Wpis z mikrobloga

Naukowcy wyprodukowali pierwszą partię Audi e-benzyny.

Audi e-benyzna to produkt syntetyczny produkowany bez użycia ropy naftowej. Składa się w 100 procentach z izooktanu i ma wysoką wartość oktanową ROZ 100. Audi e-benzyna nie zawiera siarki ani benzenu i dlatego spala się bardzo czysto. Jest to więc paliwo wysokiej jakości pozwalające na uzyskanie wyższego stopnia sprężania, a w związku z tym na zwiększenie wydajności. Nowy surowiec napędowy Audi testowany będzie w laboratoriach i w silnikach doświadczalnych. Koncern z Ingolstadt, razem z firmą Global Bioenergies, ma zamiar tak zmodyfikować proces jego produkcji, aby mógł się on odbywać bez biomasy - wtedy wystarczy woda, wodór, CO2 i światło słoneczne.

#nauka #motoryzacja #ciekawostki
Pobierz PremiumMoto_pl - Naukowcy wyprodukowali pierwszą partię Audi e-benzyny.

Audi e-ben...
źródło: comment_EMiMXUi7uZAu4YJuvEjU0Ej1tYNLGRTV.jpg
  • 31
@Ginden: Tylko po co? Powiedział wykopek, kiedy usłyszał, że jacyś naukowcy próbują się porozumiewać na odległość za pomocą druta. Tylko po co? Powiedział wykopek, kiedy się dowiedział, że ktoś pracuje nad czymś takim jak telewizor. Tylko po co? Powiedział wykopek patrząc na pierwszy lot samolotem mrucząc, że zanim to będzie opłacalne miną lata. Mam wymieniać dalej? Co to za pokrętna logika, że po co pracować naukowcom, skoro efekty ich pracy będą
@hesar: Źródło to oficjalna informacja prasowa Audi. (https://www.audi-mediaservices.com/publish/ms/content/en/public/pressemitteilungen/2015/05/21/researchers_produce.html)

Jej dalszy ciąg:

Reiner Mangold, kierownik ds. rozwoju zrównoważonych produktów w Audi AG podkreśla, że Audi bardzo się zaangażowało w rozwój niekopalnych, neutralnych pod względem CO2 paliw. „Global Bioenergies udowodniło żywotność pomysłu Audi e-benzyny i wdrożyło ją do produkcji. To milowy krok w naszej strategii Audi e-fuels.” Cztery pierścienie produkują już w dużych ilościach syntetyczny e-gaz dla swoich klientów. Projekty badawcze z
@Sickstee:

Co to za pokrętna logika, że po co pracować naukowcom, skoro efekty ich pracy będą widoczne dopiero za x czasu?

Ale tu nie chodzi o "pracować". Z tych konkretnie badań nie wyniknie nic ciekawego, bo mają one cel głównie marketingowy. Sztuczna fotosynteza pochłonęła już miliony dolarów i miliony roboczogodzin, pracuje się nad tym na poważnie od 40 lat, a inżynierowie firmy motoryzacyjnej mieliby zrewolucjonizować tę dziedzinę? Chyba nie.
Zwłaszcza, że
@Ginden: No i sam przed chwilą pisałeś, że zanim ktoś zrewolucjonizował silniki parowe minęło 2000 lat, ale jednak się udało. To znaczy, że naukowcy mają przestać pracować nad sztuczną fotosyntezą, bo dotychczasowe osiągnięcia w tym temacie nie są specjalnie obiecujące?
@PremiumMoto_pl:

Jest to więc paliwo wysokiej jakości pozwalające na uzyskanie wyższego stopnia sprężania, a w związku z tym na zwiększenie wydajności.


sam izooktan ciężko bez dodatków nazwać benzyną ;)

Audi e-benyzna to produkt syntetyczny produkowany bez użycia ropy naftowej.


Sytentyczny produkt -> syntezowanie -> drogi produkt. Chyba, że jest jakąś dziwną naturalną metodą otrzymywany

Koncern z Ingolstadt, razem z firmą Global Bioenergies, ma zamiar tak zmodyfikować proces jego produkcji, aby mógł
@PremiumMoto_pl: To wy się podniecacie nie wiadomo czym. Jakbyście nie wiedzieli istnieje wiele metod syntezy izooktanu i można normalnie kupić go w sklepach z odczynnikami chemicznymi. Jednak procesy te są zbyt drogie by normalnie używać tego związku do zasilania silników. Istnieje wiele lepszych alternatyw jeśli chodzi o paliwo: wodór, prąd czy gaz ziemny etc. Ogólnie synteza tak złożonego związku niesie za sobą wysokie koszty produkcji i efektywniejszym jest użycie prostszych związków