Wpis z mikrobloga

Pytanie do wykopowych ekspertów - czy ja sie wybitnie nie znam, czy eksperci mowiacy o katastrofie germanwings to debile? Dwie hipotezy, które mnie najbardziej zdziwiły:
1. Zderzenie z ptakami. Tak, #!$%@?. Na 12tys m.
2. Awaria jednego silnika. Powód, zeby schodzić tak ostro? Bez sensu.
IMO doszło do dekompresji, zaczęli zniżanie awaryjne do 3 tys m. i nie zdążyli wyrównać przed uderzeniem w góry z jakiegoś powodu.
#katastrofa #germanwings #lotnictwo #samoloty
  • 8
@rolfik_r1:
Ptaki mogą być na takich wysokościach, żebyś się nie zdziwił.
Jeśli mieliby awarię silnika przed tymi górami to najpewniej zastosowaliby driftdown procedure i na pewno nie traciliby wysokości w tak gwałtowny sposób - musiałoby być coś jeszcze.

Mnie zastanawia wysyp najróżniejszych 2 dniowych ekspertów po takich akcjach. Najlepiej temat olać, nie interesować się nim, nie czytać nic i nie ogłupiać się. Obserwować odpowiednią komisję badania wypadków lotniczych w poszukiwaniu raportu
@Rorter: ja swoją wiedzę czerpie glownie z katastrofy w przestworzach oglądanej po kilka razy :) I jedyna opcja takiego szybkiego zejścia to dekompresja chyba (na podstawie wiedzy z kwp). Nawet jak by im umarły oba silniki, to przecież nie schodziliby chyba tak szybko
@Mave: wszystkie wysokościomierze na raz? Fakt, zdarza sie. A320 ma radio i baro, a niektóre wersje chyba tez gps. Ale takie ostre zejście by chyba poczuli, toz to raczej mocne przeciążenie
@Mave: nie ma co gdybać.
Akurat ta opcja jest BARDZO słaba. Nie dość, że kapitan i F/O mają oddzielne przyrządy pobierające informacje ze zdublowanych dajników ciśnienia, to jeszcze całość jest zdublowana dodatkowym przyrządem o niezależnym zasilaniu i dajnikach.
Co do przyrządów jest tyle zabezpieczeń, że w praktyce nie ma szans, aby wszystko siadło.

Nie ma co gdybać, trzeba czekać na raport wstępny
@rolfik_r1: Jak sobie wyobrażasz pomiar wysokości na dajmy już nawet 5000m? pomijając powietrze o różnej gęstości na różnej wysokości powodujące zmiany prędkości rozchodzenia się fali, to przecież samolot nie stoi w miejscu i zanim ta wiązka się odbije to na takiej wysokości ją przeleci.

Jak chcesz poczytać coś na bardziej rozgarniętym poziomie niż papka KwP to zajrzyj choćby tu http://www.skybrary.aero/index.php/Main_Page