Wpis z mikrobloga

#wiedzmin #gry
#wiedzmin3
jaki ten wiedzmin jest slaby... to juz dwojka byla lepsza. mial byc w koncu duzy budzet, "swiatowa" gra, a tu takie cos... czuc niestety ze to amatorska ruska gra zrobiona w januszowej firmie.
http://www.goldenline.pl/firma/cd-projekt-red/
http://www.glassdoor.co.in/Reviews/CD-Projekt-RED-Reviews-E644250.htm
"- Out of touch upper management setting fake milestones without prior consulting with anyone actually working on the thing, leading to crushing, over a year long crunch periods.
- The company game design-fu seems to be 'do a bunch of game systems separately and try to sew it together somehow later'.
- No clear art direction, separate team leads will tell you their separate visions for it, that more often than not… "
podobnie jak gry bioware i bethesdy, wiedzminy maja takie dobre opinie bo rynek gier rpg jest teraz ubogi, i dlatego cokolwiek co wychodzi jest chwalone (tutaj pisalem o bethesdzie http://www.wykop.pl/wpis/12998651/jak-zrobic-gre-w-stylu-bethesdy-1-olewasz-jakakolw/ ). liczba bledow i złego designu w wiedzminie 3 poraża:
1. oczywiscie zlagowane sterowanie. tak zle to nawet w gta iv nie bylo. geraltem steruje sie gorzej niz czolgiem. nie tylko poruszanie sie, ale zlagowana jest tez walka, jazda na koniu, plywanie, interfejs, czy nawet te kolko gdzie sie wybiera rzeczy i znaki - nie mozna go otworzyc jak sie jest w trakcie uniku, albo na przyklad dopiero sie wczytalo gre, o co tutaj chodzi??
2. zapisywanie gry - znowu trzeba spamowac f5, ale zeby bylo trudniej, to nie zawsze to działa, a wczytywanie jest tak dlugie jak wlaczenie calej gry. co z tego ze stałes pare metrow obok... lepiej wczytac całą scene od nowa, lol.
3. tragiczna zlagowana walka, dalej te same błędy z dwojki. mozliwosc bugowania walki po prostu odbiegajac od przeciwnikow - mozna wtedy zregenereowac hp, zapisac gre i wrocic do walki, albo po prostu atakowac pojedynczych przeciwnikow ktorzy atakuja i wracaja do swoich miejscowek, rozne sa z tym mozliwosci.
4. przed walka otwierasz ekwipunek bo uzyc oleju na broni, w trakcie walki musisz lykac eliksiry i ciagle włączac Quena. masz tylko dwa sloty na consumables, wiec bo inne eliksiry znowu musisz wchodzic do ekwipunku. zeby sie najesc\napic (co rzadko jest potrzebne bo jeden potionek "Swallow" starczyl by zniszczyc balans, i jedzenie i picie jest prawie nie potrzebne) musisz przeniesc item na slot, wrocic do gry, uzyc itema ze slotu, wejsc do ekwipunku i zmienic w slocie na to co bylo tam wczesniej. aha, a-----l powininen regenerowac hp, ale tego nie robi.
5. wzorem gier bethesdy, wszedzie masz porozrzucane smieci jakies dvarven spirit i broken rake, nawet we wioskach. w białym sadzie, w domu wiesniaka ktory daje ci zadanie mozesz znalezc item warty wiecej niz wszystko co masz na sobie zalozone + zawartosc twojego plecaka. oczywiscie npce nie maja nic przeciwko temu, ze ich okradasz. dodatkowo, tego itema i tak nie zuzyjesz przez najblizsze paredziesiat godzin, bo jest on uzywany do craftowania itemow na wysokim lvlu. takie cos sprawia ze nie ma w ogole ekscytacji ze zdobycia czegos fajnego, bo juz od 1 lvla zdobywasz itemy najwyzszej rzadkosci "relic". plecak jest zasmiecony setkami roslinek i przedmiotow praktycznie jeszcze gdy jestesmy w tym bialym sadzie. nie wiesz dokladnie czego sa ci potrzebne, ale trzeba te smieci trzymac, bo kiedys moze na 20 lvl jakis superior specter oil bedzie to wymagal.
6. tutorial tlumaczy rzeczy oczywiste, np. po pare razy pokazuje gdzie sa moje itemy w menu handlowania. ale jednoczesnie od poczatku mamy po paredziesiat nauczonych formuł na tworzenie przedmiotow, ktore - ponownie - nie beda nawet uzyteczne przez najblizsze paredziesiat gry.
7. koniecznosc lazenia do roznych npcow - u jednego sprzedajesz junk items, u drugiego naprawisz przedmioty i sprzedasz miecze i zbroje, u trzeciego alchemie i consumables. craftowanie: osobno zbroje i osobno reszte, do tego jeszcze kowal musi miec odpowiedni poziom. i jeszcze kasa sie npcom konczy. co za glupoty. no ale przynajmniej moga sie pochwalic ze trzeba 200 godzin na ukonczenie gry, co nie?
8. słaba grafika, ale nie bede tu narzekal bo juz starczy z tym downgradem. mimika postaci, no niestety w grach rpg to jest standard, za duzo jest dialogow by miec mimike lepsza niz w gothicu. 11-letni half-life 2 dalej ma lepsza mimike niz nowe rpgi.
10. bugi: npce pojawiajace sie dwa metry z ciebie, lewitujace nad ziemia, przesuwajace sie po konczeniu rozmowy, tarcze zastygajace w powietrzu a potem znikajace, znikajacy loot po wczytaniu gry, grupa wilkow ktora dopiero pokonales znowu cie atakuje jak zapiszesz i wczytasz gre, przeciwnicy atakujacy cie odrazu po skonczeniu rozmowy\wczytywaniu gry itd.

