Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko385
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Informacje

    Informacje
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Ukraina

    Ukraina
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

wjtk123
wjtk123

wjtk123

Dołączył 7 lat i 9 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 30495
  • Znaleziska 6375
  • Mikroblog 24120
  • Obserwujący 34
  • Obserwowane 44
  • Dodane (1552)
  • Komentowane (7517)
  • Plusowane (15051)
wjtk123
wjtk123
wjtk123 18.11.2022, 14:58:16
  • 1
Trochę nie mogę przeboleć, że projektując Borsuka przepchnięto wymóg pływalności. Okażemy się tacy sprytni, czy tacy naiwni? MON podejmuje różne decyzje, z których wiele było zaskakująco trafnych, ale pojęcie wtopy też nie jest mu obce.

Skutkiem tego frontalny pancerz Borsuka posiada poziom ochrony na poziomie 4 (norma STANAG 4569), co daje ochronę maksymalnie przeciwko przeciwpancernym pociskom 14.5x114mm oraz przeciw pociskom artyleryjskim 155mm eksplodującym w odległości 30 metrów.

Tymczasem standardem staje się frontalny
wjtk123 - Trochę nie mogę przeboleć, że projektując Borsuka przepchnięto wymóg pływal...

źródło: comment_1668783479HGbCveyPYHhD1Fjphnaa26.jpg

Pobierz
  • antek_brona
  • 14
Dodwizo
Dodwizo
Dodwizo
18.11.2022, 17:31:24
  • 1
@wjtk123: Akurat Borsuk obecnie spełnia pewne cechy osłony balistycznej Poziomu VI STANAG 4569 ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • selflessness
Dodwizo
Dodwizo
Dodwizo
18.11.2022, 20:06:28
  • 1
@wjtk123: Nie, STANAG 4569 to ochrona przed AP 30x165 lub APFSDS 30x173 ( ͡° ͜ʖ ͡°) A w pewnych obszarach przednich 120° Borsuk ma ochronę przed UBR6 ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • wjtk123
wjtk123
wjtk123
wjtk123 18.11.2022, 09:48:19
  • 1
Ciekawe, kto wkrótce stworzy i wdroży nowy rodzaj uzbrojenia: drony obronne, krążące nad sojuszniczymi jednostkami, których zadaniem będzie strącanie wrogich dronów obserwacyjnych i uderzeniowych. Mogłyby one przybrać formę dronów-samobójców, w których możliwa byłaby aktywacja przez operatora samonaprowadzania się na wrogiego drona - w bardziej zaawansowanej formie do walki skierowany zostałby duży dron-matka, który wypuszczałby niewielkie drony tego typu. Drugim rodzajem byłby klasycznie uzbrojone drony, np. kwadrokoptery z zaadaptowanym uzbrojeniem strzeleckim, czy większe
  • ZbawcaMirko
  • 7
echelon_
echelon_
echelon_
18.11.2022, 09:50:50
  • 1
@wjtk123: Już się nad tym pracuje. O dronach do taranowania pod koniec ale polecam cały filmik i cały kanał.
echelon_ - @wjtk123: Już się nad tym pracuje. O dronach do taranowania pod koniec ale...
  • wjtk123
Dodwizo
Dodwizo
Dodwizo
18.11.2022, 10:43:43
  • 1
@wjtk123: Coyote to przeciwdronowy dron
  • wjtk123
wjtk123
wjtk123
wjtk123 18.11.2022, 08:25:47
  • 1
Ukraińska amunicja krążąca również działa na froncie - tutaj trafia rosyjskiego BMP-1.

https://twitter.com/UAWeapons/status/1593346084767678465?s=20&t=w-Q3G-KxToDm5piWQM0LpQ

#ukraina
  • Boczq551
wjtk123
wjtk123
wjtk123 17.11.2022, 21:03:34
  • 8
Ukraińcy zniszczyli dzisiaj za pomocą M777 dwa Uragany lub jednego Uragana i jednego Smercha. Bardzo wartościowe trafienia.

