Wpis z mikrobloga

Hejo Mireczki!
Po paru dniach przerwy czas na przedostatni #protip z naszej pierwszej mirkoblogowej serii "Mirki wiedzą jak się jeździ dieslem, żeby go nie zajechać?" ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Tym razem na wstępie zapraszamy wszystkich zainteresowanych poradami ubezpieczeniowymi i motoryzacyjnymi do obserwowania naszego taga #mfindmirkom :))

Ten wpis będzie uzupełnieniem poprzedniego na temat problemów związanych z jazdą na krótkich dystansach (http://www.wykop.pl/wpis/13642555/hejo-mireczki-juz-po-burzy-to-naskrobalismy-osmy-p/)

Porada numer 8:

"Jazda w korkach – powolna śmierć diesla"
Nowsze diesle wyposażone są w filtr cząstek stałych, który zatrzymuje sadzę będącą składnikiem spalin takiego silnika w momencie gdy nie pracuje on w optymalnych warunkach (np. pod dużym obciążeniem). Sadza to rakotwórcze cząstki stałe. Gromadzą się w filtrze (DPF lub FAP), a następnie wypalają podczas jazdy w trasie, gdy sztucznie zostaje podniesiona temperatura spalin. Zainicjowanie tego procesu wymaga jazdy z w miarę stałą wysoką prędkością przez 15-20 minut – czyli dokładnego przeciwieństwa stania w korku. Jeśli sadza nie zostanie wypalona z filtra, ten może zostać zapchany, a wtedy konieczna będzie wizyta w serwisie.

Długotrwała jazda z minimalnie wciśniętym pedałem gazu szkodzi też turbo, ponieważ sadza odkłada się na elementach o zmiennej geometrii aż do momentu, w którym zostaną one zablokowane i konieczna będzie naprawa/wymiana turbo.

Rozwiązanie: podobnie jak w poprzedniej poradzie, rozwiązaniem jest przepalanie diesla w trasie, z wykorzystaniem pełnych osiągów silnika – tak by usunąć sadzę z układu wydechowego oraz pozwolić zmiennej geometrii turbosprężarki na pełen zakres ruchu.

Profit:Zdecydowanie dłuższa żywotność turbo i oczywiście tradycyjnie lepsza kondycja portfela ;)

Pozdrawiamy!

#diesel #motoryzacja #samochody #uczsiezwykopem
  • 16
  • Odpowiedz
@mfind: miałem EGR, zaślepiłem. Ha!
2:0 ( ͡° ͜ʖ ͡°)
A w korku jadę bez gazu na obrotach jałowych - kle kle kle i sam się toczy.
  • Odpowiedz
@mfind: Luzik ;)

A co do tego systemu to mam pewien trik ale go nie zdradze :(
Jak ktoś do mnie przyjedzie to mogę to zrobić lecz nie pokaże co ;)

Jak go znasz to też nie mów niech żyją w nieświadomości ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@mfind: absolutnie nie xD

Mogę dać małą wskazówkę, lecz nie dam tego wprost.

Szlifierka + wiertarka + kawał blachy = 2 - 4 KM więcej i silnik zdrowszy ;]
Poza jednym małym dziadostwem, błąd wyskakuje ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Wymyślone na praktykach - inwencja twórcza na silniku JTD ;]
  • Odpowiedz
@mamFAJNYnick: Wszystko, wszystkim, ale 10 minut stać w słabo wentylowanym garażu, gdzie auto sobie gazuje i wąchać resztki sadzy to tak średnio ( ͡º ͜ʖ͡º) Nie licząc tego dobra opcja o której nie wspomnieliśmy :)
  • Odpowiedz