania się od razu na głęboką wodę bo tylko się zniechęcisz. Najlepiej małymi krokami podstawy modelowania, teksturowanie i UV a potem animacje i inne pierdoły, zresztą po czasie różne rzeczy same do głowy wskoczą - nie wszystko naraz musisz wiedzieć bo i tak wyleci