Wpis z mikrobloga

Mirki co dla Was jest oznaką wolności? Czy za kółkiem samochodowym czujecie się wolny, czy raczej wszystkie zakazy nakazy i tak dalej Was wpieniają? Ja powiem szczerze ciesze się, że są znaki i tak dalej - czuję się czasem nieco bezpieczniej, choć wiadomo debili nie brakuje. Ostatnią deską ratunku żeby poczuć się w pełni wolno to offroadowa wyprawa. Polecam.

Ostatnio w moje ręce wpadł najnowszy Jeep Grand Cherokee, w najboagatszym wyposażeniu Overland Summit i z mocniejszym wariantem 3 litrowego diesla o mocy 250 KM. Wrażenia? Bezcenne. Po pierwsze auto wygląda kapitalnie, przód z charakterystyczną siedmiodzielną chłodnica, wielkie lampy, ciekawe zaprojektowane koncówki wydechów. Jest moc. Dodatkowo najbogatsza wersja ma pneumatyczne zawieszenie, które pozwala je regulować. I tak normalnie mamy prześwit 218 mm, który możemy obniżyć o 40 mm (tryb parking) albo podnieść do 287 mm (Off-road 2). Po drodze mamy jeszcze opcje Off-road 1 oraz Aero (aero samo się uaktywnia przy szybszej jeździe). Samochód podniesiony na maksa wygląda kapitalnie - niscy ludzie ledwo tam wchodzą :D W terenie to prawdziwy potwór, choć wiadomo na szosowych oponach daleko nie pojeźdizmy, ja jednak lekko zaryzykowałem. Posadziłem go w błocie i piachu, tak że zderzak przedni robił w pewnym momencie jak pług. Blokujemy napędy i idzie jak wściekły. Ja byłem w szoku.

Przy tym wszystkim Jeep GC jest w środku nad wyraz luksusowy i dobrze wykonany. To chyba pierwszy Jeep w którym nic nie skrzypi ( ͡° ͜ʖ ͡°) Brązowa skóra, drewno, dotykowy wyświetlacz centralny, zegary "digitalowe" , pięknie. Zrezygnowano z wajchy do reduktora na rzecz pokrętła - tego chce klientela. Mamy do wyboru, Piach, Błoto, Śnieg, Kamienie i Automatyczne. Jeszcze chwila o właściwościach jezdnych i cyferki - Prześwit maksymalny 287 mm, głębokość brodzenia 508 mm, kąta rampowy 23,5 , kąt natarcia 35,8, kąt zejścia 29,5. Dla porównania bez peneumatyki te dane to byłyby kolejno 18,8 / 26,3 / 26,5 . Jest różnica. Przy stromych wjazdach należy pamiętać żeby zdjąć przednią dokładkę pod zderzakiem. Ot ciekawostka.

Mocne zdziwienie to jazda po asfalcie - ten samochód dobrze się prowadzi! Ba, wrecz świetnie jak na 2.5 tony. Z podwyższonym zawieszeniem Off-road1 samochód dość mocno się buja i kładzie na zakrętach, ale wiadomo, to służy do terenu. Jeszcze wyższe ustawienie jest tylko w teren i po przekroczeinu chyba 40 km/h automatycznie się opuści. Swoją drogą wiecie, że ta bestia w mieście potrzebuje 12 l ON na każde 100 km? Całkiem mało. Przy tym wszystkim robi setke w 8,1 s katalogowo, a pomiary wskazały nawet 7,6. Nie to żeby kogoś to interesowało ile jego Jeep ma do setki, ale fajnie wystrzelić szybciej ze świateł niż Beemki czy Gofery, Calibry.

Gdybym miał wybierać X5, ML (czy tam GLE, bo chyba tak się teraz nazywa), to bez zastanowienia wybrałbym Grand Cherokee. Nikt z konkurencji nie daje takich właściwości w terenie. Do tego Jeep jak w tekście kosztował neico ponad 300 000 zł, a z opcji nie miał tylko jednej rzeczy - dwóch ekranów w zagłowkach za 8000 zł. Tak to było full.

Jednym słowem to auto jest zajeepiste.

gdyby ktoś chciał poczytać:

http://autowizja.pl/2015/05/jeep-grand-cherokee-v6-3-0-crd-overland-summit-auto-test/

#autowizja #carboners #motoryzacja #jeep #offroad #gif
pussyrider - Mirki co dla Was jest oznaką wolności? Czy za kółkiem samochodowym czuje...

źródło: comment_kEMbNYfQPWwOxvFi1kL8ftDvyKbnoXh8.gif

Pobierz
  • 5
W terenie to prawdziwy potwór


@pussyrider: Bez znaczenia, bo przeciętny nie zobaczy terenu innego niż parking sklepowy przecież :) A i tak do potwora to raczej wiele mu brakuje, choć troche pewnie nadrobi elektroniką.

Posadziłem go w błocie i piachu, tak że zderzak przedni robił w pewnym momencie jak pług. Blokujemy napędy i idzie jak wściekły.


@pussyrider: Film, albo się nie stało :)