Wpis z mikrobloga

#ciekawostkimotoryzacyjne Obecnie motoryzacja jest raczej standardowa, praktycznie różnice pomiędzy autami (nie licząc Tesli S XD) są nieznaczne. Zanim jednak doszliśmy do pewnej stałości w rozwiązaniach technologicznych, cały świat eksperymentował. Na zdjęciu patent Volkswagena zastosowany m.in. w garbusie, służący do uruchamiania spryskiwaczy szyby. Rolę pompki dzielnie wykonywało koło zapasowe. Należało jednak pamiętać o dopompowaniu powietrza raz na jakiś czas, ponieważ częste używanie spryskiwaczy mogło sprawić, że koło zapasowe w razie potrzeby okazałoby się bezużyteczne XD

Innym ciekawym rozwiązaniem było np. odpalanie rodzimej syreny 105 na sznurek XD #filmrelated https://www.youtube.com/watch?v=E8L59enbIlQ

A może wam przychodzą do głowy jakieś dziwne rozwiązania techniczne, które odeszły już do lamusa? Piszcie w komentarzach lub pod tagiem #ciekawostkimotoryzacyjne

#pytanie #samochody #motoryzacja #historiamotoryzacji #historia #technologia
źródło: comment_YUeY4FAdZaN0dJ7IMtdLGku7OUyLyTij.jpg
  • 61
Obecnie nikt już takich swiateł nie robi?


@pogop: nie można, zakazali ich bo miały ostre krawędzie niebezpieczne dla pieszych przy potrąceniu z otwartymi. Poza tym opory powietrza robią swoje, a obecnie w wielu krajach jeździ się z otwartymi nawet w dzień. Co ciekawe kiedyś takie były lepsze właśnie ze względu na opór powietrza, bo ciężko było zaprojektować wyprofilowane klosze, a nie można było użyć zwykłych reflektorów schownych za wyprofilowaną szybkę jak
źródło: comment_xn9NIXBND4ABA0lDQjGjKtevGzFy9RWm.jpg
@pogop: to jak miały być otwierane, skoro nie mogły wystawać?

Porsche miało takie rozwiązanie gdzie reflektory wyłączone leżały równo z maską, a po włączeniu podnosiły się, ale w czasach gdy chowane reflektory były najpopularniejsze stosowano jedynie proste nieprofilowane odbłyśniki, przez co reflektor musiał być umieszczony prawie pionowo. Jedynym sposobem było je zabudować, ale np w USA było to zakazane (właściwie nie wiem czemu, jedyne co mi przychodzi do głowy to brak