Wpis z mikrobloga

@Szczypioreg: oj, teoria wątków jest trudniejsza niż praktyka, tak ci powiem... wiele frameworków robi wiele za ciebie w tej kwestii, często wielowątkowość jest niepotrzebna tam gdzie wydawałoby się, że jest potrzebna (ot, masz pętlę)... jeżeli znasz C++ to poczytaj o QThread i Qt Concurrent - to pierwsze to "ręczne" zarządzanie wątkami, a to drugie pokazuje jak to się dzisiaj robi, że nie trzeba o tym myśleć.
  • Odpowiedz
@Szczypioreg: A po co chce Pan rozwiązywać problemy równolegle przy pomocy wątków? Dobrze, że wstawek ASMa Pan nie chce do tego pisać ;-)
Nie twierdzę, że wątki to bzdet i badziew. Twierdzę, że jeśli jest Pan zielony, to niech Pan zacznie od przetwarzania zadań w sposób równoległy, a nie wątkowy. (To jest różnica)
  • Odpowiedz
@alosha: Robię mini grę czołgi 2D i (tak w dużym skrócie) nie znam innego sposobu na zatrzymanie czegoś na moment niż "Thread.sleep(x)". Więc rozwiązanie mojego problemu z wątkami to może i nawet kwestia jednej linijki (zamiennika) :-)
  • Odpowiedz
@alosha: dlatego, że lepiej wrócić do głównej pętli (którą i tak musi mieć każda gra), a potrzeba używania thread.sleep pojawia się najczęściej wtedy kiedy ta pętla jest źle wykonana, ew. wyświetlanie gry jest zbyt powiązane z silnikiem gry... gra w czołgi jest do tej pory jednowątkowa, podaj mi powód dla którego chciałbyś uspać główny wątek programu? Obsługa inputu odpada w tym momencie, co jeżeli ktoś kliknie klawisz gdy cały program
  • Odpowiedz
@qtsms: A, przy takim tłumaczeniu, to się oczywiście zgodzę.
W pierwszej chwili to zrozumiałem to tak, że jest jakaś demoniczna magia za Thread.sleep samym w sobie. ;-)
  • Odpowiedz