https://twitter.com/Poutsup/status/1593293787870158849?s=20&t=bMnYC-5iiJwYaujpY-m_Ow

#ukraina
  • Igorczyk
  • matkaPewnegoMirka
  • Smarek37
  • WingedKaz
  • pimp88
  • +3 innych
  • 7
Smarek37
Smarek37
Smarek37
17.11.2022, 21:24:09
  • 8
@patrykw96: skończ już pieprzyć. W końcu ktoś tu zaczyna wrzucać jakieś normalne informacje z frontu, to ty nawet tu musisz swojego wysrywa wrzucić
  • stylap
  • NoweWytyczne
  • slapdash
  • marcinkap
  • M4rcinS
  • +3 innych
artiom143
artiom143
artiom143
17.11.2022, 21:33:00
  • 2
@patrykw96: japa tam prawiczku
  • wjtk123
  • konto usunięte
wjtk123
wjtk123
wjtk123 17.11.2022, 19:09:08
  • 4
Odnośnie rezerw strategicznych Rosji w zakresie czołgów, bwp i artylerii mam teorię, że stany magazynowe fałszowane były nie tylko po upadku ZSRR, ale nawet w trakcie jego istnienia. Jest bardzo prawdopodobne, że nawet w 1992 r. Rosja nie miała tylu czołgów ile twierdzili. Może nawet sami o tym wtedy nie wiedzieli.

#ukraina
  • Rudma
  • Piotroooo
  • ohionek
  • maturzysta_ze_szczecina
  • 6
depresyjnydziad
depresyjnydziad
depresyjnydziad
17.11.2022, 19:14:20
  • 7
@wjtk123: To najpewniej prawda. Ale mimo wszystko nadal posiada/posiadala od #!$%@? czolgow
  • M4rcinS
  • genesis12
  • SAS-Company
  • Kroomka
  • JestemKrzysio
  • +2 innych
Vixay
Vixay
Vixay
17.11.2022, 19:57:34
  • 3
@depresyjnydziad: A części zamiennych żeby sklepać jeden czołg do jednego? Rosji nie będzie stać na atak pancerny na lato 2023, zabraknie im czołgów.

Rosja w 3 tygodnie traci więcej czołgów i BWP niż jest wstanie produkować nawet przy gospodarce nastawionej na pełną produkcję czołgów.
  • Dodwizo
  • ohionek
  • gejuszmapkt
wjtk123
wjtk123
wjtk123 17.11.2022, 19:06:31
  • 39
Małe przypomnienie: od końca czerwca Rosja nie przeprowadziła ani jednej poważnej ofensywy. Te śmieszne ataki pod Bachmutem to oczywiście bzdura w kontekście skali wydarzeń.

Od lipca inicjatywa strategiczna jest po stronie Ukrainy, Rosjanie przegrywają jedą bitwę za drugą i nie wygląda na to aby mogło się tutaj coś zmienić. Jedyną nadzieją Rosji jest zmuszenie Ukrainy do negocjacji poprzez ataki na infrastrukturę oraz odciągnięcie zachodu od pomocy.

Na ten moment wszyscy czekamy na
  • bombastick
  • Reinmar93
  • Namib
  • gejuszmapkt
  • Rudma
  • +34 innych
  • 20
wjtk123
wjtk123
wjtk123 17.11.2022, 19:16:25
  • 13
@Koniasz: Front jest nadal gigantyczny, bo Chersoń zostanie zastąpiony przez nieaktywne dotąd Zaporoże. Jakakolwiek ofensywa Rosji (w którą absolutnie nie wierzę), nie byłaby silniejsza niż poprzednie, bo najlepsza część ich armii została zmieciona przez ostatnie 9 miesięcy, a Ukraińcy zostali przez ten czas bardzo poważnie wzmocnieni.

