Wpis z mikrobloga

#nodejs #javascript #programowanie #nodeexpress #socketio

Mircy, zrobiłem sobie prostą grę mutliplayer za pomocą nodejs. Używa serwera express i socket.io. Mam ją w repozytorium na gicie. Muszę teraz jakoś zhostować ją na darmowym hostingu (potrzebne tylko do szkoły). Nie mam pojęcia jak to zrobić, próbowałem się bawić heroku, ale wywalał dziwne błędy, więc odinstalowałem. Nie znam się w ogóle na hostowaniu moich rzeczy online. Pomocy!

Moja gra składa się po prostu z folderu node'a, index.html, index.js i package.json. Gra dziala mi na localhoscie, na porcie 3000.
  • 12
@Redlic: ja nie wiem jak się hostuje serwer w nodejs. Wystarczy mi nawet zeby polaczyc 2 kompy ze soba i na localhoscie to puscic, i nie bede placil dychy za cos, czego nie bede uzywal. Nigdzie też nie moge znaleźć tutoriala jak postawić online serwer z nodejsem.
@cadcadcad: vps, instalujesz node.js, npm, instalujesz z npm co potrzebujesz a późnie w screenie odpalasz serwer tak jak na localu. Najlepiej może jeszcze npm install nodemon i wtedy odpalasz nodemon (np.) server.js.
A jak potrzebujesz tylko dwa kompy to odpal to na localu i połącz się z innego kompa jeśli w tej samej sieci jest, wpisując adres ip twojego kompa i port.
@ufik78: jak w screenie odpalam serwer? I jeszcze raz mówię, nie mam możliwości zapłacenia za cokolwiek, chcę tylko na jeden dzień żeby to było online, żeby 2 komputery mogły zagrać ze sobą.
@cadcadcad: 1. Nie orientuje się czy są darmowe hostingi pod node.js.
2. Jak poszukasz pod cheap vps znajdziesz nawet tańszego vpsa.
3. Vps to nie hosting, w dużym uproszczeniu to instalka np. debiana na serwerze, instalujesz na niej co chcesz i odpalasz to chcesz i widoczne to będzie z całego internetu.
4. Screen pozwala na uruchominie serwera node i wylogowania się, w przeciwnym wypadku ubiło by ten proces.
5. Czy Ty