Wpis z mikrobloga

@greyson: oczywiście że ic to służba publiczna, a interregio to nie. Dlatego uważam że wydzielenie pociągów pośpiesznych ze struktur PKP PR, przekazanie ich IC było głupotą.
  • Odpowiedz
@wtf24: I za kilka lat PKP Intercity wejdzie na giełdę i będą chwalili się osiągnięciem rentowności. A to, że pociągami dalekobieżnymi będzie poruszało się kilka razy mniej pasażerów niż w latach 90. – nikogo z rządzących nie interesuje.

Skoro w Polsce jest nadal pełno ludzi, którzy chcą podróżować maksymalnie tanio, nawet kosztem czasu i komfortu, przez co ogromnym zainteresowaniem cieszy się obcinane InterRegio (i na dodatek finansowo uruchamianie takich połączeń
  • Odpowiedz
@fantomasas: no właśnie o to chodzi. Jeśli sprzedadzą IC, to będzie to megaprzewał - zakup i remonty taboru za państwowe, a potem sprzedaż w cenie poniżej faktycznej wartości.

Właśnie powinno się preferować pociągi, które przewożą jak najwięcej ludzi (a więc tanie IR/R/Os), a EC/IC powinny być stricte komercyjne.

Jak patrzę na politykę państwa dotyczącą transportu kolejowego to mnie to poraża, ładuje się ogromne pieniądze w remonty infrastruktury (tu akurat mamy
  • Odpowiedz