#f1
- 23
- 21
Nareszcie! Wstępna implementacja itemów do Angry John gotowa :)
Dzień na design, dwa dni na implementację, ale działa.
Jak to działa? - trochę technicznie
Dodałem do gry Atrybuty. Atrybutem może być np. damage, cooldown, odrzut czy też inny dowolny parametr, który chcemy mieć możliwość modyfikować poprzez itemy. W momencie pobrania wartości atrybutu, podawany jest obiekt, który go potrzebuje (dla damage będzie to pocisk, dla cooldown broń, a dla życia gracz). Następnie przez wszystkie itemy posiadane przez obiekt oraz obiekty nadrzędne (np Pocisk > Broń > Gracz) przepuszczany jest modyfikator atrybutu kumulujący wszystkie modyfikacje wartości jego pól. Na przykład modyfikator damage posiada pola, dmgMul oraz dmgAdd. Itemy mają możliwość dodania odpowiednich wartości do pól akumulatora modyfikatora. Na koniec z wartości bazowej atrybutu oraz pól akumulatora wyliczana jest wartość wg zadanej dla atrybutu formuły (np. dla damage: wartość bazowa * (dmgMul + 1)^0.5 + dmgAdd).
Dzień na design, dwa dni na implementację, ale działa.
Jak to działa? - trochę technicznie
Dodałem do gry Atrybuty. Atrybutem może być np. damage, cooldown, odrzut czy też inny dowolny parametr, który chcemy mieć możliwość modyfikować poprzez itemy. W momencie pobrania wartości atrybutu, podawany jest obiekt, który go potrzebuje (dla damage będzie to pocisk, dla cooldown broń, a dla życia gracz). Następnie przez wszystkie itemy posiadane przez obiekt oraz obiekty nadrzędne (np Pocisk > Broń > Gracz) przepuszczany jest modyfikator atrybutu kumulujący wszystkie modyfikacje wartości jego pól. Na przykład modyfikator damage posiada pola, dmgMul oraz dmgAdd. Itemy mają możliwość dodania odpowiednich wartości do pól akumulatora modyfikatora. Na koniec z wartości bazowej atrybutu oraz pól akumulatora wyliczana jest wartość wg zadanej dla atrybutu formuły (np. dla damage: wartość bazowa * (dmgMul + 1)^0.5 + dmgAdd).
@jasiek13: ale to fajnie wygląda! Uwielbiam ten styl po prostu!
- 2
@Kypy: Nic nadzwyczajnego. Itemy mogą implementować interfejsy np WeaponInterface, albo BulletInterface. Interfejsy mają metody np onShoot, onReload. W momencie np wystrzału podobnie jak powyżej szukane są wszystkie itemy implementujące WeaponInterface i wołana na nich jest metoda onShoot z odpowiednimi parametrami. ;)
- 6
Google wprowadza layout pozwalający na procentowe dzielenie ekranu. W końcu!
https://developer.android.com/tools/support-library/features.html#percent
#androiddev
https://developer.android.com/tools/support-library/features.html#percent
#androiddev
- 0
@zakopywywacz: za rok nie bedzie nikt o kk pamietal i o tym ze status bar mial taki bajer.
@ra_s: na Lolipop jest ten sam problem. Spójrz na komentarze na dole.
- 10
- 1
@Name_in_progress: docelowo w grze będzie możliwość zredukowania screenshake'a
- 1
@sortris: jeszcze nie wiem czy bedziemy miec stoisko, ale jesli nie to bedziemy odwalac jakas partyzantke :) bedzie zbieranie itemow i waluta (tu bez spoilerow ( ͡° ͜ʖ ͡°)). Zbieranie itemow mi teraz spedza sen z powiek. Kombinuje jak je zaimplementowac i zaprojektowac, aby mutowaly dzialanie broni, ale nie chce miec kodu w encji broni sprawdzajacego czy gracz posiada dany item. Plan jest taki aby kombinacje
#screenshotsaturday dzisiej ◕‿◕
Obmyślam sobie sterowanie i zastanawiam się czy postawić na jedną metodę sterowania i dopracować ją do perfekcji czy dać graczowi możliwość wyboru pomiędzy kilkoma metodami kontroli, znalazłem gierkę o ptakach, która ma całkiem fajnie rozwiązane sterowanie i myślę czy coś podobnego wprowadzić.
