Wpis z mikrobloga

We większości mediów dzisiaj było mówione o "katastrofalnych" przygotowaniach torowisk po których pojadą Pendolina, rozgrzebanych pracach, jednotorach itp. brednie. To ostatni mój komentarz nt tych bzdur które są w mediach, bo już mi się nudzi. Chciałem tylko jeszcze wrzucić sprostowanie PKP PLK, które i tak mało kto przeczyta po zmanipulowaniu przez media. Od początku osobom obeznanym chociaż trochę w temacie wydawało się, że te materiały są zmanipulowane i przekłamane.

W nawiązaniu do artykułu red. Konrada Majszyka z dzisiejszego wydania (13.11.2014) Dziennika Gazety Prawnej PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oświadczają, że materiał zawiera nieprawdziwe informacje.


Nieprawdą jest, że „na większej części odcinka CMK z Grodziska Mazowieckiego do Idzikowic trwa budowa drugiego toru”. Każdy, kto podróżuje tą trasą widzi, że jest ona dwutorowa.

Nieprawdą jest, że „wiadukt nad S8 wygląda jak po wybuchu bomby”. Prawdą jest, że prace na tym obiekcie zostały zakończone.


Nieprawdą jest też, że „wzrasta poziom wód gruntowych, które regularnie podmywają nasypy. Prawdą jest, że zjawisko wzrostu poziomu wód gruntowych nie występuje i nie stanowi problemów na trasach, którymi pojadą najszybsze pociągi.


Zdjęcia i filmy, do których odwołuje się autor artykułu jako „datowane na październik”, w ocenie PLK mogą pochodzić z września.


PLK informuje, że czasy przejazdu na głównych trasach od połowy grudnia 2014, podawane przez zarządcę infrastruktury od blisko roku, są aktualne i zostaną dotrzymane, gdyż uwzględniają od dawna zaplanowane inwestycje. Od połowy grudnia 2014 podróż koleją z Warszawy do Gdańska, Wrocławia, Katowic i Krakowa będzie krótsza niż samochodem, autobusem, czy samolotem, biorąc pod uwagę dojazd z centrum do centrum miasta. Podróż ze stolicy do Gdańska i Wrocławia już w grudniu tego roku będzie najkrótsza w historii.


Z każdym rokiem, wraz z postępem inwestycji, czasy przejazdu koleją będą nadal skracane.


To efekt zintensyfikowania prac, na które tylko w ciągu 3 ostatnich lat, PLK przeznaczyła 16 mld zł, modernizując blisko 4000 km torów.


PLK informuje, że materiał wczorajszych (12.11.2014) Wydarzeń Polsatu autorstwa Magdaleny Hykawy, zawierał szereg niesprawdzonych i nieprawdziwych informacji. Spółka będzie domagać się ich sprostowania.


http://www.plk-sa.pl/biuro-prasowe/informacje-prasowe/nieprawdziwe-informacje-dziennika-gazety-prawnej-oraz-wydarzen-polsatu-2668/

Jak to kuce mówią, "masakracja".

#kolej #pociagi #pkp #intercity #pendolino #4konserwy #neuropa
kakaowymistrz - We większości mediów dzisiaj było mówione o "katastrofalnych" przygot...

źródło: comment_ac5EnoX0h6mvNlNXxy8PqxHUtFmT3f6S.jpg

Pobierz
  • 15
  • Odpowiedz
Jak to kuce mówią, "masakracja".


@kakaowymistrz: Fajnie, że są jeszcze na wykopie ludzie, którzy nie szukają taniej sensacji. Zobaczycie, że zaraz będzie ta sama akcja z Gazoportem.

Najśmieszniejsze jest to, że generalnie jest to zwykły pociąg i nigdzie na świecie jego wprowadzenie nie budziło tyle emocji co w Polsce. No, ale wiadomo naród ekspertów od
  • Odpowiedz
@bylembordo: Czytałem już kiedyś ten artykuł, w porządku. Dokładnie o to chodzi - to jest zwykły pociąg. Jakich w Europie jeździ setki. U nas sensacja i robienie polityki. Minie rok, może dwa, i się wszyscy przyzwyczają.
  • Odpowiedz
Jakich w Europie jeździ setki. U nas sensacja i robienie polityki. Minie rok, może dwa, i się wszyscy przyzwyczają.


@kakaowymistrz: niestety w zalewie pogoni za tanią sensacją umykają rzeczy, które naprawdę mogą bulwersować. A dziennikarze pisemek pokroju Gazeta Prawna czy wpolityce powinni naprawdę beknąć za swoje materiały. PKP Intercity powinna wytaczać procesy za zniesławienie, bo już każdy się przyzwyczaił, że na pochyłe drzewo kózka skacze.
  • Odpowiedz
@kakaowymistrz: To ja się pochwalę że zajmuje pewne decyzyjne stanowisko jeśli chodzi o remont na CMK i mogę powiedzieć że tu raczej powinno być wszystko na czas. Dużo większy problem jest pod Malborkiem gdzie chcieli wzmocnić nasyp niestandardową technologia, nie wyszło im i maja problem.
  • Odpowiedz
@PedroLeon: Z tego co czytam na forum SCC, to musiała by się wydarzyć katastrofa, aby pociągi nie pojechały.

@jasamek: To się bardzo cieszę, bo dziś w nocy będę polował na inauguracyjny przejazd Pendolino 14 grudnia. I zazdroszczę pracy. Te uczucie, kiedy się odkrywa, że człowiek coś bardzo lubi, ale skończył już inne studia :P
  • Odpowiedz
@kakaowymistrz: Nie wiem czy jest czego zazdrościć, bo siedzenie w pracy po 10-12 godzin 7 dni w tygodniu przyjemnie nie jest; ) Ale praca jest z pewnością ciekawa. Termin zakończenia robót na CMK to 30 listopada. Cóż, zobaczymy czy się uda:)
  • Odpowiedz
@jasamek: Pendolino prawdopodobnie wyruszy po E65 jednak jest w 100% pewne ze nie osiągnie czasu 2h 58min (jak dobrze pamiętam). Nie pozwala na to słaby dobór rozjazdów oraz duża ilość skrzyżowań jednopoziomowych na których Pendoliono musi zwalniać. Ale nie ma co się dziwić, skoro to była nasza pierwsza inwestycja na kolej dużych prędkości i jesteśmy jeszcze niedoświadczeni.
  • Odpowiedz
@jasamek: Ja jako przedstawiciel handlowy jestem w pracy czasami 4-22, ale muszę przyznać, że każdy weekend mam wolny :) Co do robót, to trzeba liczyć na kolejną ciepłą zimę, u mnie roboty na LK91 idą pełną parą.

@Ciapaty: E65 z odcinakami na 200 km/h nie będzie żadną koleją dużych prędkości. Jedynie CMK po podwyższeniu powyżej 200 km/h będzie można tak jakieś nazwać. Wg rozkładu zamknięciowego najszybsze pociągi EICP
  • Odpowiedz