Wpis z mikrobloga

Kur*a mać, ten LibGDX to mnie wku*wia. Chce sobie coś napisać po ekranie i muszę czytać długie tutki jak z fonta .ttf wygenerować .png + offsety literek, wstawić do projektu, stworzyć plik .json mówiący że jest taka i taka czcionka, domyślny styl. Po jakimś czasie udaje się stworzyć napis na ekranie. Pytanie jak teraz zmienić wielkość czcionki? Żadne setSize, setScale, nic, to co znajduje w google nie jest trafne przy tak elementarnym problemie. Ileż się można pier*olić z głupim tekstem na ekranie? Czy ktoś może mnie oświecić w tej kwestii jak to z tym jest? Irytuje mnie to że do tak prostej rzeczy trzeba czytać tyle literatury a powszechna konwencja że jak chce zmienić wielkość tekstu to powinienem szukać pod hasłami "set size", "set font size" zawodzi.
LibGDX jest zryte czy powinienem przestudiować ładowanie czcionek, whatever i wtedy się okaże że to świetna biblioteka do wszystkiego?

#libgdx #programowanie @JavaDevMatt
  • 5
@fenix7557: http://stackoverflow.com/questions/24463187/how-to-increase-the-bitmap-font-in-libgdx - dzialalo kiedys w lbigdx, mozliwe ze zniknelo w nowej wersji libgdx, musialbym dokladnie sprawdzic.

Ale generalnie powinienes generowac bitmapFont w takiej wielkosci w jakiej Ci jest potrzebny.

Troche cierpliwosci i pokory :D to normalne, ze z niektorymi rzeczami trzeba sie naszukac. To darmowa biblioteka tworzona przez spolecznosc, a nie komercyjny produkt (jak np. Unity), nad ktorym pracuje pareset oplacanych ludzi, ktorzy moga posiwecic temu 100% swojego czasu.
@JavaDevMatt: No właśnie zniknęło, nie da się przeskalować BitmapFonta ;d.
@NietuzinkowyStefan: @skew: Ok, spróbuję z tymi generatorami, powinno być dobrze.

Trochę kłopotu mi sprawiła ta czcionka. Pierwszy raz tyle zachodu z tak podstawową rzeczą. Ale spoko. W końcu to jakiś dobry silnik graficzny i trzeba zejść niżej tak jak z tym fontem. Ale jak dla mnie trochę słaby manual. Na oficjalnej stronie na gicie o Bitmap fonts jest napisane,