Wpis z mikrobloga

Mirki spod tagu #mercedes, szukam auta i chciałem się poradzić ( ͡º ͜ʖ͡º). Budżet około 20k pln (raczej sprowadzałbym zza odry, także ~€5k). Benzyna, >100KM, automatyczna klima. 5-drzwiowy.

Spodobał mi się model C200 W203, w tym budżecie trafiają się przeważnie roczniki 2000-2004. Dobry pomysł czy wdepnięcie na minę? Te silniki nadają się do gazu? 1.8, 2.0 czy bez różnicy? No i czy unikać automatycznej skrzyni? Na to ostatnie akurat absolutnie nie mam ciśnienia, ale póki nie odrzucam takich modeli.

Pozwolę sobie zawołać @benzdriver, często widzę, że doradzasz przy autach.
  • 28
  • Odpowiedz
@Kmita_: w miescie moja Slicznotka bierze pomiedzy 18 a 24. Jeszcze w zeszlym tygodniu jezdzilem C200 Kompressor i na desce pokazywal srednie w miescie 17. Krotkie trasy ofc: dom - firma - bank etc.

Inna sprawa, ze kompressor zacheca do butowania, SEC nie pobutujesz zbytnio bo lacie nikna w oczach... ;)
  • Odpowiedz
Ale c200 Kompressor to nie m111, które pali naprawdę znośnie. Zresztą, jak tylko wymienię skrzynię to będę wiedział dokładnie - przeswapowałem ten silnik do w124.
  • Odpowiedz
@murgal: zgadza sie. Jakis miesiac temu mialem pieknego granatowego. 85kMil, kremowa skora w srodku. No i prawdziwe coupe bez slupka.

Saloon czy estate z reguly juz sa zajechane na smierc...
  • Odpowiedz
Osiągi są słabe tylko w wersji wolnossącej. 193 konny kompressor jedzie już nieźle, a do tego te sprzed 2000 roku mają dużego eatona, także na małym kółku i po programie jest dość spory przyrost mocy. Generalnie - moje auto ma być szybsze niż m104 3.2. Do tego znośne spalanie. W w124 był problem z wiązkami, które się rozpadały, poza tym zdarzały się problemy z przepływomierzem. W 210 wiązka już nie była tak
  • Odpowiedz
@benzdriver: Mam m111 w w202 dokladnie m111.941 czyli ten co montowali do 124 jeszcze i ten silnik jest bezobslugowy. Lancuh rozrzadu jeszcze ladny podwojny. Nie to co w w203 pojedynczy z wycierajacym sie walkiem posrednim i wymianie i kontroli co 100k. Jedyna wada tego silnika to ECU zintegrowane z modułem zapłonowym i przepływomierzem (map sensorem) wszystko w jednym module i potrafiącym się sypnąć (tranzystory mocy) i troche kosztować (używka ok
  • Odpowiedz