Wyszkoleni wedle ruskich standardów poborowi na T-80B i Goździkach będą mieli naprzeciwko siebie zmotywowaną armię weteranów.
  • Dodi_al_Fayed
  • Miroslaw_juz_nie_suchoklates
  • Imagination
  • urodzony_25_lipca
  • globalbus
  • +8 innych
miki2159
miki2159
miki2159
17.11.2022, 19:36:54
  • 15
@Koniasz: Ale czym i kim mają zrobić tą silniejszą ofensywę? Tymi mobilkami z byle jakim przeszkoleniem i morale porównywalnymi z moimi o 4:30 jak wstaje do roboty? Zdezelowanym sprzętem z lat 60-70? Rosjanie to co najlepsze jeśli chodzi o sprzęt i żołnierzy rzucili na początku wojny. UA co najgorsze rzuciła na początku a potem lepszy sprzęt dopiero zaczęli dostawać i dostają. Ciężko będzie kacapom przeprowadzić jakąś udaną ofensywę na większą skale
  • thorgoth
  • Imagination
  • urodzony_25_lipca
  • Peyer
  • Alcoholic_Desacrator
  • +10 innych
wjtk123
wjtk123
wjtk123 16.11.2022, 09:42:38
  • 6
NATOwskie MIM-104 Patriot na granicę - ten temat powinniśmy grzać do czerwoności. Skoro ukraińsko-rosyjskie walki powietrze stanowią zagrożenie dla natowskiego terytorium i zabijają na nim cywili, to jedyną właściwą reakcją powinno być rozmieszczenie tych systemów na granicy i zestrzeliwanie latających w pobliżu pocisków.

Będzie to zarówno konkretna odpowiedź jak i wsparcie dla samej Ukrainy.

#ukraina
  • mrgcypher
  • Microbiusz
  • szurszur
  • Leniek
  • fajny_koles
  • +1 innych
  • 9
wjtk123
wjtk123
wjtk123 16.11.2022, 09:53:21
  • 1
@ppiasq: Nie, nic nie rozumiesz. Przeczytałeś kilka zdań o tym, że OPL ,,nie broni każdej wioski" (co notabene sam nieraz pisałem) i powtarzasz to jak papuga. Tymczasem Patrioty posiadają wystarczająco duży zasięg (20-100 km), aby ledwie kilka baterii mogło chronić na zachodniej Ukrainie niektóre krytyczne obiekty (w tym Lwów), zwalniając z tych zadań ukraińską OPL. Atak na Polskę miałby być pretekstem do rozmieszczenia tych systemów na granicy i wspomożenie ukraińskiej armii
  • Leniek
wjtk123
wjtk123
wjtk123 16.11.2022, 09:54:35
  • 1
@Nygas232: Tak, na Ukrainie ( ͡° ͜ʖ ͡°).

@Leniek: Otóż to.
  • Leniek
wjtk123
wjtk123
wjtk123 16.11.2022, 08:01:45
  • 7
Trochę ochłonąłem od wczoraj i jeżeli to faktycznie ukraińska rakieta, to zamiast ostrzelania przez nas JASSMami Krymu można to rozegrać skuteczniej:
1) Zmusić NATO aby rozlokowano na polskiej granicy Patrioty i używać ich do zestrzeliwania rosyjskich pocisków nad zachodnią Ukrainą, nawet te 20-60 km w głąb ukraińskiego terytorium.
2) zmusić NATO do przekazania Ukrainie ATACMSów i samolotów bojowych.

#ukraina
  • markob
  • rodzer1223
  • DirtyS
  • MakarovTM
  • konto usunięte
  • +2 innych
  • 6
L.....3
L.....3
konto usunięte 16.11.2022, 08:02:43
  • 7
@wjtk123: zmusic NATO xDD
  • fff112
  • Kroomka
  • Aster1981
  • Lesiu198
  • Dodwizo
  • +2 innych
Aster1981
Aster1981
Aster1981
16.11.2022, 08:05:55
  • 4
@wjtk123: znaczy jak chesz do czegos zmusic USA? xD
  • slapdash
  • Lesiu198
  • Dodwizo
  • micreno
wjtk123
wjtk123
wjtk123 15.11.2022, 18:46:42
  • 4
Jeżeli to naprawdę orkowe rakiety, to jedyną właściwą reakcją powinno być znalezienie odpowiedniego celu militarnego na terenie Rosji, odpalenie JASSM-ER z naszych F-16 i bezczelne zaprzeczenie, może nawet zrzucenie odpowiedzialności na Ukrainę.

