Cześć Mireczki, dzisiaj odebrałem swojego pierwszego Jaguara (。◕‿‿◕。)
Po rozstaniu z Mazdą 3, która była świetna i o której miałem napisać parę słów o działaniu nawi (pamiętam mireczki) jeszcze coś skrobnę. Muszę to jednak odłożyć ze względu na nawał roboty.
Tymczasem o moim pierwszym spotkaniu z Dżjagiem XE - pod maską 2-litrowy diesel o mocy 180 KM. Moc przenoszona na tylne koła przez automat. Jestem pozytywnie zaskoczony ceną, bo jak na dosyć bogate wyposażenie, nie jest katastrofalna - 217k zł. W tej cenie oprócz 2-litrowego diesla z automatem mamy 8-calowy ekran, tempomat adaptacyjny, pełna elektryka, całą masę dodatków stylistycznych, 18-calowe felgi, lakier metalizowany, lusterko elektrochromatyczne, biksenony z LED-ami do jazdy dziennej, przednie fotele regulowane elektrycznie w 12 kierunkach, z pamięcią ustawień, elektrycznie regulowana kierownica, czujniki martwych punktów, wykończenie drewnem kremowe skóry, czujniki parkowania i kamerę i całą masę innych rzeczy. Przyznam, że spodziewałem się, że Jaguar na starcie policzy sobie więcej za samą markę.
Na razie trudno powiedzieć ile to spala, ale na trasie z Okęcia do Śródmieścia w godzinach szczytu komputer pokazał średnio 6,2, czyli ładnie. Zobaczymy jak będzie dalej.
Po Jaguarze będzie Volkswagen Tiguan, a Tiguana wymienię na Golfa R. Parking redakcyjny Autokultu kipi ;) Zatem, stay tuned :)
#samochody #jaguar #motoryzacja #carboners #wykopcarsavenue ___________ Więcej o samochodach, pracy dziennikarza motoryzacyjnego od zaplecza oraz o fotografii samochodowej dowiecie się dodając do obserwowanych mój tag #mzcars lub po prostu mnie.
@przemek6085: Może i jest oklepane, ale jest też rewelacyjnym samochodem. Jaguar nie ma łatwo celując właśnie w Serię 3, bo to mocny zawodnik - świetnie się prowadzi i ma bardzo dobre silniki z dobrze zestrojonymi skrzyniami (te same u konkurencji nie działają tak dobrze jak w BMW).
@gangstaproblasta: 18 cali więc nie są jakieś szczególnie małe. Mnie cieszy, że to nie jest profil jak naleśnik, bo nie muszę się tak martwić, że na jakiejś dziurze zrobię kuku w felgę.
@siodemkaxx: tfu, martwego pola, niektórzy producenci określają to jako BLIS. Drewno jest ciemne, grafitowe. Później wyjdę na podwórko to pstryknę jakieś foto.
@Dziekan5: co jak co ale w Jagu widziałbym jakąś benzynę, może być i 2.0 ale z turbiną. Jest tak ciężki na jakiego wygląda? Daję mu 2 tony. Nie jest źle, katalogowo 1475kg, chociaż przy takim silniku raczej nie zawojuje, podejrzewam że dopiero V6 380HP sprawi że nie przyspiesza jak nieco usportowiony rodzinny sedan ( ͡°͜ʖ͡°) - chyba że się mylę i ten diesel daje
@magiczny_orangutan: Daje radę. To nie jest wielki samochód. 180 KM w dieslu tutaj wystarczy. No ale wiadomo - apetyt rośnie w miarę jedzenia. Ponad 200 KM byłoby jeszcze lepsze.
@Dziekan5: ale po mieście z zapasem wystarcza, chociaż głód rośnie tym bardziej, że Jaguar kojarzony jest z mocnymi samochodami, a trochę szkoda by było zostać z łatwością wyprzedzony przez lekko podrasowanego Opla lub Daewoo ( ͡°͜ʖ͡°)
@Dziekan5: Apropo bogatego wyposażenia. Czy są samochody które mają wentylowane siedzenia? Mam klimatyzacje w swoim samochodzie a i tak w plecy mi jest za ciepło ლ(ಠ_ಠლ).
Edit: Już wiem. Ma takie coś (ciekawe!) Skoda w nowym (?) Superbie.
@Dziekan5: czytałem Autokult tak z 3 lata, ale poddałem się gdy zmieniono layout strony na ten debilny nowomodny szajs, przez co 20 cali w monitorze wydaje się za mało i na ekranie nie mieści się nic do tego artykuły wyłącznie o autach drogich, supermocnych, niemieckich albo wszystko naraz niestety daliście się porwać wszechobecnemu teraz w motoryzacji hype'owi na prestiż + oprawa wizualna udająca ś.p Top Gear nie ma już dosłownie
@m4kb0l: Wiele samochodów ma to na pokładzie i jest to jedna z najwspanialszych rzeczy, jakie można dobrać z dodatkowo płatnych opcji. Nawet najlepsza klima nie da w lato takiego komfortu jak wentylowane fotele.