Ale na poważnie zajmę się tym od poniedziałku, ciągle się bardziej bawię niż normalnie pracuję, ale z takich zabaw w edytorze i eksperymentowania z różnymi koncepcjami wychodzą najlepsze pomysły
Obmyślam sobie sterowanie i zastanawiam się czy postawić na jedną metodę sterowania i dopracować ją do perfekcji czy dać graczowi możliwość wyboru pomiędzy kilkoma metodami kontroli, znalazłem gierkę o ptakach, która ma całkiem fajnie rozwiązane sterowanie i myślę czy coś podobnego wprowadzić.
Ale na poważnie zajmę się tym od poniedziałku, ciągle się bardziej bawię niż normalnie pracuję, ale z takich zabaw w edytorze i eksperymentowania z różnymi koncepcjami wychodzą najlepsze pomysły
- 13
Dzisiaj mnie naszło na zrobienie prostej fizyki płynów z pomocą kulek (Box2D) i filtru dolnoprzepustowego w shaderze.
Pomimo tego, że wyszło całkiem nieźle to poszukuję jednak sposobu na to, aby tafla wody była nieco bardziej wyrównana (fajnie też, jakby była nieco mniej zasobożerna).
Jest tu jakiś mirek, co robił fizykę płynów i może polecić jakieś dobre artykuły na ten temat? Czy to 2D, czy 3D, wszystkie mnie interesują. ʕ•ᴥ•
Pomimo tego, że wyszło całkiem nieźle to poszukuję jednak sposobu na to, aby tafla wody była nieco bardziej wyrównana (fajnie też, jakby była nieco mniej zasobożerna).
Jest tu jakiś mirek, co robił fizykę płynów i może polecić jakieś dobre artykuły na ten temat? Czy to 2D, czy 3D, wszystkie mnie interesują. ʕ•ᴥ•
@lawaszkiri: sprawdź liquidfun od google
Komentarz usunięty przez moderatora
- 16
Komentarz usunięty przez moderatora
@jasiek13: Śliczne! Będzie na windowsa 10 mobile czy to na komputer? xD
Testowanko na starym galaxy S.
PS. To nie palce mi się tak trzęsą tylko filmik tak przerywa ( ͡° ͜ʖ ͡°)
--------------------------------------------------------
Do końca
PS. To nie palce mi się tak trzęsą tylko filmik tak przerywa ( ͡° ͜ʖ ͡°)
--------------------------------------------------------
Do końca
- 1
@TadeuszSynZygmunta: Fajne to!@
- 1
@TadeuszSynZygmunta: nice! dopnij solidnie sterowaniem, możesz nawet uprościć rozgrywkę byle sterowanie było dobre. Będzie drugie Crossy Road :D
- 14
Taki tam #timelapse zmontowany z ostatniego #stream, na którym implementowaliśmy oświetlenie do Angry John.
Efekt (oraz opis implementacji) widoczny w tym wpisie: http://www.wykop.pl/wpis/13883389/mircy-mamy-to-udalo-sie-ogarnac-oszukane-swiatla-n/
Jeśli ktoś jest aż tak ciekaw to tutaj pełny zapis strumienia:
Part1:
Efekt (oraz opis implementacji) widoczny w tym wpisie: http://www.wykop.pl/wpis/13883389/mircy-mamy-to-udalo-sie-ogarnac-oszukane-swiatla-n/
Jeśli ktoś jest aż tak ciekaw to tutaj pełny zapis strumienia:
Part1:
- 0
stream z programowania? sam dużo programuję, ale nie wyobrażam sobie oglądania takiego streama. to musiałoby być nudne :p
- 0
@ly000: To zależy jak jest przygotowane, streamy Vlambeer czy Lachhh ogląda zawsze przynajmniej 100-150 osób :) Z drugiej strony jest to świetny motywator dla nadającego. :)
- 24
@TadeuszSynZygmunta: A weź to teraz zaprogramuj :P
- 124
@TadeuszSynZygmunta: BO TO ZABIERA RAM, A OS TO JEST #!$%@? NARZĘDZIE. WSZELKIE DETALE SĄ ZBĘDNE, OSZCZĘDZAJ RAM GDZIE SIĘ DA.