#ukraina
wjtk123 - Jeżeli to naprawdę orkowe rakiety, to jedyną właściwą reakcją powinno być z...

źródło: comment_1668538001h8G8zv4ZmOqNGCVYuZXoXZ.jpg

Pobierz
  • Don_Hollywood
  • PatheticEgg
  • 4191727801
  • entropy_
  • 5
TenebrosuS
TenebrosuS
TenebrosuS
15.11.2022, 18:48:32
  • 1
@wjtk123: można przecież #!$%@?ąć w coś w Kaliningradzie i to taniej ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Leniobitz
TenebrosuS
TenebrosuS
TenebrosuS
15.11.2022, 18:52:31
  • 3
Ale wtedy będzie jasne, że to my, a tak możemy z bezczelnym uśmiechem zaprzeczać im w żywe oczy.


@wjtk123: rosjanie nie takie rzeczy łgali w żywe oczy ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 4191727801
  • wjtk123
  • rogalcebulowy
wjtk123
wjtk123
wjtk123 15.11.2022, 17:14:17 via iOS
  • 43
#ukraina
wjtk123 - #ukraina

źródło: comment_1668532457Bdj40foWMZ5ImpCuFbPP52.jpg

Pobierz
  • NieobliczalneZieloneKonto
  • Dawixo
  • mamabijeatataniezyje
  • baNicja
  • kotlet_schabowy_panierowany
  • +38 innych
  • 3
lysyznysy
lysyznysy
lysyznysy
15.11.2022, 17:26:38 via Android
  • 1
@wjtk123 jazda z kacapami
  • wjtk123
lysyznysy
lysyznysy
lysyznysy
15.11.2022, 17:40:33 via Android
  • 1
@jakno bedzie trzeba to polecę byku
  • Canis_Majoris
wjtk123
wjtk123
wjtk123 11.11.2022, 19:34:46
  • 23
Comiesięczne podsumowanie dostaw i strat zachodniej artylerii.

HAUBICE SAMOBIEŻNE NA PODWOZIU GĄSIENICOWYM

Krab
Dostarczono: 54+
Oczekuje na dostawę: około 54.
Straty: 1 zniszczony bezpowrotnie, 1 o nieznanym stopniu uszkodzeń.

PzH2000
Dostarczono: 22
Oczekuje na dostawę: 4 z Niemiec, 6 z Włoch.
Straty: nie stwierdzono.

M109
Dostarczono: 50
Oczekuje na dostawę: 20-30 sztuk z Włoch.
Straty: do 5 sztuk, w tym dwie potwierdzone straty.

