Wpis z mikrobloga

http://www.tibia.com/news/?subtopic=latestnews&id=2590

Ciekawy artykuł o wykorzystaniu pixel-artu w Tibii :)

Sam fakt, że przez tyle lat nie zmienili stylu graficznego zasługuje na podziw. Mimo, że tracili nowych graczy kosztem zachowania autentyczności jest ciekawym aspektem tworzenia wizerunku firmy.

Mimo prawie 20 lat na rynku gier dalej się trzymają.

Tak patrząc, przez perspektywę wielkości firmy, to jest to gra Indie. Co prawda w latach 90' nie było gier Indie jako takich, bo większość gier była tworzona przez małe studia. W aktualnych czasach firmy tworzące gry wyewoluowały do miana korporacji.

Nawet Nintendo ze swoim pomysłem Pokemonów i stworzeniem system-sellera za pomocą konsoli Game-Boy było przejawem geniuszu. Stworzyli markę, która porwała miliony dzieciaków na całym świecie. Za pomocą jednej gry.

Jednak pokemony przez fakt trybu single inaczej się rozwinęła. Tibia nie miała takiej opcji.

Choć RuneScape przeszedł remastering, to zaczynał swoje początki jako gra 3D :)

#gry

#grafika #pixelart #grafikakomputerowa #tibia #tibiazwykopem #pokemon #gamedev
R.....x - http://www.tibia.com/news/?subtopic=latestnews&id=2590



Ciekawy artykuł o...

źródło: comment_O4BAXlvs6wDxz60K70oGbl6rz1VryUbL.jpg

Pobierz
  • 4
@matowoszary: O grafice? O tym jak mała firma, mimo, że powstała w latach 90' dalej trzyma się na rynku?

O tym, że ta sama firma praktycznie nie zmieniła stylu graficznego, podczas gdy reszta innych gier online upadała z grafiką 3D, a oni ze swoim pixel-artem i stylem graficznym dalej się trzymali?

Nawet Star Wars Galaxies upadło, mimo, że miało całkiem pokaźną bazę graczy.

Pokemony też miały na początku pikselowatą grafikę. Udało
@Rezix: Lenistwo, odcinanie kuponów, wpasowanie się w swoją nisze.

Chociaż dzisiejsze gry mogą się dużo nauczyć od Tibii jeżeli chodzi o dawanie swobody graczowi. Gdzie teraz robi się gry gdzie w każdej chwili możesz zabić drugiego gracza :/ albo gdzie można znaleźć różnego typu tajemnice ( co raczej wymarło wraz z rozwojem internetu ).