Drodzy koledzy z #gamedev, w jakiej maksymalnej rozdzielczości najlepiej robić grę (docelowo pod Windowsa/na stronę)? 1920x1080? 1920x1200? Jeszcze inna? I jak rozwiązujecie później problemy z dopasowywaniem rozmiaru gry do innych rozdzielczości ekranu? Bawię się Game Maker Studio i zaczęłam klepać jakąś prostą grafikę w 1280x960, ale już widzę, że lepiej będzie od razu zrobić w większej rozdzielczości i nie wiem, jak pogodzić widescreeny z nie-widescreenami. :/ Załączam screena, docelowo ma to być prosta gierka pół-żartem, pół-serio przygotowująca do rozmowy kwalifikacyjnej po angielsku.
@MaddoxX1911: *mogłabyś ( ͡º͜ʖ͡º) Ale dzięki. Czyli lepiej się trzymać tej jasnozielonej linii? A do 2560x1080 robić całą osobną wersję gry czy da się to jakoś ogarnąć łatwiej? Niestety nie jestem ekspertem, więc przepraszam, jeśli zadaję głupie pytania.
@nieumiemtanczyc: Dzięki. Czyli jednak zaczęłam w miarę dobrze? Proporcje 4:3? Ale dalej zostaje problem widescreenów - przecież na pełnym ekranie w rozdzielczości 1920x1080 to się paskudnie rozjedzie. :/ Jak sobie z tym poradzić, żeby nie tworzyć kilku różnych wersji gry, ale żeby w miarę dobrze wyglądała na każdym ekranie?
@uczalka: ogólnie powinnaś zrobić tak, żeby gra pasowała i do 4:3 i do szerokich rozdzielczości :P Na stronie producenta gamemakera masz mały tutorial w tym temacie
@uczalka: Generalnie robisz na 4:3, ale projektujesz tak przestrzeń, że na 16:9 zostanie zapełniona, lecz będzie mogła zostać usunięta. Zazwyczaj w takich miejscach daje się po prostu nic nie znaczące elementy tła.
@uczalka: niestety, różne proporcje ekranu to coś co trzeba brać pod uwagę na bardzo wczesnym etapie... zwłaszcza jeśli celuje się w gry html5, gdzie oprócz setek proporcji, rozdzielczości i wielkości ekranów dochodzą jeszcze paski przeglądarek. Najczęściej elementy GUI rozmieszczam proporcjonalnie (x: game.width*0.92), a reszta to już w zależności od gry.
eh że im nie wstyd coś takiego podawać. a w tym kawałku kurczaka więcej panierki niż mięsa... nawet na sosie i sałacie oszczędzają #kfc #fastfood #jedzenie
Załączam screena, docelowo ma to być prosta gierka pół-żartem, pół-serio przygotowująca do rozmowy kwalifikacyjnej po angielsku.
polecam temat na prawilnym forum
w dużym skrócie: rób w 320 x 480 a grafiki niech będą dostosowane do HD skalowane w dół
Najczęściej elementy GUI rozmieszczam proporcjonalnie (x: game.width*0.92), a reszta to już w zależności od gry.