HAUBICE SAMOBIEŻNE NA PODWOZIU KOŁOWYM

Caesar
Dostarczono: 18
Oczekuje
  • Chrystus
  • Towarzysz_Stulejonow
  • Nateusz1
  • Kresovianin
  • Niemy_obserwator
  • +18 innych
  • 8
wjtk123
wjtk123
wjtk123 11.11.2022, 19:52:47
  • 7
@thorgoth: Naprawy obejmują bieżące awarie, uszkodzenia bojowe i zużycie poszczególnych części, w szczególności luf. Wszystkie naprawiane haubice powrócą na Ukrainę. Jest to normalny proces eksploatacji ekwipunku na froncie, któremu podlega także rosyjska artyleria i która również nie jest w takim wypadku zaliczana do strat. Przez stratę definiuję bezpowrotne zniszczenie danej jednostki.
  • Buckwheat
  • CalkaFouriera
  • the_good_guy
  • Bounty
  • 1ukasz
  • +2 innych
thorgoth
thorgoth
thorgoth
11.11.2022, 20:09:51
  • 1
@wjtk123: jeśli sam zbierasz te dane to szacun. Dobra robota
  • FalcoToJa
wjtk123
wjtk123
wjtk123 11.11.2022, 09:58:45
  • 10
W toku jednej z dyskusji zdałem sobie sprawę z ciekawego szczegółu: Kraby walczą na Ukrainie od 5 miesięcy, dostarczono co najmniej 54 sztuki, są bardzo intensywnie wykorzystywane (kilka tysięcy strzałów na każde działo), brały udział w dwóch ofensywach, a wiemy tylko o jednej bezpowrotnej stracie (eksplozja amunicji) i dwóch poważnie uszkodzonych (eksplozja lufy i trafienie dronem).

Wniosek jest prosty: w połączeniu z całą technologiczną otoczką (drony, precyzyjna amunicja, radary artyleryjskie), kompletnie zdeklasowały
  • entropy_
  • Chilli_Heatwave
  • Kamelot
  • 123456123
  • Garvest
  • +5 innych
  • 3
wjtk123
wjtk123
wjtk123 11.11.2022, 10:41:38 via iOS
  • 1
@DeMax: Proszę?
  • cargt3
DeMax
DeMax
DeMax
11.11.2022, 10:45:21 via Android
  • 0
Przepraszam, skrót myślowy. Chodzi mi o to że za każdym razem jak wojsko Ukraińskie odnosi jakiś sukces to pojawiają się trole które negują mówiąc że: 1) dopiero się zacznie
2) to taktyczny odwrót
3) doborowe wojska dopiero docierają na linie frontu
4) uwaga putler ma atom
wjtk123
wjtk123
wjtk123 10.11.2022, 22:26:15
  • 4
Chciałbym przypomnieć drobny fakt, który był poruszany od bardzo dawna, ale pozostawał w sferze teorii: chersońszczyzna na lewym brzegu Dniepru to płaski jak stół step, bez większych miejscowości. Rosjanie będą tam jak na widelcu dla posiadającej przewagę artylerii Ukrainy.

Moim zdaniem w ciągu kilku tygodni (albo i szybciej) wydarzy się nieprawdopodobne i Ukraińcy uchwycą przyczółki po drugiej stronie rzeki, jeszcze przed ofensywą na Meltipol.

#ukraina
  • JohnyBlack007
  • hooog
  • playand1
  • fromthesecondside
  • 5
wjtk123
wjtk123
wjtk123 10.11.2022, 22:44:35
  • 1
@thorgoth: Już od dawana Rosjanie nie mają takiej przewagi, którą utracili z uwagi na:
- masakrę przyfrontowych składów amunicji, co bardzo poważnie zakłóciło ciągłość dostaw,
- znaczne straty Rosjan w artylerii samobieżnej i ciągnionej,
- zużycie luf w posiadanych działach,
- znaczną liczbę zachodnich dział samobieżnych, które są o dwie klasy lepsze od jakiejkolwiek rosyjskiej artylerii,
- masakrę rosyjskich radarów artyleryjskich przez HARMy,
- znaczące zwiększenie dostaw doskonałych zachodnich radarów artyleryjskich,
  • baNicja
wjtk123
wjtk123
wjtk123 11.11.2022, 09:48:38
  • 1
@thorgoth: Ale jakich liczb byś chciał? Ukraina najprawdopodobniej nie posiada przewagi liczebnej w artylerii, ale są w stanie strzelać dalej, celniej, szybciej, mają lepsze rozpoznanie, są lepiej zaopatrzeni i na obecnym etapie najprawdopodobniej znacznie lepiej wyszkoleni i dostosowani do wojny manewrowej. Rosjanie są w stanie nawiązać walkę, zadawać straty, ale w długofalowych pojedynkach artyleryjskich są skazani na porażkę z powodu ukraińskiej przewagi jakościowej, która będzie się tylko pogłębiać. Od czerwca i
  • thorgoth
wjtk123
wjtk123
wjtk123 10.11.2022, 21:29:34
  • 18
Ofensywa na Chersoń, opisywana często jako nieistniejąca lub nieudana, kończy się zmiażdżeniem rosyjskich sił, które przed zagładą muszą się ratować ucieczką na drugi brzeg rzeki. Najgorsze jest to, że takie opinie wygłaszały osoby uznawane za ,,ekspertów".

