Wpis z mikrobloga

Cześć Mireczki, dzisiaj odebrałem swojego pierwszego Jaguara ()

Po rozstaniu z Mazdą 3, która była świetna i o której miałem napisać parę słów o działaniu nawi (pamiętam mireczki) jeszcze coś skrobnę. Muszę to jednak odłożyć ze względu na nawał roboty.

Tymczasem o moim pierwszym spotkaniu z Dżjagiem XE - pod maską 2-litrowy diesel o mocy 180 KM. Moc przenoszona na tylne koła przez automat. Jestem pozytywnie zaskoczony ceną, bo jak na dosyć bogate wyposażenie, nie jest katastrofalna - 217k zł. W tej cenie oprócz 2-litrowego diesla z automatem mamy 8-calowy ekran, tempomat adaptacyjny, pełna elektryka, całą masę dodatków stylistycznych, 18-calowe felgi, lakier metalizowany, lusterko elektrochromatyczne, biksenony z LED-ami do jazdy dziennej, przednie fotele regulowane elektrycznie w 12 kierunkach, z pamięcią ustawień, elektrycznie regulowana kierownica, czujniki martwych punktów, wykończenie drewnem kremowe skóry, czujniki parkowania i kamerę i całą masę innych rzeczy. Przyznam, że spodziewałem się, że Jaguar na starcie policzy sobie więcej za samą markę.

Na razie trudno powiedzieć ile to spala, ale na trasie z Okęcia do Śródmieścia w godzinach szczytu komputer pokazał średnio 6,2, czyli ładnie. Zobaczymy jak będzie dalej.

Po Jaguarze będzie Volkswagen Tiguan, a Tiguana wymienię na Golfa R. Parking redakcyjny Autokultu kipi ;) Zatem, stay tuned :)

#samochody #jaguar #motoryzacja #carboners #wykopcarsavenue
___________
Więcej o samochodach, pracy dziennikarza motoryzacyjnego od zaplecza oraz o fotografii samochodowej dowiecie się dodając do obserwowanych mój tag #mzcars lub po prostu mnie.
Dziekan5 - Cześć Mireczki, dzisiaj odebrałem swojego pierwszego Jaguara (。◕‿‿◕。)

P...

źródło: comment_oo6cxghubDTOYp2ZIKT81f5fG3I1lGCq.jpg

Pobierz
  • 24
@przemek6085: Może i jest oklepane, ale jest też rewelacyjnym samochodem. Jaguar nie ma łatwo celując właśnie w Serię 3, bo to mocny zawodnik - świetnie się prowadzi i ma bardzo dobre silniki z dobrze zestrojonymi skrzyniami (te same u konkurencji nie działają tak dobrze jak w BMW).
@gangstaproblasta: 18 cali więc nie są jakieś szczególnie małe. Mnie cieszy, że to nie jest profil jak naleśnik, bo nie muszę się tak martwić, że na jakiejś dziurze zrobię kuku w felgę.

@siodemkaxx: tfu, martwego pola, niektórzy producenci określają to jako BLIS. Drewno jest ciemne, grafitowe. Później wyjdę na podwórko to pstryknę jakieś foto.
@Dziekan5: co jak co ale w Jagu widziałbym jakąś benzynę, może być i 2.0 ale z turbiną. Jest tak ciężki na jakiego wygląda? Daję mu 2 tony.
Nie jest źle, katalogowo 1475kg, chociaż przy takim silniku raczej nie zawojuje, podejrzewam że dopiero V6 380HP sprawi że nie przyspiesza jak nieco usportowiony rodzinny sedan ( ͡° ͜ʖ ͡°) - chyba że się mylę i ten diesel daje radę
@Dziekan5: Apropo bogatego wyposażenia. Czy są samochody które mają wentylowane siedzenia? Mam klimatyzacje w swoim samochodzie a i tak w plecy mi jest za ciepło (_ ).

Edit: Już wiem. Ma takie coś (ciekawe!) Skoda w nowym (?) Superbie.
@Dziekan5: czytałem Autokult tak z 3 lata, ale poddałem się gdy zmieniono layout strony na ten debilny nowomodny szajs, przez co 20 cali w monitorze wydaje się za mało i na ekranie nie mieści się nic
do tego artykuły wyłącznie o autach drogich, supermocnych, niemieckich albo wszystko naraz
niestety daliście się porwać wszechobecnemu teraz w motoryzacji hype'owi na prestiż + oprawa wizualna udająca ś.p Top Gear
nie ma już dosłownie nic
@m4kb0l: Wiele samochodów ma to na pokładzie i jest to jedna z najwspanialszych rzeczy, jakie można dobrać z dodatkowo płatnych opcji. Nawet najlepsza klima nie da w lato takiego komfortu jak wentylowane fotele.

@Sepang: Na nasze usprawiedliwienie mogę tylko powiedzieć, że redakcja ma zazwyczaj niezbyt dużo do powiedzenia w kwestii takich potężniejszych zmian. Nam, piszącym obrywa się od czytelników, bo jesteśmy pierwszym ogniwem, do którego mogą się zwrócić. Tymczasem ten
@m4kb0l: Nie znam, ale nie zdziwiłbym się, gdyby to faktycznie była wyżej wspomniana nowa Skoda Superb. Ambition, czyli poziom wyposażenia, z którym można zamawiać wentylowane fotele startuje od 94 900 zł. To wciąż jest opcja stosowana raczej w autach segmentu premium, a tu ceny nawet takich malców jak Seria 1 startują już od ponad stówy.
Oczywiście to tylko zgadywanki, bo cenniki są tak ogromne, że być może jakiś tańszy od Superba