Wpis z mikrobloga

#sc2
Mireczki, tak z ciekawości - ile buildów znacie na ligę, w której się znajdujecie ? Wiem, że nie jest to wybitne osiągnięcie ale doszedłem zergiem dwukrotnie do platyny grając bez znajomości ani jednego builda - nawet dobrego 6poola nie jestem w stanie zrobić :P Nagrałem w karierze około 900 gier od Listopada 2013 z czego większość sposobem 15 hatch, 15 pool - czasem bardziej greedy 3hatch before pool. Później zawsze dążyłem do tego, żeby zasaturować 3 bazy (w międzyczasie scoutować, czy agresja się nie zbliża) no i dostosować swoje jednostki do dobrej kontry na to co będzie mieć przeciwnik. Jak grałem systematycznie przez około miesiąc to z ratem ponad 70% winów na 70-80 zagranych gier awansowałem wyżej. Taka gra, czyli ten "mój build" jest dla mnie bardzo elastyczny ale z drugiej strony denerwuje mnie to, że wszystko to jest takie chaotyczne i nieustabilizowane. To jak jest z Wami ( ͡° ͜ʖ ͡°) ?
  • 18
@Esharell: Grałem podobnie jak ty ale dawno jakieś 3 lata temu ostatnia gra. Nie wiem czy poziom teraz wyższy czy niższy. Grałem na czuja 2 lub 3 hatch. Jedyny build jaki znałem to opracowany przezemnie 8pool na tossa, który do platyny włącznie wygrywał mi 90% gier na tossa. Win ratio ogólnie było ogólnie na takiej grze ok 50% ale dawała mi dużo radości, jak zacząłem robić prawdziwe buildy to mi się
@Esharell: Jeśli mam być z Tobą szczery, to buildy tak naprawdę stają się istotne na wyższym poziomie i w profesjonalnych grach. Dopiero tam egzekucja danego buildu jest na tyle dobra, że potrafi albo od razu wygrać grę, albo tak bardzo usytuować przeciwnika w dużo gorszej pozycji, że praktycznie ciężko przegrać.
Dodatkowo Twój build jest dobry na praktycznie wszystko prócz:
1) canon rush
2) proxy gate/proxy racks
3) 6/8/10 pool

To co
@Esharell: zergiem tak najłatwiej grać, bo zerg jest rasą reaktywną, ale ja w sumie grałem terranem 1 rax gasless expa na każdej mapie, a potem od początku hotsa reaper expa do teraz. A potem grałem BO7 z Elethynhem w finale wykop cupa i musiałem grać niewytrenowane cheesy :-D
@Bit__: W tej strategii, o ile można ją tak nazwać, największym plusem jest to, że jak jest dobry scout to można na prawdę dronować do granic możliwości, wybronić co nadejdzie i później mieć lepszą pozycję wyjściową maco do mid-late-game'a. Minusem jest to, że to taktyka bycia gotowym na wszystko co nadejdzie i jak nie gram systematycznie to zapominam czasem overseera zrobić, zdarzy się i speeda na lingach zapomnieć jak ktoś wczesną
@Esharell: Tak jak napisałem: grasz najbardziej uniwersalną taktykę, która jest najlepsza/dobra/niezła/przyzwoita (= nie jest natychmiastową przegraną/nie zostawia Cię w tyle za przeciwnikiem jeśli idzie o ekonomie/upgrade/technologię/armię) na jakieś 70-80% (a może więcej) buildów w grze i do tego umożliwia tranzycję w każdą stronę:
1) jak wyscoutujesz cc/nexus first = robisz 3 bazę
2) jak wyscoutujesz brak expa w którejś tam minucie, to przestajesz dronować i ciśniesz armię.
3) możesz zagrać wszystko
@Esharell: dwa, może cztery buildy w TvP. TvT - wiele, z czego tylko gas first liczą się teraz.

TvZ - mam liczyć osobno wszystkie różne drogi prowadzące do Factory i Reactora na Barakach osobno? Bo jest ich chyba pięć, nie licząć cheezów - 1Rax Expand, 1 Reaper Expand, 2Reaper Expand, 3Reaper Expand, CC first. Po factory jest dużo wersji które mogę zrobić - szybkie trzecie CC, szybkie Hellbaty, Banshee, defensywne banshee,
@Esharell: PvP , 3 gate blink, ewentualnie gdy widzę że przeciwnik gra 4gate/blink to gram 2gate+robo
PvT 3 gate blink, często też proxy oracle, ewentualnie archon/chargelot +2/+2 ale słabo mi to wychodzi, czasem coś bardziej standardowego jakieś gate/gate+robo expand
PvZ poxy 2 Gate ( ͡ ͜ʖ ͡), ewentualnie FFE lub blink, prawie zawsze wygrywam w PvZ jak gram feniksy w carriery (nie wiem czemu ale bardzo
@Esharell: Diament,
TvT - 1. Gas First -> Banshee (lub Raven)
2. Gas First -> Drop z 2 siege tanków i 8 marines
3. proxy 2rax
4. proxy rax -> tech lab -> maraudery z concusive shells

TvZ
1. Reaper Reactor Expand
2. 8/8/8
3. M/M/M (Marines/Mines/Medivacs)
4. 14 CC
5. Hellbat, Banshee push (od ForGG zerżnięte)

TvP
1. Rax -> Expand -> Dodatkowe 2 raxy i push z dwoma medivacami