Tak se pomyślałem. Fundusze europejskie polska inwestuje w dużej mierze w infrastrukturę drogową. Kolej jest w totalnej dupie. Komu jest na rękę uczynić z naszego pięknego kraju autostradę tranzytową dla tirów? #kolej #polska #autostrady #transport
@mathix: nie porównuj stanów gdzie jest niesamowicie rozwinięty rynek lotniczy i są ogromne odległości pomiędzy stanami do europy, u nas kolej jest najlepszą alternatywą dla transportu samochodowego widać to chociażby po francji (która notabene zrobiła z kolei wyznacznik statusu państwa i przesadziła w drugą stronę budująć TGV do małych miast gdzie to się zupełnie nie opłaca)
@mathix: Ale żeś walną przykład.. Usa?? przecież tam przez większość czasu panował i panuje kult samochodu, co i tak się obecnie pomału zmienia. Lepiej pokazać kraje gdzie kolej dużych prędkości to przyszłość, szczególnie w tak nizinnym kraju jak Polska.
@Wasky: W większości innych kolej jest dotowana. Jedynym kontr przykładem jest wielka brytania gdzie nie jest dotowana, ale jest mega droga: taniej gdzieś pojechać swoim samochodem niż koleją.
@BojWhucie: Infrastruktura drogowa była priorytetem w poprzedniej perspektywie budżetowej. W obecnej baaaardzo dużo dzieje się na kolei, ale na prawdziwe efekty trzeba poczekać jeszcze parę lat, bo wszystko jest dopiero rozbabrane w budowie.
@cheslavv: No i co z tego, skoro jest fatalnie zarządzana. Zresztą dam Ci przykład, w Gorzowie jest strefa ekonomiczna. A tak wygląda linia kolejowa prowadząca do strefy ekonomicznej: http://wrp.home.pl/details.php?image_id=34833
@BojWhucie: P.S. Chętnie zobaczyłbym mapę obrazującą częstotliwości pociągów osobowych na poszczególnych trasach - wtedy wyjdzie totalna dupa, bo nie sztuką jest uruchamiać trzy pary pociągów dziennie na jakiejś linii.
@marc1027: Tramwaju to się ledwie ostatnio doczekała Białołęka która jest od lat dzielnicą warszawy a Ty piszesz o podwarszawskich miasteczkach. Gdzie Rzym gdzie Krym? Wierz mi pociągi które kursowały 2 razy dziennie z mniejszych miejscowości w zupełności zaspokajały lokalne potrzeby. Likwidacja połączeń z niektórymi miasteczkami odcięła je de fakto od świata. Nastąpiła swego rodzaju amerykanizacja kto nie ma jakiegoś szrota po dachowaniu ten jest w czarnej dupie.
@BojWhucie: Pociąg 2 razy dziennie oznacza na przykład, że nie możesz się na niego spóźnić - utrudnia to powrót z pracy czy ze szkół. Pociąg 2 razy dziennie nie będzie w stanie konkurować z busiarstwem, będzie woził mikoli i turystów przy dużym szczęściu.
@BojWhucie: Pytanie - jaki % wszystkich miast o danej wielkości stanowią miasta bez kolei w poszczególnych krajach? Może po prostu małych miast w tych krajach jest bardzo mało?
@BojWhucie: Raczej bez sensu porównywać się z krajami, które mają najgęstszą sieć kolejową na świecie, nigdy nie należały do Rosji (jak duża część Polski) i są małe - małym krajom zawsze łatwiej zarządzać niż dużym.. Od Czechów nawet Niemcy mają rzadszą sieć - serio. A tutaj dla porównania - jak się zmieniła sieć we Francji.
@cheslavv: Jedna z tych kropek na północy to moje miast. W tamtym roku zwinęli wszystkie tory. Teraz jest po ich trasie projektowane GreenVelo, a na zwiniętych kilka lat wcześniej już są zrobione drogi rowerowe
#kolej #polska #autostrady #transport
Zresztą dam Ci przykład, w Gorzowie jest strefa ekonomiczna.
A tak wygląda linia kolejowa prowadząca do strefy ekonomicznej:
http://wrp.home.pl/details.php?image_id=34833