Wpis z mikrobloga

Jak pewnie część z Was wie, zawodowo zajmuję się m.in. pomocą prawną dla osób, które kupiły wadliwy samochód. Dzisiaj wystartowała fundacja, z ramienia której będę zajmował się tym samym. Trzymajcie za nią kciuki Mireczki bo to pierwsza taka inicjatywa w skali kraju, a zajmują się nią ludzie, którzy - przy dobrych wiatrach - rozkręcą to na Polskę jak długa i szeroka.
Ja im kibicuję i będę wspierał jak się da, bo w perspektywie nie tylko będę mógł podzielić się swoją wiedzą i komuś pomóc, ale i na tym skorzystam ( ͡° ͜ʖ ͡°) Przepraszam Was za spam autorskim tagiem, ale sprawa jest dla mnie ważna, a mam nadzieję, że zawodowo też mi kibicujecie :-)

#mikroreklama #maszprawo
  • 43
@krychu: Ich interwencje są bardzo skuteczne, ale jest ich bardzo niewiele w stosunku do liczby zgłaszających się. Nie mogę tu na razie za wiele zdradzać, ale współpraca z Turbokamerą też się pewnie rozwinie, bo potrzebują właśnie możliwości przekierowywania zgłaszających się do kogoś kto im udzieli pomocy. W końcu nie zrobią programu o każdym poszkodowanym. A chodzi przecież o to, żeby każdy dostał prostą poradę w stylu: 1) do sprawy mają zastosowanie
@LaudatorLibertatis: no to pytanie na dzisiaj. Jestem użytkownikiem AR GIulietta ( leasing ) od pol roku. Zakupiona w salonie. Od maja 2014 do dzisiaj kilka powaznych napraw w tym wymina pompy wody juz na samym poczatku, wymina akumulatora chwile pozniej, nastepnie wymiana rury doprowadzajacej powietrze do turbiny, a na deser dziury w kierownicy ktore wskazuja na wyciaganie poduszki pow. kierowcy. Czy i jakie roszczenia mi przysluguja ;)
@YouogY: Zapraszam na pw. Niezależnie od roszczeń z gwarancji masz możliwość żądania obniżenia ceny pojazdu, a roszczenie kierujesz w stosunku do zbywcy, nie do finansującego. Hipotetycznie możliwe jest też odstąpienie od umowy, ale tylko za zgodą finansującego. Czasem się zgadzają, jeśli dogadasz się, że weźmiesz w leasing inny samochód.
Trzeba też zerknąć w OWU do umowy leasingu, ale w praktyce dotychczas nie spotkałem się tam z wyłączeniem uprawnień korzystającego z pojazdu.
@globalgsmtm: Fizycznych gróźb nie było- chyba stopował ich fakt rozmowy z prawnikiem bo raczej bym czegoś takiego nie odpuścił. Dostosowywali się więc do mnie i grozili pozwami o naruszenie dóbr osobistych i skarbówką. Dzisiaj nawet odebrałem jedno wezwanie do zaprzestania naruszania dóbr osobistych od jednego z większych oszustów z jakim się spotkałem.
@LaudatorLibertatis: Pytam o Twoją ocenę jako praktyka w tej dziedzinie. Czy takie naprawy w przeciągu 6mcy stanowią już realną podstawę do obniżenia ceny, bo wg mnie chyba jeszcze nie, nie wspominając o odstąpieniu od umowy
@YouogY: Jeśli to nowy pojazd to trudno uznać, aby były to wady, które mogą w takim okresie wystąpić jako efekt normalnej, przeciętnej eksploatacji pojazdu. Z drugiej strony miałem ostatnio do czynienia z pojazdem, który przy przebiegu 30.000 km miał do wymiany sprzęgło i koło dwumasowe, ale był to efekt nieumiejętnego używania pojazdu.
Kluczowa jest zawsze opinia biegłego, więc możesz zwrócić się o opinię do rzeczoznawcy motoryzacyjnego, żeby mieć pewność.
@LaudatorLibertatis: Rozumiem ale brnąc w kwestie teoretyczne. Wracając do obniżenia ceny, w doktrynie i orzecznictwie wskazuje się że obniżenia można dokonać o wartość napraw niezbędnych do przywrócenia rzeczy do prawidłowego stanu. Zatem skoro naprawy wykonywane przez ASO są skuteczne czy dalej widzisz podstawę do roszczeń ( ͡° ʖ̯ ͡°)
@LaudatorLibertatis: Mam wielkie wątpliwości co do zasadności ewentualnego roszczenia bo zmiana wartości ( o ile jakakolwiek nastąpiła ) jest niezauważalna skoro naprawy wykonywała autoryzowana stacja dealera marki przy zastosowaniu oryginalnych części i zachowując proces technologiczny napraw. Być może różnica wartości byłaby większa gdyby naprawy dotyczyły jakiś elementów blacharskich a nie tych wskazanych przeze mnie. Ale popraw mnie jeżeli się mylę