Wpis z mikrobloga

@Wandsbeker: Mam taki sam. Z problematycznych rzeczy to na pewno kolektor dolotowy w którym konstruktorzy Fiata zamontowali klapy wirowe, które lubią się przytykać lub urywać. Po zakupie (jeżeli auto ma już trochę nalatane) warto je wyciąć i wyczyścić kolektor - większość dobrych mechaników zna sprawę i bez problemu ogarnie - koszt 500-700zł. Jeżeli się zdecydujesz to od razu warto EGR przy okazji zaślepić i wyprogramować - to dodatkowe 150zł (nie będzie
@Wandsbeker: Potwierdzam to co @vajroos: napisał, mam 159SW 1.9 150KM i wszystko to co wymienił mnie już spotkało :) EGR jesli jest sprawny można w sumie zostawić, byle został wyczyszczony. Klapy wirowe tak samo, jest to rzecz tak samo ważna jak wymiana oleju. W moim przypadku jedna klapa miała już luzy i w porę to ogarnąłem.

Skrzynia, tak samo, padnięte łożysko na wałku od 5 i 6 biegu. koszta u
@currywurst: co do giulietty to się nie wypowiem ale silniki ogólnie są ok.

Co do 159 to 2.0 jak i 2.4 są to spoko silniki. 2.0 jest ekonomiczna ale i jest czym pojechać. 2.4 to już 5r wiec inna kultura pracy silnika i dynamiki. Diesle w ciemno możesz brać tylko upewnij się co do klap wirowych w 2.0 bo 1.9 na nie cierpi niestety