Wpis z mikrobloga

Taka ciekawostka z #notefighter

Przedwczoraj zarobki z reklam mojej gry na #android (okolo 1000 pobran) byly rowne zarobkom z jednej wersji platnej.
Czyli mozna z grubsza powiedziec, ze 1000 darmowych pobran z reklama jest wartych tyle, co jedno platne pobranie za 1,99€.

Mowa o reklamie banerowej w grze. Reklamy pelnoekranowe sa z tego co czytalem lepiej platne - kiedys je potestuje.

#mattzagranico #gamedev #biznes
JavaDevMatt - Taka ciekawostka z #notefighter

Przedwczoraj zarobki z reklam mojej ...

źródło: comment_yEStbbAO5ubsgPNZt4FEEW4qd0zYRwgg.gif

Pobierz
  • 27
@DomekC: tzn. to tez trudna kwestia :D aktualnie najbardziej oplacalny model, to darmowa gra z zakupami w grze. Po prostu z moich aktualnych doswiadczen tak wynika po prostu. Nie mam az tyle doswiadczenia jeszcze.
@JavaDevMatt @DomekC według mnie niekoniecznie, jak zadbasz o to żeby gra miała dobrą retencję to z biegiem zdobywania nowych userów, którzy zostają z grą na dłużej jesteś w stanie zarobić więcej z reklam + ewentualnie IAP niż z płatnej wersji.
@DomekC: @levybdg: Czytałem, że duże firmy w finalnym efekcie (przy paru milionach użyszkodników) więcej zarabiają na reklamach niż na płatnych wersjach iOS. Ale to też zależy od skali, jak często ludzie wracają do apki itd.
@JavaDevMatt no tak, nie zdążyłem :D nam z Soccer Pongiem udało się dojechać do 3,5k nowych pobrań dziennie, wszystko szło ładnie i pięknie z zarobkami około 100 zł dziennie z reklam i IAP. Szliśmy w rankingach gier sportowych naprawdę coraz wyżej, szczególnie we Włoszech. Sielanka trwała tydzień, bo potem przyszedł mail od google, że zgłosiło się do nich Atari o to, że posiadają prawa autorskie do nazwy Pong i wywalili nas bez
@JavaDevMatt: skoro jest tag #biznes to podpytam jeszcze o marketing. Widziałem parę Twoich wpisów, ale nie brałem udziału więc mogłem przeoczyć. Jak podszedłeś do kwestii marketingu? Tzn jakimi metodami popularyzowałeś swoją gierkę? (nie licząc wykopu). A skoro jest już kwestia przychodów, to jak mniej więcej % rozkłada się to dla twórcy płatnej wersji vs reklamy, a jeżeli masz wiedzę także vs płatne rzeczy w grze?
@JavaDevMatt: w modelu płatnym sprzedajesz tylko raz. Plusem reklam jest to, że dzisiaj gracze, którzy wczoraj z reklam dali Ci ten przychód, mogą dać Ci go jeszcze wiele razy przez nabliższe dni.
@mdfk: Tak to jest punkt molochów lub fart startup'ów. Dobrze jest wiedzieć jak to wygląda w często jedno-osobówkach lub małych zespołach, chodzi bardziej o realia aktualnie panujące w branży.
@DomekC: w przpaydku platnej wersji: 30% dla sklepu (google play / apple app store), a pozniej juz kwestia jak podatki rozegram.

Co do reklamy: troche do prasy pisze, oprocz wykopu reddit, fora muzyczne, strony ze smiesznymi obrazkami jak np. 9gag tez pomagaja :D moza wrzucac fajne gify z gry i generuje to jakis ruch