Wpis z mikrobloga

Drodzy koledzy z #gamedev, w jakiej maksymalnej rozdzielczości najlepiej robić grę (docelowo pod Windowsa/na stronę)? 1920x1080? 1920x1200? Jeszcze inna? I jak rozwiązujecie później problemy z dopasowywaniem rozmiaru gry do innych rozdzielczości ekranu? Bawię się Game Maker Studio i zaczęłam klepać jakąś prostą grafikę w 1280x960, ale już widzę, że lepiej będzie od razu zrobić w większej rozdzielczości i nie wiem, jak pogodzić widescreeny z nie-widescreenami. :/
Załączam screena, docelowo ma to być prosta gierka pół-żartem, pół-serio przygotowująca do rozmowy kwalifikacyjnej po angielsku.
Pobierz uczalka - Drodzy koledzy z #gamedev, w jakiej maksymalnej rozdzielczości najlepiej ro...
źródło: comment_MbiJTMXlrcn1Hv1HM6uAwe9QssPmna9B.jpg
  • 9
@nieumiemtanczyc: Dzięki. Czyli jednak zaczęłam w miarę dobrze? Proporcje 4:3? Ale dalej zostaje problem widescreenów - przecież na pełnym ekranie w rozdzielczości 1920x1080 to się paskudnie rozjedzie. :/ Jak sobie z tym poradzić, żeby nie tworzyć kilku różnych wersji gry, ale żeby w miarę dobrze wyglądała na każdym ekranie?
@uczalka: niestety, różne proporcje ekranu to coś co trzeba brać pod uwagę na bardzo wczesnym etapie... zwłaszcza jeśli celuje się w gry html5, gdzie oprócz setek proporcji, rozdzielczości i wielkości ekranów dochodzą jeszcze paski przeglądarek.
Najczęściej elementy GUI rozmieszczam proporcjonalnie (x: game.width*0.92), a reszta to już w zależności od gry.