@Sepang: Na nasze usprawiedliwienie mogę tylko powiedzieć, że redakcja ma zazwyczaj niezbyt dużo do powiedzenia w kwestii takich potężniejszych zmian. Nam, piszącym obrywa się od czytelników, bo jesteśmy pierwszym ogniwem, do którego mogą się zwrócić.
@m4kb0l: Nie znam, ale nie zdziwiłbym się, gdyby to faktycznie była wyżej wspomniana nowa Skoda Superb. Ambition, czyli poziom wyposażenia, z którym można zamawiać wentylowane fotele startuje od 94 900 zł. To wciąż jest opcja stosowana raczej w autach segmentu premium, a tu ceny nawet takich malców jak Seria 1 startują już od ponad stówy. Oczywiście to tylko zgadywanki, bo cenniki są tak ogromne, że być może jakiś tańszy od
Po rozstaniu z Mazdą 3, która była świetna i o której miałem napisać parę słów o działaniu nawi (pamiętam mireczki) jeszcze coś skrobnę. Muszę to jednak odłożyć ze względu na nawał roboty.
Tymczasem o moim pierwszym spotkaniu z Dżjagiem XE - pod maską 2-litrowy diesel o mocy 180 KM. Moc przenoszona na tylne koła przez automat. Jestem pozytywnie zaskoczony ceną, bo jak na dosyć bogate wyposażenie, nie jest katastrofalna - 217k zł. W tej cenie oprócz 2-litrowego diesla z automatem mamy 8-calowy ekran, tempomat adaptacyjny, pełna elektryka, całą masę dodatków stylistycznych, 18-calowe felgi, lakier metalizowany, lusterko elektrochromatyczne, biksenony z LED-ami do jazdy dziennej, przednie fotele regulowane elektrycznie w 12 kierunkach, z pamięcią ustawień, elektrycznie regulowana kierownica, czujniki martwych punktów, wykończenie drewnem kremowe skóry, czujniki parkowania i kamerę i całą masę innych rzeczy. Przyznam, że spodziewałem się, że Jaguar na starcie policzy sobie więcej za samą markę.
Na razie trudno powiedzieć ile to spala, ale na trasie z Okęcia do Śródmieścia w godzinach szczytu komputer pokazał średnio 6,2, czyli ładnie. Zobaczymy jak będzie dalej.
Po Jaguarze będzie Volkswagen Tiguan, a Tiguana wymienię na Golfa R. Parking redakcyjny Autokultu kipi ;) Zatem, stay tuned :)
#samochody #jaguar #motoryzacja #carboners #wykopcarsavenue
___________
Więcej o samochodach, pracy dziennikarza motoryzacyjnego od zaplecza oraz o fotografii samochodowej dowiecie się dodając do obserwowanych mój tag #mzcars lub po prostu mnie.
źródło: comment_oo6cxghubDTOYp2ZIKT81f5fG3I1lGCq.jpg
Pobierz@Dziekan5: tylko ja uważam, że skóra w aucie to pomyłka?
@Dziekan5: a czo to takiego?
pokaż w środku czy bardzo wieśniackie to drewno ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@siodemkaxx: tfu, martwego pola, niektórzy producenci określają to jako BLIS. Drewno jest ciemne, grafitowe. Później wyjdę na podwórko to pstryknę jakieś foto.
Nie jest źle, katalogowo 1475kg, chociaż przy takim silniku raczej nie zawojuje, podejrzewam że dopiero V6 380HP sprawi że nie przyspiesza jak nieco usportowiony rodzinny sedan ( ͡° ͜ʖ ͡°) - chyba że się mylę i ten diesel daje
źródło: comment_NaZKwikMs9tnOMrhnI8sojDddAl1ciKx.jpg
PobierzEdit: Już wiem. Ma takie coś (ciekawe!) Skoda w nowym (?) Superbie.
do tego artykuły wyłącznie o autach drogich, supermocnych, niemieckich albo wszystko naraz
niestety daliście się porwać wszechobecnemu teraz w motoryzacji hype'owi na prestiż + oprawa wizualna udająca ś.p Top Gear
nie ma już dosłownie
@Sepang: Na nasze usprawiedliwienie mogę tylko powiedzieć, że redakcja ma zazwyczaj niezbyt dużo do powiedzenia w kwestii takich potężniejszych zmian. Nam, piszącym obrywa się od czytelników, bo jesteśmy pierwszym ogniwem, do którego mogą się zwrócić.
Oczywiście to tylko zgadywanki, bo cenniki są tak ogromne, że być może jakiś tańszy od