Wpis z mikrobloga

Mirunie kochane to mój rower Kross Hexagon V3 wersja z roku 2007. Zdjęcie jest nówki z neta.
Mam problem z tylnim kołem non stop. Piasta ponoć się walnęła i lata koło jakby zaraz miało odpaść. Koleś w serwisie chce wymieniać cały napęd w rowerze bo w sumie od początku nie wymieniałem łańcucha itp. I gadał że jak nie zmienię generalnie napędu to problem z kołem i piastą może się odnawiać. Jakoś tak mi to tłumaczył.
Problem w tym że koleś zaśpiewał mi ze 400 PLN. Trochę sporo .
Także mam zamiar kupić sam częśći ale kompletnie się nie znam.
Czy to może być takie koło z wolnobiegiem ? LINK
Czy np . z kasetą bo cholera pojęcia nie mam co to za róźnica. LINK
I czy np. taki łańuch będzie dobry ?? LINK
I to jest ok ? CZy może jeszcze zmienić coś od przerzutek?? Dajcie jakieś tipy żeby mnie naprowadzić. Bo nie mam zamiaru przepłacać za naprawę grata..
Dzięki

#rowery #serwisrowerowy #kross #pytanie #mtb
l.....l - Mirunie kochane to mój rower Kross Hexagon V3 wersja z roku 2007. Zdjęcie j...

źródło: comment_pZs3Fcbptp0YFNKvEsCry8uadXJtDKV2.jpg

Pobierz
  • 16
  • Odpowiedz
Czemu uważasz że to przepłacanie? Koszty materiałów + robiciza + koszty utrzymania serwisu...Nie ogarniam. Powiedz że to zbyt drogo dla Ciebie a tak to zabrzmiało jakby serwis od razu chciał Cię oszukać i naciągnąć na hajs.
  • Odpowiedz
@lxxxxxxl: @terraxxo: Koleś ma rację o tyle że dużo lepsza jest piasta na kasetę a nie wolnobieg. Jeżeli masz 7 rzędów z tyłu i przerzutki i manetki działają to możesz brać to co wybrałeś, chociaż jakość pewnie będzie odpowiadać cenie. Prawdopodobnie korba też już będzie sprawiać problemy z nowym łańcuchem więc musisz to doliczyć. I robociznę, więc jak nie poskładasz tego sam to wcale Ci to dużo taniej
  • Odpowiedz
@lxxxxxxl: Nie mam pojęcia co tam masz, nigdy nie widziałem tego roweru na oczy. Musisz brać pod uwagę linie łańcucha (czyli też długość osi suportu!), mocowanie osi suportu i rozmiar zębatek żeby przerzutki Ci to bez problemu obsłużyły. Jak przez 8 lat nic nie było robione to wypadało by przy okazji wymienić suport, musisz mieć do tego klucz i tak czy inaczej ściągacz do korb i przy shimanowskich łańcuchach skuwacz.
  • Odpowiedz
@lxxxxxxl: Ja mam pojęcie co tam masz, masz gównowolnobieg przez co lata całe tylne koło, to jest najgorsze co mógł wymyśleć człowiek, to po prostu zawsze się gnie i jak nie zmienisz na kasetę to będzie się pieprzyło co pół roku - bierz koło pod kasetę (używkę), nową kasetę 8, nowy łańcuch i zobacz czy korba to przyjmie, jak nie to do zmiany korba, tyle ode mnie el
  • Odpowiedz
@damian_co_dalej: O wolnobiegu pisałem wcześniej, drugie pytanie było właśnie o korbę.
@lxxxxxxl: Taką jaka masz bo nikt nie wie jaką masz pojemność przerzutek i os suportu. W innym wypadku zdaj się na serwis. I nie bierz stożkowego koła do MTB.
  • Odpowiedz
@lxxxxxxl: korba zależy czy chcesz lżej czy szybciej jeździć. Mniej zębów z przodu - mniejsza prędkość maksymalna, ale lżejsza jazda (istotne przy podjazdach). Więcej zębów - większa prędkość, ale na podjazdach trzeba więcej siły wkładać.

Jak chcesz po maksymalnej taniości to zobacz czy nie możesz wymienić samych tarcz (zębatek) nie ruszając korb czy supportu, ale po tylu latach imho warto support rozebrać, sprawdzić łożyska i przesmarować.

@dran2: Przy
  • Odpowiedz