Wpis z mikrobloga

@dontonek: Nie do końca tak jest, media bardzo często promują jakiś temat bez względu na popularność. Nie wierzę, że po tylu latach i przy tylu "rzygających Smoleńskiem" ten temat nadal jest taki klikalny, że stał się głównym tematem debaty publicznej. To zwykła próba dokopania nowemu prezydentowi i PIS przed nadchodzącymi wyborami.
@nick-smith: Tak tak, Tusk rano sam ustawia artykuły na topach portali. Właśnie, Ty nie wierzysz, a ja wiem, bo pracuję w branży i wiem jak to wygląda.

Liczą się odsłony i wyniki dla inwestorów, państwowe firmy mało kupują w portalach, jak już to najczęściej przez domy mediowe. Taki portal to świetnie działające narzędzie walczące o każdą odsłonę, głupie zwiększenie klikalności o 5% to w przypadku takiego portalu setki tysięcy złotych dodatkowego
@dontonek: Liczy się zysk, nie odsłony. Co z tego że taka na przykład gazeta.pl straci kilkaset tysięcy zł z powodu obniżonej o kilka procent klikalności, jeśli w ciągu roku cały koncern zarabia na reklamach i ogłoszeniach rządowych kilkanaście czy nawet kilkadziesiąt milionów zł?
@nick-smith: Nie ma zysku bez odsłon. W polskim internecie króluje Gemius, który co miesiąc publikuje coś zwanego 'megapanelem', czyli raport w którym podlicza odsłony i użytkowników polskich portali. Kto jest na pierwszym miejscu ten najwięcej zgarnia za reklamy, bo może się pochwalić, że jest największym polskim portalem. Wszystko jest podporządkowane klikalności, nie ma za bardzo miejsca na politykę. Prześledź sobie newsy z ostatniego roku na ten temat. Grupa o2.pl dosyć niespodziewanie