Wpis z mikrobloga

Nie jestem specjalistą, więc się wypowiem.
Wybudowanie Mostu Rędzińskiego we Wrocławiu kosztowało 576 mln zł, mimo powodzi w 2010 r., która opóźniła budowę.

Rekordy:

najwyższy pylon w Polsce (122 m)

najdłuższy żelbetowy most podwieszony w Polsce (część podwieszona 2 × 256 m = 512 m)

najdłuższy most podwieszony na jednym pylonie w Polsce

najdłuższe przęsło żelbetowe w Polsce – 256 m

największy powierzchniowo most żelbetowy na świecie (70 000 m2)

A HGW na remont, podkreślam, remont Mostu Łazienkowskiego chce 500 mln?
To może od razu lepiej wyburzyć to w #!$%@? i zbudować od nowa, ale tym razem taki, co się nie fajczy?
Tęczę przed fajczeniem jakoś potrafili zabezpieczyć...

#warszawa #mosty #mostlazienkowski #patologiazmiasta
Kotke - Nie jestem specjalistą, więc się wypowiem.
Wybudowanie Mostu Rędzińskiego we...

źródło: comment_DpngEzGhhooGw7SDA9En7lhaCJu7EGTX.jpg

Pobierz
  • 75
  • Odpowiedz
@randomname: mam wrazenie, patrzac po mapie, ze most mogl byc w zupelnie innym miejscu, stworzony inna technologia, ale ma byc wizytowka miasta, pomnikiem biliszczuka, to jest jaki jest i kosztowal swoje. przeprawa z wyspa nie wyglada na najwezsze miejsce, wrecz przeciwnie.

wracajac do warszawy, most o konstrukcji stalowej wymaga ochrony antykorozyjnej. duze powierzchnie, duzo pracy, trudne warunki => duzo pieniedzy.
  • Odpowiedz
@Kotke: Ten most to nie jest jakaś kładka w Wólce zadupnej nad rowem tylko duża przeprawa w ogromnym mieście.
Wyłączenie tego mostu nie było w planie a należy on do ważniejszych mostów w Warszawie, więc wyłączenie go rozsypuje strukturę komunikacji a ominięcie tak ważnego punktu generuje straty idące w tysiącach za dzień.
Także całkowity koszt naprawy tego mostu to coś więcej niż koszt za beton.
A warto też zaznaczyć, że
  • Odpowiedz
@Kotke: kolejne #!$%@? i jęczenie (że rozkradniemy) bez jakiekolwiek wiedzy i znajomości branży, fakt cena może się wydawać odstraszająca ale tak jak @flager wyjaśnił, czasem proces remontu/odbudowy mostu, może być bardziej skomplikowany jak i kosztowniejszy niż wybudowanie nowego mostu od podstaw
  • Odpowiedz
@flager:

most pod wodą? A cóż to za nowy wynalazek?

Chyba muszę zgłosić reklamację do mojej uczelni, bo nie uczuli nas o takich konstrukcjach ;)

Co pośmieszkowaliśmy to nasze, a teraz przeczytaj jeszcze całość zdania - "w większej części" = w większej części niż Rędziński ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@Dutch: chyba nadal nie widzisz co napisałeś.

Łazienkowskiego, który w większej części leży pod wodą

Łazienkowskiego, pod wodą

pod wodą
  • Odpowiedz
chyba nadal nie widzisz co napisałeś.

Chyba (a raczej na pewno) wciąż nie czytasz mojej wypowiedzi ze zrozumieniem. 4 podpory z 6 (stanowiące część mostu) Łazienkowskiego leżą częściowo pod wodą (niebywałe, prawda?). Konstrukcja Rędzińskiego natomiast jest oparta na jednym, naziemnym pylonie i naziemnych podporach. Jego podpory nie znajdują się w ogóle pod wodą. Zero podpór pod wodą. Cokolwiek >>> zero. A zatem Łazienkowski (jego podpory) są położone w większej części NIŻ Rędziński
  • Odpowiedz
@1DVS_BSTD: nie jestem warszawianką;) ale śmieszy mnie ból dupy o to, ile potrzeba na taki most. "Nie jestem specjalistą, porównam dwa mosty z dupy, na #!$%@? tyle kasy #!$%@? Warszawo!!!11oneone"! A taki Świętokrzyski kosztował 160mln. Widocznie tyle to kosztuje i od różnych rzeczy zależy. Chyba po to wybierali te rządy i samorządy, żeby miały kontrolę nad tym i mają swoich specjalistów, a nie wykopowych krzykaczy...oh wait to się dzieje w
  • Odpowiedz
Chyba po to wybierali te rządy i samorządy, żeby miały kontrolę nad tym i mają swoich specjalistów, a nie wykopowych krzykaczy...


@Mysiunia_: Oh, wait. To rządzą nami specjaliści... Porównujesz most autostradowy z mostem na drodze śródmiejskiej (o gabarytach wspominali już poprzednicy). Przekładka sieci to groszowe sprawy w porównaniu do robót konstrukcyjnych (zresztą sieci bezpieczniej i w dłuższej perspektywie pewnie taniej byłoby przeprowadzić bezwykopowo pod Wisłą).


  • Odpowiedz