Taki mały prototyp gierki sobie zrobilem z nudów. Jest potencjał mireczki? ʕ•ᴥ•ʔ
#odzeradogamedevelopera #gamedev
#odzeradogamedevelopera #gamedev
@TadeuszSynZygmunta:
BĘDZIE DOBRZE
BĘDZIE DOBRZE
@TadeuszSynZygmunta: a mnie ciekawi ile zostało dni do końca roku
- 22
Mircy mamy to! Udało się ogarnąć oszukane światła na strumyku do Angry Johna.
Jeśli ktoś jest zainteresowany jak to działa to idea jest bardzo dobrze opisana tutaj: http://techblog.orangepixel.net/2015/07/shine-a-light-on-it/
Teraz popracuje nad innymi rzeczami, a potem pododaje się światełka w sensowny sposób pod nadzorem artystycznym @czesiu1234 .
Jeśli ktoś jest zainteresowany jak to działa to idea jest bardzo dobrze opisana tutaj: http://techblog.orangepixel.net/2015/07/shine-a-light-on-it/
Teraz popracuje nad innymi rzeczami, a potem pododaje się światełka w sensowny sposób pod nadzorem artystycznym @czesiu1234 .
- 7
Mircy! @czesiu1234 właśnie zaczął #stream z #pixelart w #illustrator (ʘ‿ʘ).
Prawdopodobnie popracuje też przy #grafika lub #animacja do Angry John (gra tworzona pod #
Prawdopodobnie popracuje też przy #grafika lub #animacja do Angry John (gra tworzona pod #
- 1
@TowarEksportowy: zapis strumyka, niestety wycięte prawie całe audio http://www.twitch.tv/lowpolywolf/v/10419346
@jasiek13: ok, trochę szkoda ale i tak przejrzę dzięki :]
- 189
Znajomy chciał, abym zrobił mu miecze do gry.
Pierwszy mieczyk z wczoraj, a drugi z dzisiaj. Trochę kłopot jest z tym, że tych mieczy ma być 24 xD
#gamedev #digitalpainting #rysujzwykopem
Pierwszy mieczyk z wczoraj, a drugi z dzisiaj. Trochę kłopot jest z tym, że tych mieczy ma być 24 xD
#gamedev #digitalpainting #rysujzwykopem
- 18
Hej mircy! @czesiu1234 na ostatnim streamie na #twitch pracował nad nożami do Angry John, jak się podoba?
#gif #animacja #lukzdev #grafikakomputerowa #gamedev
--------
Robimy grę gatunku Top Down Shooter / Rogue-lite. Śledź postępy pod tagiem #lukzdev !
#gif #animacja #lukzdev #grafikakomputerowa #gamedev
--------
Robimy grę gatunku Top Down Shooter / Rogue-lite. Śledź postępy pod tagiem #lukzdev !
- 15
@jasiek13: Ale dlaczego niewidzialna ręka rynku tłucze tego pana w brzuch rękojeścią noża? Jeśli to lewak, to nie lepiej byłoby go ciachnąć ostrym końcem?
- 9
- 23
Tak jak obiecałem wczoraj we wpisie pod #lukzdev dzisiaj mam dla was #timelapse z tworzenia Corpo Coach (podsumowanie + trailer) na #slavicgamejam.
#pokazmorde:
Na filmie jestem ja, ale od 3 sekundy jest też Dawid (muzyk / dźwiękowiec Angry John) w swoim żywiole. Miejscami do monitora zagląda @moonlajt, która w trakcie jamu uczyła się od zera grafiki komputerowej - wektory (kto pamięta #jaknarysowackota ( ͡° ͜ʖ ͡°)?).
W 1:32 oraz 2:20 są sekcje z ekranu @moonlajt
#pokazmorde:
Na filmie jestem ja, ale od 3 sekundy jest też Dawid (muzyk / dźwiękowiec Angry John) w swoim żywiole. Miejscami do monitora zagląda @moonlajt, która w trakcie jamu uczyła się od zera grafiki komputerowej - wektory (kto pamięta #jaknarysowackota ( ͡° ͜ʖ ͡°)?).
W 1:32 oraz 2:20 są sekcje z ekranu @moonlajt
- 1
- 1
@devPie: chronolapse, polecam do timelapsów, nawet na starym lapku nie przeszkadzał ani trochę przy pracy ;)
- 67
http://rezoner.net/labs/spiders/
#rezogry #gamedev #javascript #html5