Wpis z mikrobloga

@Horbi: jestem w trakcie pisania pracy inzynierskiej. Studiuje mechanikę i budowę maszyn na szczecińskiej akademii morskiej. Kontrakt opiewał na kwotę 1 200 euro miesięcznie + ewentualne nadgodziny. Mi średnio wyszło 1400 euro za miesiac. Doświadczeczenia mam tylko tyle, ze jest to mój czwarty statek, a zarazem najdłuższy rejs, kontrakt mam na 12 tygodni.
Fuchę znalazłem przez wysłanie aplikacji do agencji armatora.

@soft1house: ogolnie to o brak, jedynie stary (kapitan) na
@BumbOlo: o 9 byliśmy na mocno na nabrzeżu duńskim, szliśmy prosto z Estoni, wiec chyba o 5 jeszcze kawałek od zatoki byliśmy. Nie moja wachta, cieżko mi stwierdzić
@ElCidX: mechanicy 6 miesięcy na lądzie i 6 miesięcy na statku, żeby mieć 3 oficera i zarabiać od około 3k dolarów, nawigatorzy muszą mieć 12 miesięcy wypływane z czego połowa czasu ma być na mostku teoretycznie
@karski: @ElCidX: z tym pol roku na ladzie to chyba tak nie jest, bo praktyk lądowych miałem moze maksymalnie 2 miesiace.
Od 2017 podnoszone sa wymagania, i kandydaci na mechaników bedą musieli rok wypływać do dyplomu
@Abovd: nie wiem dokładnie jak wygląda sprawa u mechaników, gdzieś po prostu przeczytałem, dobre jest też to, że praktyki w technikum morskim nie liczą się do dyplomu oficera
@Abovd: Jeżeli możesz odpowiedzieć mam pare pytań. Jaki armator? Przez jaką agencję? Są u was kadeci pokładowi? Jeżeli tak, to jaka długość kontraktu i zarobki?
@reddesk: cześć informacji juz padła.
Armator unibaltic, przez ich biuro załatwiałem to. Kadeci na pokładzie sa jak najbardziej, ale głownie biorą z akademii, bo maja jakies umowy tamtym działem nawigacyjnym.
Kontrakt 10 tygodni plus minus 2, pk 1 200 miesięcznie euro
@Abovd: Dzięki, ja niedawno wróciłem ze statku, 4 miesiące, stawka 509$. Mój zmiennik 300$ więc u was przyzwoite zarobki i krótszy kontrakt. O umowach nic nie słyszałem, każdego kogo znam ma załatwione na własną rękę.