Wpis z mikrobloga

Mam moralnego kaca. Programuję od blisko 7 lat, pisałem wiele przedziwnych rzeczy - jedne wymagały wydajności, inne modułowości. Programowanie obiektowe daje niesamowite możliwości, mało kto wyobraża sobie bez niego współczesne systemy. Wszystko jednak mam wrażenie idzie w stronę gorszą niż Java - wzorce projektowe idą w kierunku wszędobylskich obiektów. O ile teoria "wszystko jest obiektem" brzmi pięknie to już jej realizacja w sposób wydajny jest prawdę mówiąc niemożliwa.

Doskonały przykład zbędnego overheadu stanowią proste gettery i settery zawierajace w swoim ciele wyłączenie return/przypisanie do prywatnego pola klasy. Chroni to wyłączenie przed podaniem złego typu argumentu ale wprowadza dość spory narzut w przypadku konstrukcji wywoływanych tysiące razy. A właściwie po co one powstają? No tak, co by progrmistę (!) ochronić przed wysypaniem kodu... no do cholery, czy nawet tutaj trzeba prowadzić za rączkę?

Do czego to do cholery zmierza? Chyba do hello world napisanego w 11 klasach (bo przecież każdy znak powinien mieć swój obiekt!).

Ehh... albo się starzeję albo rzeczywiście coś jest nie tak z dzisiejszymi standardami ()

p.s. Może znacie jakaś pozycję dot. wydajnego programowania obiektowego (po angielsku lub polsku)?

#programowanie #gorzkiezale #boldupy
  • 30
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@kiler129: Tja. Też mnie to denerwuje. Zobacz sobie np. takie Magento ;) Chcesz zrobić jeden model, musisz dodać katalogów, plików i zmodyfikować plików ze dwiejście w siedemnastu różnych miejscach. A potrzebujesz tylko jedno zapytanie, żeby nie #!$%@?ć go jak jakiś Hindus prosto w widoku. Siedzisz i myślisz czemu ten #!$%@? xml konfiguracyjny nie działa, w końcu po trzech godzinach myślisz sobie - #!$%@? z tym - i robisz w widoku.
  • Odpowiedz