Sprawdza się to co pisałem kilka miesięcy temu - sporo ludzi, nawet tych z branży, nie ma psychiki aby podołać napięciom takiego konfliktu. Wszystko chcą na już, pomniejsze wydarzenia prowadzą do dalekosiężnych wniosków, oceniają tylko mały
  • Vixay
  • Rogovic
  • Kaizerx
  • Burned
  • dzangyl
  • +13 innych
  • 3
Gaboleusz
Gaboleusz
Gaboleusz
10.11.2022, 21:33:53
  • 1
@wjtk123:
Gaboleusz - @wjtk123:

źródło: comment_1668116030IMHWFNbs5a16AxcI20yfGH.jpg

Pobierz
  • Malchos
Micro-Jet
Micro-Jet
Micro-Jet
10.11.2022, 21:41:05
  • 1
@wjtk123: Nie, no nie wierzę. Tak bardzo chcę, by wiadomości o #!$%@? ruskich w chersońszczyźnie się sprawdziły. To aż zbyt piękne. Błagam, by była to prawda!
  • avi1231
wjtk123
wjtk123
wjtk123 09.11.2022, 15:21:22
  • 3
Mówiłem wielokrotnie, że Rosjanie pękną pod Chersoniem i że wcale nie trzeba do tego zmasowanej, agresywnej ofensywy w stylu charkowskim ( ͡° ͜ʖ ͡°). Himarsowanie mostów oraz punktów oporu było nieubłagane i nieustanne, trwanie na stałych pozycjach obronnych stanowiło najzwyklejsze samobójstwo.

#ukraina
  • gejuszmapkt
  • Dawixo
  • jan_testowy
  • 5
wjtk123
wjtk123
wjtk123 09.11.2022, 15:33:35
  • 0
@gejuszmapkt: Najlepsze wg mnie jest to, że skutkiem tej ofensywy będzie wzmocnienie sił ukraińskich na Zaporożu, czy w Donbasie. Pod Chersoniem Ukraina posiadała więcej wartościowych jednostek niż Rosjanie, a linia tak wielkiej rzeki może być broniona przez nieliczne wojska. Na skutek tego Ukraińcy przerzucą na inne odcinki więcej żołnierzy i sprzętu niż Rosjanie.
gejuszmapkt
gejuszmapkt
gejuszmapkt
09.11.2022, 15:34:34
  • 1
@wjtk123:
zgadza sie, Ukraincy musieli obstawic 2 potezne miasta przez tamten front i za chiny ludowe nie mogli dopuscic do podejscia przez kacapow pod Mikolajow lub Krzywy Rog, teraz zacznie sie prawdziwa orka ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • wjtk123
wjtk123
wjtk123
wjtk123 07.11.2022, 15:05:10
  • 6
Gdy w 70 r. n.e. Rzymianie zdobyli Jerozolimę, w skład wywiezionych łupów wchodziła menora z Świątyni Jerozolimskiej - jeden z ważnych symboli Judaizmu (w obecnych czasach menora znajduje się na godle Izraela). Z jego znaczenia zdawali sobie sprawę sami Rzymianie i na Łuku Tytusa umieszczono płaskorzeźbę przedstawiającą zwycięski pochód niosący menorę. Dalsze losy tego przedmiotu są bardzo interesujące.