ale co z tego, wystarczy ze bedzie fabuła i zadania i jest w recenzjach 9\10, reszta w ogole nie ma znaczenia, co nie xd "do a bunch of game systems separately and try to sew it together somehow later" pieknie powiedzane
  • 43
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@SmugglerFan: Każdy lubi co innego, dla mnie to rpawda, że najważniejsza w tej grze była fabuła, połączona ze świetną muzyką i dubbingiem i moim zdaniem to wciąż jedna z najlepszych gier, w które grałem i na 9/10 z pewnością zasłużyła. Ale niestety masz trochę racji i pod 5 i 6 się podpisuje obiema rękami
  • Odpowiedz
@SmugglerFan: np. 7 i 8 to już czepianie się na siłę.

Ad 7 - wydaje mi się naturalne, że jeden rodzaj rzemieślnika zrobi zbroję, a drugi miecz.

Ad 8 - grafika nawet po downgrade jest ładna. Najlepszą mimikę twarzy do tej pory widziałem w L.A. Noire, ale tam zastosowali ciekawą technikę jej nagrywania. Nie wiem jaki byłby koszt dla CDPR gdyby chcieli to zrobić. :) Tak naprawdę przyczepić się można
  • Odpowiedz
@SmugglerFan:
1. może masz kabel od klawiatury zbyt długi? ( ͡° ͜ʖ ͡°) Sam żadnych lagów nie zauważyłem.
2. prawda, wczytywanie mogli troszkę inaczej rozwiazać.
3. patrz 1. Nie szukałem bugów na siłę, po prostu tłukłem i sprawiało mi to przyjemność. ;)
4. o ile slotów jest rzeczywiście
  • Odpowiedz
@SmugglerFan:
1 sterowanie jest ok mi przez 110 h gry nie przeszkadzało
2 wczytywanie może i jest długie ( ja mam na dysku ssd i jest ok), ale zobacz, że nie masz ekranów ładownia
3 Nie bugowałem tak walki, ale w porównaniu do 2 jest o wiele lepsza
4 na wyższych poziomach trudności nie regenerujesz się w medytacji, więc jaskółka i jedzenie są mega potrzebne, ale fakt trochę to słabe,
  • Odpowiedz
@b0530e75d096fb594dc4ac1c28ef52ba: GTA V, Infamous: Second Son, Batman: Arkham Knight, może Dying Light, może Watchdogs z modem, Metal Gear Solid V (na razie jest tylko mały Ground Zeroes, ale Phantom Pain będzie miał 200 razy większy świat), Forza Horizon 2. Nawalili w tym wiedzminie mase roslin, a oswietlenie jest jak z piecioletniej gry. do tego mnostwo ctrl c - ctrl v, jak w far cry 3. nie jest to jednak duzy
  • Odpowiedz
działa przy potionach, ale nie przy jedzeniu i piciu


@SmugglerFan: przy jedzeniu i piciu też działa, a przynajmniej działało gdy ostatnio jadłem chlebek bezpośrednio z ekranu eq.
  • Odpowiedz
@SmugglerFan:

poruszanie sie jest tragiczne i na padzie i na klawie. jeszcze to wyhamowywanie na 3 metry...

dunno, po przyzwyczajeniu się nie miałem wrażenia "klockowatości" ani podczas walki, ani podczas biegania czy jeżdżenia na kobyle.

działa przy potionach, ale nie przy jedzeniu i piciu.

to wstaw żarcie pod klawisz skrótu, a potionów używaj prosto z ekwpinku. :p Tak czy siak liczę na to, ze ilosć slotów zostanie zwiększona.
  • Odpowiedz
@SmugglerFan:

musisz przeniesc item na slot, wrocic do gry, uzyc itema ze slotu, wejsc do ekwipunku i zmienic w slocie na to co bylo tam wczesniej

polecam klawisz "E" w ekwipunku

u drugiego naprawisz przedmioty i sprzedasz miecze i zbroje, u trzeciego alchemie i consumables. craftowanie: osobno zbroje i osobno reszte, do tego jeszcze kowal musi miec
  • Odpowiedz
@SmugglerFan: klocowatość zgoda. Tyle razy k------m na konia bo k---a się zatrzymuje jak mam przytrzymany galop. Albo stoi i dopiero po sekundzie, dwóch się rusza. Albo jakies skręcanie Geralta na zoomach kamery. Ale do przebolenia. Grafika po modyfikacjach w ini + SweetFx wygląda zajebiście. PS4 nie komentuje. NPC od wszystkiego spoko aczkolwiek mogliby być bliżej punktów teleportowych, np. do Wrońców mi się pod koniec nie chciało ciągle biegać na około.
  • Odpowiedz
ale zobacz, że nie masz ekranów ładownia


@Kosios: no to jest teraz standard w grach, i z otwartym swiatem i te liniowe. chociaz sa loadingi w W3 jak sie z gry wchodzi do cutscenek i w niektorych questach.

na wyższych poziomach trudności nie regenerujesz się w medytacji, więc jaskółka i jedzenie są mega potrzebne

gram na najtrudniejszym. wlasnie popsuli z ta jaskolka, bo zamiast uzywac jedzenia, to sie medytuje i masz odnowione trzy
  • Odpowiedz