Wpis z mikrobloga

@JulioIglesiasSexualPredator: obiecałem tej osobie nigdy nie opowiadać tego publicznie :)
@Hipokryta: teorię przeczytałem, ale w tym projekcie stosuję zupełnie inne podejście - staram się odwzorować biologiczne procesy neuronów, miast standardową powszechnie znaną metodę sieci neuronowej. Aż tak wiele nie mają one ze sobą wspólnego :<
@PsichiX: To powodzenia :)
Ja się męczę ze sztucznymi. Muszę napisać taką do sterowania obiektem dynamicznym i z tego co wyczytałem zwykła sieć ze wsteczną propagacją nie da rady... ( ͡° ʖ̯ ͡°)
@MarcelMcOne: na początek pająkowata kreatura - instynktem jest poszukiwać pokarmu dookoła (nie chcę instynktów komplikować na początek - w czasie będą rozwijane na bardziej złożone, ale podstawa ma udowodnić, że będzie kierował się instynktami) ^^
@MarcelMcOne: bingo! :D bo właśnie wola przetrwania hosta ma powodować to, że BNN będzie działać - sieć neuronowa bez ciała nie miałaby powodu do egzystencji, podtrzymywania procesów myślowych. i dlatego właśnie aktualne sztuczne inteligencje w robotyce i grach uważam za słabe, bo AI nie ma tej iskry woli życia, wykonuje tylko kalkulacje, ale nie stara się przetrwać, nie 'boi' się, bo po co, jeśli nie ma bodźca pchającego go dalej? :D
@PsichiX: A ja myślałem, że mam spaczone podejście do tego tematu, gdy próbowałem napisać AI w unity. Chciałem jeszcze coś wtrącić ale stwierdziłem, że nie ma sensu na starcie mieszać Ci w głowie. ( ͡º ͜ʖ͡º)
@PsichiX: To w sumie taka dygresja filozoficzna :P Zakładając, że masz przed sobą ścianę, możesz wybrać kilka rozwiązań - poszukać drabiny, próbować się po niej wspiąć lub wybrać inną drogę. W raz z życiowym doświadczeniem, rośnie ilość rozwiązań. Zapytałem przed chwilą bratanicę jaką ona wybrałaby opcję, powiedziała, że poszukałaby innej drogi... Ja osobiście wybrałbym drabinę. Watek jest dość rozległy i można by pomyśleć właśnie nad wpływem doświadczenia w wyborze rozwiązania.