Wpis z mikrobloga

Hej Mireczki i Mirabelki
Dziś kolejny temat na rozkminkę.

Tematem jest: Reklama w grze

Ostatnio zastanawiam się nad tym jak optymalnie ustawić reklamy. W swoich grach zawsze ustawiałem sobie
- jeden "potykacz"
- i interstaler (czy jakoś tak ;) ) - pełnoekranową reklamę

Logika jest prosta - by gracz kliknął przez przypadek parę razy w małą reklame na ekranie gry, ale i dać szanse na zainteresowanie się jakimś produktem.

Robiąc Land of wonders długo zastanawiałem się nad tym jakie jest optymalne ustawienie reklam.... a jedynym sposobem by tego się dowiedzieć są:


By was nie zanudzać, oto jak się sprawa ma za jakiś tam okres:
- Baner (wyświetlenia: 11k, kliknięcia: 50)
- Full_screen (wyświetlenia: 1,3k, kliknięcia 27)

Jasno wynika z tego że Full Screen jest dużo bardziej skuteczną formą.... ale i te dodatkowe grosze z małego bannera, są nie do pogardzenia

Jest jeszcze inna tendencja która zauważyłem. Otóż na reklamę klikają głównie nowy gracze. W przypadku małej ilości nowych instalacji, przychody maleją praktycznie do zera...

Wnioski... cóż - jeszcze wiele testów należy wykonać, niemniej warto zastanowić się, na ile, przychody z banera w krótkim czasie, nie zabijają tych z full screen, gdy zirytowany użytkownik wyłącza internet w czasie gry.

Myślę że w czerwcu usunę baner, i przekonam się na ile hipoteza się sprawdzi.

A jak tam Wasze doświadczenia ?

#gamedev #android #gry #gryandroid
  • 3
  • Odpowiedz
@ugiugiugi: Klikają nowi gracze, bo nie zmieniasz miejsc małych reklam. Gracz się przyzwyczaja gdzie i kiedy wyskoczy mu reklama i jak nie chce jej kliknąć, to nie kliknie.
  • Odpowiedz
@Noct: hej - bardzo ciekawe - potestuje i dam znać jakie są rezultaty. Jeszcze ciekawszym pomysłem było by losowa zmienianie miejsca przy uruchomieniu.... interesujące - dzięki.
  • Odpowiedz