W 455 r. menora miała zostać skradziona przez łupiących Rzym Wandalów, którzy wywieźli ją
wjtk123 - Gdy w 70 r. n.e. Rzymianie zdobyli Jerozolimę, w skład wywiezionych łupów w...

źródło: comment_1667832980Q72iHREkmZjSbSF7pObFSQ.jpg

Pobierz
  • Hans_Kropson
  • mastermind19
  • Bozar86
  • wolfcross
  • kartofel
  • +1 innych
wjtk123
wjtk123
wjtk123 26.10.2022, 19:28:37
  • 1
"Wojna to nie Call of Duty"

Tymczasem wojna: https://twitter.com/Blue_Sauron/status/1585278130486476802?s=20&t=_FZglyb5hZuAwew7Pv12rA

Oczywiście powyższe pisane jest z przymrużeniem oka, ale i tak tego rodzaju brutalne starcia w bliskim kontakcie stoją w wielkim kontraście do trwającego równocześnie starcia technologii.

#ukraina
  • konto usunięte
wjtk123
wjtk123
wjtk123 24.10.2022, 20:21:27
  • 6
Włosi otworzyli magazyny z wycofanymi ze służby, zakonserwowanymi haubicami samobieżnymi M109, na 99% w celu wysłania na Ukrainę. Mają ich co najmniej kilkadziesiąt.

Nowy włoski rząd od początku określa się jako proukraiński.

https://twitter.com/noclador/status/1584295491478568961?s=20&t=-pBZEz5rhBss6k5o093HBg

#ukraina
  • owsikalfred
  • Elsenar
  • kolejnekontowypokowe
  • ohionek
  • micreno
  • +1 innych
wjtk123
wjtk123
wjtk123 22.10.2022, 21:45:31
  • 3
Na szczęście dywizja lekka nie jest jeszcze zabetonowana, bo na horyzoncie mamy wszechstronnego Volkanovskiego, silnego jak tur Dariusha z bardzo dobrymi zapasami, a po nich do topu pewnie doczłapie się Arman Tsarukyan, który na ten moment ma tylko 26 lat. Byle tylko Makaczew walczył częściej niż raz w roku, a dinozaury w rodzaju Poireira, Gejczkiego i Chandlera trzymane były z dala od walk mistrzowskich.

#ufc
  • Miroslaw_juz_nie_suchoklates
  • DawidiXXX
  • Bujek2
  • 3
pafeo
pafeo
pafeo
22.10.2022, 21:48:14
  • 1
@wjtk123: Moim zdaniem to Volkanovski jest zbyt mały i zbyt słaby żeby zagrozić Islamowi choć walka na pewno byłaby ciekawa.
  • TurboMarcin
Djuk94
Djuk94
Djuk94
22.10.2022, 23:27:08
  • 3
@wjtk123: Tsarukyan najpierw musi Damira Ismagulova przejść, bo niestety ich razem zestawili, aby medialni zawodnicy dalej byli w czołówce, a mniej medialni później się doczłapali do ścisłego topu.
  • Miroslaw_juz_nie_suchoklates
  • Werdna
  • keli2341
wjtk123
wjtk123
wjtk123 22.10.2022, 19:49:25 via iOS
  • 4
Drugi raz obrabowali Yana, oby chłop się nie zniechęcił.

#ufc
  • konto usunięte
  • fortySeven
  • BestiazWatykanu_
  • Greengrow44
  • <
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 78
  • Strona 16 z 78
  • >
  • "Nie bójcie się tych, którzy zabijają ciało, lecz duszy zabić nie mogą. Bójcie się raczej Tego, który duszę i ciało może zatracić w piekle."
  • https://opowiadaniahistoryczne.pl/
  • instagram

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 12.03.2017

    Komentator
  • Ekshibicjonista
    od 30.12.2021

    Ekshibicjonista
  • Rocznica
    od 06.04.2023

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 15.12.2016

    Gadżeciarz
  • Mikroblogger
    od 03.03.2022

    Mikroblogger

Wykop © 2005-2024

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl