Wpis z mikrobloga

Hej Mirki i Mirabelki - bo i Wy drogie różowe paski macie czasami nieźle pomodzone auta!

Szukam w #katowice kogoś kto się podejmie chip tuningu mojego samochodu. Jest to Polo z 1.4 TDI o mocy 70KM. Chcę bezpiecznie osiągnąć 95-100KM oraz okolice 200Nm.

Znacie jakiegoś #mechanika, który by się tego podjął?

#motoryzacja #samochody #tuning #slask
  • 24
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@benzdriver: Nie przesadzajmy, seryjne hamulce na pewno mają spory zapas, auto nie zmieni swojej masy a prędkości z których potencjalnie będzie trzeba wyhamować są takie same jak przy seryjnej mocy. Do stage 1, czyli tylko korekty softu nie trzeba się martwić w ogóle osprzętem.
  • Odpowiedz
@ZaczynamOdNowa: przeciez to jest stary trup. Tam juz nic nie ma zadnego zapasu.
To jest wlasnie powazny blad logiczny. Jak sadzisz, dlaczego w mercach czy betkach mocniejszy silnik = inny zawias i hamulce? No wlasnie dlatego.
Trzeba myslec, ze rozpedzanie to pikus. Hamowanie to wyzwanie:)
  • Odpowiedz
@benzdriver: to nadal jest lekkie auto ;) merce i bety to ciężkie fury i tam już seryjne heble są ogromne. Jeśli ktoś robi softa do normalnej jazdy to na prawde nie musi sobie zawracać głowy hamulcami, oczywiście o stan trzeba dbać ale wystarczą seryjne i każdy tuner ci to powie. Jak ktoś tuninguje auto z zamiarem ścigania się to wtedy zaczynamy od hamulców i zawieszenia. Mimo, że u siebie w
  • Odpowiedz
@benzdriver: ale moje zdanie jest podobne do twojego bo sam zrobiłem dokładnie to oczym piszesz, ale w przypadku takiej polóweczki która waży ledwie tonę naprawdę nie trzeba wsadzać większych tarcz, wystarczą seryjne dobrej jakości i porządne klocki:) pozdrawiam i miłego wieczoru:)
  • Odpowiedz
@benzdriver: no i po co ta zadyma? jeździłem wcześniej Polo 1.4 MPI (60KM), później GTI (125KM) i różnice w hamulcach były nieznaczne. Nie szykuję auta na tor, a chcę poprawić jego dynamikę do jazdy po mieście + czasami lepsze wyprzedzanie poza miastem. Prędkość maksymalna się nie zmieni, więc brak logiki w zakupie lepszych hamulców. Wyżej porównujesz dwa ekstremalne przypadki - Passat R36 ma dwa razy większy silnik od 1.8, a
  • Odpowiedz