Wpis z mikrobloga

Mam pytanie w kwestii prawnej... Czy przy sprzedaży na allegro kluczy do gier z wysyłką online mogę zastrzec sobie,że jeśli klient chce otrzymać zwrot pieniędzy za zakupiony przedmiot to musi przesłać pisemną reklamację na podstawie wzoru?
A następnie po przeanalizowaniu pisma reklamacyjnego nastąpi zwrot w ciągu 5 dni roboczych?
#prawo
  • 10
  • Odpowiedz
@RemusLo: Zasady reklamacji określa ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej i jeśli wpłynie do ciebie reklamacja w ciągu pół roku to masz 14 dni na jej rozpatrzenie.
  • Odpowiedz
@mudkipz: Po prostu chce mieć na papierze wyjaśnienie reklamacji zwrotu kodu z ewentualnym udokumentowaniem w postaci wydrukowanych screenów... Denerwuje mnie gdy #januszebiznesu kupują grę i piszą po 3 minutach,że kod jest nieprawidłowy, chociaż mam 100% pewność,że tak nie jest... Wiesz jakie przez to mam straty?
  • Odpowiedz
@sphinxxx: Czyli mogę żądać reklamacji w formie pisemnej i odmówić przyjęcia reklamacji przez internet
Oczywiście będzie zapisane to w regulaminie na aukcji i stronie O mnie.
  • Odpowiedz
@RemusLo: Ustawa nie precyzuje formy składania reklamacji. Nie możesz tego wymusić, ale taki formularz może pomóc. To konsument zawsze musi udowodnić, że złożył taką reklamację w danym dniu, z takim opisem, żądaniami itd.

E: Jak udowodnisz, że dany mail czy wiadomość do ciebie doszła? No właśnie.
  • Odpowiedz
@sphinxxx: zmieniły się przepisy, ustawa o szczególnych warunkach już nie obowiązuje.

@RemusLo: teraz sprawę reguluje Kodeksy cywilny – art. 556 i następne. Przepisy nie regulują formy złożenia reklamacji, więc ja oceniłbym twój wymóg formy pisemnej jako naruszający prawa konsumentów.
Aczkolwiek po otrzymaniu e-maila mógłbyś twierdzić, że nie masz pewności, czy ten mail pochodzi od kupującego (jeśli wcześniej nie miałeś kontaktu z kupującym przez tego e-maila), więc konieczne jest
  • Odpowiedz
@mudkipz: Racja, jednak zasady de facto się nie zmieniły.

Aczkolwiek po otrzymaniu e-maila mógłbyś twierdzić, że nie masz pewności, czy ten mail pochodzi od kupującego (jeśli wcześniej nie miałeś kontaktu z kupującym przez tego e-maila), więc konieczne jest złożenie reklamacji w formie pisemnej.


@mudkipz: Raczej kupujący miałby problem z udowodnieniem, że sprzedawca tę reklamację dostał. Email jest jak list ekonomiczny. Dlatego to kupującemu powinno zależeć, żeby reklamacja była
  • Odpowiedz